וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר ההורים החשודים בטלטול; "האשמה על רשלנות הרופאים"

19.12.2016 / 12:42

בני הזוג מרמלה בשנות ה-20 לחייהם נעצרו לאחר שבנם, בן חמישה חודשים, אושפז כשהוא סובל מדימום מעיניו ומצבו קשה. השניים מכחישים את החשדות נגדם וטוענים: אין בסיס לאצבע המאשימה שמופנית כלפינו

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (שני) עד ליום חמישי השבוע את מעצרם של בני זוג בן 25 ובת 24 מרמלה, החשודים בטלטול בנם התינוק בן חמישה חודשים, שנעצרו ביום שישי האחרון. אביה של האם החשודה אמרה לוואלה! NEWS כי "אנחנו הרוסים. הבת שלי אוהבת מאוד את הבן שלה. היא ובעלה עצורים רק בגלל רשלנות הרופאים שטיפלו בתינוק".

לפני כחודש הגיעו ההורים עם בנם לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב כשהוא סובל מדימום מעיניו ומצבו קשה. לפני כשלושה שבועות הועבר דיווח למשטרת ישראל על אשפוזו, ובמקביל נגבו עדויות מההורים. מחוות הדעת הרפואית שהתבקש להעביר הצוות בבית החולים עלה חשד לכך שהתינוק עבר טלטול אלים שגרם לו לדימום תוך מוחי עם אפשרות לנזק בלתי הפיך.

עוד בוואלה! NEWS:
סגן מנהל בית החולים על העצירים ששובתים רעב: "עושים מניפולציות"
החשד לטלטול ברמלה: אלו הסימנים שהובילו את ביה"ח לדווח למשטרה
"אם תגלי - אספר שאת זונה": רב באולפנה בי-ם הואשם באונס בת 14

אסף הרופא. אפריל 2014. מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא, אתר רשמי
מחוות הדעת הרפואית עלה חשד לכך שהתינוק עבר טלטול אלים. בית החולים אסף הרופא/אתר רשמי, מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא

עו"ד עבד אלנבולסי, שמייצג את זוג ההורים, אמר כי "התינוק היה בחזקת הוריו גם לאורך החודש האחרון. אין למשטרה חזקה משטרתית להמשיך ולהחזיק את ההורים במעצר. מדובר בזוג ללא עבר פלילי". לדבריו של עו"ד אלנבולסי, "זה מאוד קל לשלול את חירותם של אנשים נורמטיביים, עד עכשיו מנסים לקבל תשובה מנציג המשטרה מה בית החולים העביר אודות הפגיעה התינוק. האצבע המאשימה היא כנגד ההורים אך ורק בגלל שהם המעגל הראשון שלו. ההורים שוללים כל חשד ואשמה נגדם".

במקביל למעצרם של השניים, ילדם הנוסף, פעוט בן שנתיים, הועבר לשירותי הרווחה של עיריית רמלה, ונבדק אם הם גם הוא סבל מאלימות. המשפחה לא הייתה בטיפול הרווחה, מלבד בקשה שהגיש האב לפני כשנתיים לסיוע כלכלי, שנסגרה תוך ימים ספורים.

על פי הערכות המועצה לשלום הילד, פעוטות ותינוקות רבים נפגעים מידי שנה בדרגות שונות כתוצאה מטלטול. הורים רבים לא ערים לנזק הקשה שעלול להיגרם מטלטול, שלעתים מתגלה רק זמן רב לאחר מכן. עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, קוראת להבטיח כי בכל בתי החולים בארץ יקבלו ההורים הסבר והדרכה על מניעת טלטול תינוקות, ועל התמודדות עם בכי של תינוק, בטרם שחרורם לביתם. במקביל, לדבריה, יש לחייב כל מטפלת במעון לעבור הכשרה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully