וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר החשוד במסירת מידע לעבריינים: "פחדתי על המשפחה שלי"

19.12.2016 / 20:32

מעצרם של שני שוטרים החשודים שמסרו מידע לעבריינים תמורת שוחד הוארך בשלושה ובארבעה ימים. אחד מהם טען כי אוים על ידי עבריינים תקופה לא קצרה וכי באחד המקרים אף הצמידו סכין לגרונו

צילום: הערוץ הראשון, עריכה: ורד לידני

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) בשלושה ובארבעה ימים את מעצרם של שני שוטרים, חוקר ביחידה להב 433 ושוטר ביחידה המרכזית (ימ"ר) נגב, שנעצרו אתמול בחשוד למסירת מידע לעבריינים תמורת קבלת שוחד. מעצרם הוארך לאחר שנקבע כי קיים חשד סביר נגדם. לפי החשד, הגורם העברייני שאליו הדליפו השניים את המידע הוא גרמן מקרביץ' השוהה כיום בחו"ל והורשע בעבר בעבירות מרמה. אחד השוטרים טען כי אוים על ידי העבריין וחשש לחיי משפחתו.

אחד החשודים, אדוארד קרפילוב, תושב אשדוד בן 49, מכהן כיום כחוקר ביחידת העלית להב 433. קרפילוב חשוד שקיבל שוחד תמורת מתן "סיוע משטרתי". העבירות המיוחסות לו בוצעו לפי החשד כשהיה רכז מודיעין בין השנים 2014-2011, אולם רק כיום הוא נחקר בגינן. סנגורו, עו"ד יוסי פלסיוס קליין, אמר בדיון שלפני כחודש הוא נחקר ביחידה לביטחון מידע (יחב"ם) ונשאל אם העביר מידע שאסור היה לו להעביר.

לדבריו, בחקירה לא התגלה דבר. חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החרימו את המחשב הנייד שלו ואת הטלפון הנייד שלו בחיפוש שנערך בביתו. בית משפט השלום האריך את מעצרו עד ליום רביעי.

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
אחד החשודים היה בעבר רכז מודיעין. להב 433/יותם רונן

עצור נוסף בפרשה הוא דניס קורבקוב, תושב דימונה בן 28 המשרת כשוטר בימ"ר נגב. הוא חשוד כי יצר קשרים עם גורמים עבריינים במטרה לקבל כספים וטובות הנאה בתמורה למתן מידע משטרתי. הוא נחקר פעם אחת והיום הובא בפני שופטת בית משפט השלום בירושלים, קרן מילר.

נציגות מח"ש בדיון, החוקרות שרית עדיקא ורעות בירן, אמרו כי לקורבקוב יש "סיווג גבוה". קורבקוב טען כי המוטיבציה למסור את המידע הגיעה לאחר שהוא אוים על ידי העבריין במשך תקופה לא קצרה. עו"ד שני דרי, שייצגה את השוטר, אמרה בדיון כי הוא סיפר על מקרה שבו רכב חסם אותו, ועבריינים הצמידו לו סכין לגרון. היא הוסיפה כי קורבקוב אמר לחוקריו: "פחדתי על המשפחה שלי", וכן כי חשש לפגיעה בבת זוגו. מעצרו הוארך עד ליום חמישי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הוא נענה לבקשת העבריינים באופן חלקי מאוד"

החוט שמבחר בין שני השוטרים הוא גרמן מקרביץ', אזרח ישראלי השוהה כיום בחו"ל, שהורשע בעבר בעבירות מרמה במסגרת פרשת הונאה של עולים חדשים בשנת 2002. לפי החשד, מקרביץ' היה מי שקיבל את המידע הנוגע לחקירות המתנהלות בעניינו.

עורכות הדין שני דרי ונעמה אלחדד, המייצגות את קורבקוב, מסרו: "מרשנו נחקר בשעות הלילה המאוחרות. ביקש שלא להיפגש עם עו"ד וביקש לשתף פעולה עם גורמי המשטרה. הוא מגולל מסכת איומים קשה נגדו ומסביר את נסיבות ביצוע העבירה. הוא מבקש הגנה לו ולמשפחתו הגרעינית ומשתף פעולה באופן מלא. מדובר בקשר מאוד מאוד קצר כשגורמים עברייניים מכריחים אותו להוציא מידע ולשתף איתם פעולה. לדאבון הלב הוא נענה לבקשתם באופן חלקי מאוד ומעביר מידע שאינו בסיווג גבוה ועם זה נתמודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully