וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת רוסיה: מועצת הביטחון אישרה שליחת פקחים למזרח חאלב

15 חברות המועצה אישרו פה-אחד את ההחלטה של צרפת הדורשת מכל הצדדים לאפשר "גישה מידית ובטוחה" לפיקוח על הפינויים מהעיר החרבה. מחר ייפגשו שרי החוץ של רוסיה, איראן וטורקיה כדי לדון במצב

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה היום (שני) פה אחד את הצעת צרפת לשליחת משקיפים שיפקחו על הפינוי במזרח חאלב. 15 חברות המועצה אימצו את הצעת ההחלטה שהועלתה על ידי צרפת, הדורשת "מכל הצדדים לאפשר גישה בטוחה, מידית וחופשית לפקחים". היום התחדשו הפינויים מהעיר, אחרי הבנות חדשות בין ממשלת סוריה למורדים, שכללו גם פינוי כפרים שיעיים נצורים במחוז אידליב.

שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי אמר כי "חאלב תהיה הערב נקייה מטרוריסטים". הוא הוסיף כי בעוד דמשק לא מתנגדת להחלטות מועצת הביטחון המכבדות את החוק הבינלאומי, הצעת ההחלטה של צרפת היא "חלק נוסף מהתעמולה המתמשכת נגד סוריה ונגד מאבקה בטרור".

לקריאה נוספת על המשבר בחאלב
נחלצה מהתופת: הילדה בת השבע שצייצה מחאלב פונתה מהעיר
הפינוי מחאלב מתעכב: חמושים הציתו אוטובוסים של משטר אסד

מפונים ממזרח חאלב, סוריה, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
סובלים ופצועים. אזרחים שפונו מחאלב, היום/רויטרס

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מאז יום חמישי, אז הושגו ההבנות הראשונות בין רוסיה לטורקיה, פונו כבר 13 אלף אזרחים ממזרח חאלב. לפי שר חוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו, יותר מ-20 אלף כבר פונו בשיירות האוטובוסים והאמבולנסים שנכנסו לעיר בימים האחרונים.

מחר ייפגשו במוסקבה שרי החוץ של רוסיה, איראן וטורקיה - שתומכות בשני הצדדים היריבים - כדי לדון במצב בחאלב. "מטרת הפגישה תהיה להבין את עמדותיהם של כל הצדדים ולדון לאן אנחנו מתקדמים מכאן" מסר גורם במשרד החוץ לכתבים זרים באיסטנבול. "לא יהיה שם נס, אבל ניתן לכל הצדדים הזדמנות לשמוע אחד את השני", מסר.

ממזרח לחאלב, כמה כפרים שהיו בידי דאעש נכבשו על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, קואליציה של ארגונים מורדים הנתמכים בידי ארצות הברית. רובו של הכוח מורכב מלוחמי המיליציה הכורדית (YPG), שבה רואה טורקיה ארגון טרור הקשור למחתרת ה-PKK הפועלת בשטחה. ההתקדמות של המורדים היא כחלק מהמערכה לשחרור א-רקה, מעוז דאעש במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיון של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא חאלב, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
לא היו מתנגדים. מועצת הביטחון, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully