וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות בתוניסיה: "ארגון זר אחראי להתנקשות במהנדס המל"טים"

במסיבת עיתונאים שכינסה הממשלה בתוניס, נמסר כי ראיות חדשות קושרות ארגון זר, שזהותו לא נמסרה, לחיסולו של מוחמד א-זווארי בשבוע שעבר. הרשויות "יפעלו לחשיפת האחראים, במדינה ומחוץ לה"

עריכה: ניר חן

ממשלת תוניסיה מסרה הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים בנוגע לחקירת חיסולו של מהנדס המל"טים מוחמד א-זווארי כי "הראיות מצביעות על מעורבותו של ארגון זר". א-זווארי חוסל בשבוע שעבר בעיר ספקס שבדרום המדינה, וכלי תקשורת מקומיים ייחסו את ההתנקשות במי שנטען כי היה אחרי על תכנית המל"טים של חמאס למוסד.

אתמול טענו הרשויות בתוניס כי "גורמים זרים" היו מעורבים בחיסולו של המהנדס וכי היא "תפעל לחשיפת האחראים, בתחומי המדינה ומחוצה לה". ביום שבת אישרו גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, כי א-זווארי הוא "אחד המפקדים שפיקחו על תכנית אבאביל" – פרויקט פיתוח המל"טים של הארגון. אחיו של א-זווארי ען כי הוא גם עבד על פיתוח צוללות בשלט רחוק.

עוד בוואלה! NEWS:
ממשלת תוניסיה: "גורמים זרים מעורבים בחיסול מהנדס המל"טים"
עוד חוליה בשרשרת החיסולים: המכה שהוציאה לאור את התחזקות חמאס
מעזה לטורקיה - ומשם לתוניסיה: המסלול שעבר מהנדס המל"טים שחוסל

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

ברשת "אל-אחבאריה" דווח כי שר הפנים התוניסאי אל-האדי מג'דוב הציג בישיבת חירום שערכה ממשלת תוניסיה סקירה מקיפה בנוגע לחיסול א-זווארי, שדווח כי היו לו קשרים לחמאס, לחיזבאללה ולארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ברחבי המזרח התיכון. מג'דוב מסר לשרים כי החקירה בנושא נמצאת בשלב מתקדם מאוד, והוסיף כי יפרסם הודעה לציבור עם סיומה.

בכלי התקשורת בתוניסיה דווח כי סוכני המוסד הם שירו כ-20 כדורים לעבר א-זווארי בעת ששהה במכוניתו, בסמוך לביתו בדרום המדינה. כמו כן, דובר חמאס מושיר אל-מסרי אמר בריאיון לתחנת הרדיו התוניסאית RM-FM כי הוא לא שולל את האפשרות שהמוסד אחראי לפעולה. "הגוף היחיד שיפיק תועלת מההתנקשות הוא היישות הציונית", אמר והוסיף כי "אם יש קשר בין ההתנקשות לפעילות צבאית, הזרוע הצבאית של חמאס היא האחראית לתגובה".

מנגד, מוראד א-תורכי, דובר בתי המשפט במחוז ספקס אמר כי אין דבר בתיק החקירה המצביע על מעורבות של המוסד באירוע. בריאיון לאתר חדשות מקומי הוסיף א-תורכי כי אף גורם משפטי או ביטחוני לא הצהיר על מעורבות זו. עוד אמר א-תורכי כי עד כה נעצרו שמונה בני אדם בחשד למעורבות במעשה, רובם אזרחי תוניסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully