וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת כפרים ואונס: צבא מיאנמר מואשם בהרג שיטתי של מוסלמים

דוח של אמנסטי מעלה כי כוחות הביטחון במדינה ביצעו פעולות נקם בבני הרוהינגיה בעקבות מתקפה של מורדים מוסלמים. מנהיגת המדינה וכלת פרס נובל לשלום מכחישה וטוענת כי הכל התבצע במסגרת החוק

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

הפעילות של צבא מיאנמר נגד המיעוט המוסלמי במדינה עשויים להוות "פשעים נגד האנושות" – כך עולה מדוח שפרסם אתמול (שני) ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל. כוחות הביטחון המקומיים מואשמים ברצח אזרחים, אונס, עינויים וביזה במהלך פשיטותיהם במדינת ראקין, שם חיים בני הרוהינגה. הצבא מכחיש זאת וטוען כי היה מדובר בפעילות נגד טרוריסטים.

הדיווחים על אלימות במדינת המחוז שבמערב מיאנמר החלו לצוץ באוקטובר, לאחר שהצבא של המדינה הדרום-מזרח אסייתית פתח במבצע נגד מורדים שתקפו עמדה של משמר הגבול. לפי אמנסטי, רוב חברי הקבוצה היו בני המיעוט המוסלמי, הנרדף על ידי רשויות המדינה הבודהיסטית. לפי אמנסטי, וארגוני זכויות אדם אחרים, הצבא יצא לפעולות נקם והרג אזרחים ושרף כפרים שבהם חיים הרוהינגה. ארגון משמר זכויות האדם פרסם בחודש שעבר תמונות לוויין שבו נראו כפרים באזור שהוחרבו.

תמונות לוויין של הכפר ווה פייק - מנובמבר 2014 ו-2016

תמונת לוויין של הכפר ווה פייק, מיאנמר, 2014. רויטרס
תמונת לוויין של הכפר ווה פייק, מיאנמר, 2014/רויטרס
תמונת לוויין של הכפר ווה פייק, מיאנמר, אחרי שנרחב בידי הצבא, נובמבר 2016. רויטרס
תמונת לוויין של הכפר ווה פייק, מיאנמר, אחרי שנרחב בידי הצבא, נובמבר 2016/רויטרס

אמנסטי מסר כי הוא ראיין 35 אנשים שנפגעו בפעילות הצבא ועם עוד 20 גורמים המעורבים במאמצי הסיוע במיאנמר. בדוח נכתב כי כ-1,200 בתים ומבנים אחרים, בהם בתי ספר ומסגדים, הוצתו בתקופה האחרונה. "זה חלק מפעילות שיטתית ונרחבת נגד אוכלוסיית הרוהינגה בצפון מדינת ראקין ולכן ייתכן שמדובר בפשעים נגד האנושות". לא ברור כמה אזרחים נהרגו בעימות מאחר שהממשלה מגבילה את גישתם של עיתונאים ושל עובדי סיוע לאזור.

מיאנמר נשלטה עשרות שנים על ידי חונטה צבאית והייתה נתונה לסנקציות מצד המערב. ואולם, בשנים האחרונות השלטון עבר רפורמות דמוקרטיות ובאוקטובר שעבר נבחר נשיא אזרחי אחרי עשורים רבים שבמהלכם נשלטה מיאנמר בידי גנרלים. שרת החוץ אונג סן סו צ'י, כלת פרס נובל לשלום שנלחמה במשך שנים למען הדמוקרטיה במדינה, משמשת בפועל מנהיגת המדינה – חוק שקבע המשטר הצבאי מונע ממנה להיות הנשיאה – אך היא מכחישה כי הצבא מעורבות בפשעים כאלו וטוענת כי הוא פועל לפי החוק.

לטענתה, הקהילה הבינלאומית מחמירה את המצב כשהיא מדווחת על סבלם של המיעוט המוסלמי במדינה. עם זאת, אתמול התכנסו מנהיגי מדינות באזור בבירה יאנגון כדי לדון במצב. פסגת איגוד מדינות דרום-מזרח אסיה, הכוללת עשר מדינות שונות, התקיימה לבקשת שתי המדינות בעלות האוכלוסיות המוסלמיות הגדולות ביותר – אינדונזיה ומלזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully