וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר בית פרץ לגן ילדים - השופט שחררו ממעצר: "כמו בעלובי החיים"

דר הרחוב נעצר לאחר שגנב מזון מגן בהוד השרון, בחקירתו הודה במיוחס לו וסיפר: "לקחתי מהמקרר 3 עוגיות מאפינס, רבע כיכר לחם וחצי קופסת חומוס. זה מה שאכלתי היום". השופט שחרר אותו למעצר בית במקלט ציבורי

קבצן בתחנת הרכבת הישנה בעומס החום בתל אביב, מאי 2015. ראובן קסטרו
השופט שחרר את חסר הבית בטענה כי המקרה מזכיר את "עלובי החיים"/ראובן קסטרו

בית משפט השלום בתל אביב החליט ביום שישי האחרון לשחרר למעצר בית במקלט ציבורי בהוד השרון גבר החשוד שהתפרץ לגן ילדים בעיר מספר פעמים, וכן חשוד גם בעבירות של היזק לרכוש והחזקת סכין. בחקירתו סיפר על שני מקרים שבהם התפרץ לגן ילדים והודה במיוחס לו: "אני חי ממקלט למקלט, כל יומיים אני מחפש מקלט אחר לישון בו. אין לי בית", סיפר.

"רוב הזמן, לצערי, אני אוכל מפחים, חדרי אשפה ובחניונים", אמר בחקירתו, "נאלצתי בעל כורחי להיכנס לגן כשהחלון שלו היה סגור, בלי נעילה, כדי לחפש אוכל. חשבתי לעצמי שלא כדאי לי להסתבך, ובסוף יצאתי משטח הגן בלי לקחת כלום".

בחקירתו תיאר החשוד את האופן שבו פרץ לגן, והוסיף: "נכנסתי דרך הדלת, לקחתי מהמקרר שלוש עוגיות מאפינס שתפסתם אצלי, רבע כיכר לחם וחצי קופסת חומוס. זה מה שאכלתי היום, ואז יצאתי משם".

לחשוד אין עבר פלילי, והתלונה נגדו לא התייחסה לגניבה אלא לנזק שגרם במקום. "התפרצות לבניין שאינה דירה היא חמורה, בית המשפט נותן משקל נכבד ובצדק לערכים המוגנים של קניין ופרטיות המתלוננים", הסביר השופט עודד מורנו. "עם זאת, מדובר במקרה של 'עלובי החיים', ספר שהפך ברבות השנים לכתב אישום נגד החברה על יחסה למוחלשים, הוסיף מורנו ותיאר את סיפורו של ז'אן ולז'אן, שלאחר שלא מצא פרנסה כדי לדאוג למשפחתו - שבר את שמשת המאפייה וגנב כיכר לחם, מעשה שבגינו נכלא שנים ארוכות.

עו"ד עמית פרנטי, בא כוחו של חסר הבית מטעם הסניגוריה הציבורית, טען כי למרשו "אין מקורות תמיכה משפחתיים. הוא הובא לבית משפט אחרי שנעצר פורץ לגן ילדים, לוקח אוכל, כמה מאפינס שהיו שם. הוא לא גרם לנזק גם כשנכנס. ביקשו לעצור אותו לארבעה ימים, השופט שיחרר אותו בהחלטה מאוד יפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully