וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב אגם על העבודות בכיכר דיזנגוף: "פירקו את המזרקה מאחורי גבי"

19.12.2016 / 21:36

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפר האמן כי אינו מרוצה משינוי הכיכר ואינו מבין את הצורך בהנמכתה. הוא הוסיף כי אינו בטוח שהמזרקה תחזור לכיכר בסיום העבודות וכי שקל לפנות לבית המשפט: "אני מצטער שלא עשיתי את זה"

עריכת וידאו: ניר חן

עיריית תל אביב החלה בפירוק מזרקת "מים ואש" המיתולוגית שבמרכז כיכר דיזנגוף אתמול, שעיצב האמן יעקב אגם. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפר היום (שני) אגם כי אינו מרוצה משינוי הכיכר ואינו מבין את הצורך בהנמכתה. "פירקו אותה מאחורי גבי. חשבתי לפנות לבית המשפט בצו שיאסור על פירוק המזרקה. חשבתי שזה יהיה אלים כלפי העירייה ואני מצטער שלא עשיתי את זה", אמר.

"הכיכר כרגע היא כיכר יפה שעונה על הצרכים שהיא אמורה לספק: היא מנותקת מהתנועה, יש בה שקט, מטיילים בה אנשים", הוסיף. על הזנחת הכיכר והצורך בחידושה אמר כי "היא מוצבת במרכז העיר ואם היא מוזנחת, זה קורה בכוונה. צריך לשתול בה עצים וצמחיה, להציב אולי מדרגת נעות והיא תהפוך לפנינה. כל האזור הזה מוזנח. זה דוחה אבל יש פה תנועה של אנשים שמעוניינים שכך היא תהיה ועשו יחסי ציבור והשפיעו".

עוד בוואלה! NEWS:
סערה משתוללת במרכז הארץ: הצפות חריגות בשרון ועיכובים בנתב"ג
איש עסקים ישראלי על החשדות נגד שטיינמץ: "שוחד באפריקה? נוהל מקובל"
נתניהו: "לפיד איש שמאל שמנסה להסוות זאת"; יש עתיד: "טריק משומש"

יעקב אגם. אמנון דירקטור, ספק 500
יעקב אגם ליד המזרקה בדיזנגוף/ספק 500, אמנון דירקטור

אגם הוסיף כי אינו בטוח שהמזרקה תחזור אל הכיכר לאחר סיום עבודות ההנמכה. "אני במשא ומתן עם העירייה. סיכמנו להעביר את הפסל למטה. אנחנו במשא ומתן איך לעשות זאת כדי להשאיר את היצירה", סיפר אגם. "זאת יצירה מאוד חשובה ומאוד מורכבת. חשוב שיהיה עליה פיקוח ותחזוקה שוטפת. ביקשתי לראות את התכניות כדי שזה יעשה בצורה נכונה כי זאת יצירה מורכבת שעדיין לא באה למימוש כל הפוטנציאל שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פירוק המזרקה בכיכר דיזנגוף לקראת הריסתה, תל אביב. 18 בדצמבר 2016. יותם רונן
העבודות בכיכר דיזנגוף, אתמול/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully