וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים בני שטיינמץ חשוד ששיחד בעשרות מיליוני דולרים בכירים בגינאה

19.12.2016 / 14:20

המיליארדר הישראלי נעצר בחשד ששיחד עובדי ציבור בתמורה לקידום עסקי היהלומים של חברת הכרייה BSGR שבבעלותו. המשטרה פשטה על ביתו ומשרדו של שטיינמץ, שנשלח למעצר בית מבלי שנכח בדיון. פרקליטו: "מחזור טענות שמוביל נשיאה המושחת של גינאה"

עריכה: ניר חן

איש העסקים בני שטיינמץ נעצר הבוקר (שני) בחשד למעורבות בפרשת שוחד חובקת עולם. לפי המשטרה, שטיינמץ ומעורבים נוספים, ישראלים המתגוררים רוב זמנם בחו"ל, שילמו שוחד של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בכירים בקונקרי, בירת גינאה, בתמורה לקידום עסקי היהלומים של חברת הכרייה BSGR, שבבעלותו של המיליארדר, במדינה.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון עמית מיכלס הורה על שחרורו של שטיינמץ למעצר בית, לבקשת שני הצדדים, במשך שבועיים. המיליארדר לא נכח באולם. הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ לחצי שנה ונקבע כי דרכונו הצרפתי יופקד.

בא כוחו של שטיינמץ, עו"ד יובל ששון המייצג גם את חברת הכרייה BSGR, אמר כי מרשו חף מפשע וכי מדובר ברדיפה. "ההליך הנוכחי הינו מחזור של הליך ישן שמובילה ממשלת גינאה מאז עלייתו לשלטון של נשיאה המושחת, אלפא קונדה, במטרה להפקיע שלא כדין את זכויות הכריה של BSGR. מדובר בניסיונות מתמשכים וחסרי בסיס המיועדים להסוות את מעשי השחיתות שמטרתם הפקעת הנכסים שלא כדין", אמר.

לקריאה נוספת:
מזכ"ל הסתדרות המורים מואשם שאילץ עובדת לשלם על חופשותיו
בית המשפט העליון הפחית את עונשו של צבי בר לשלוש שנות מאסר
הותר לפרסום: הח"כ לשעבר החשוד בקבלת שוחד מיני - אמנון כהן מש"ס

לא לשימוש- בני שטיינמץ, טקס הענקת דוקטור של כבוד לניקולא סרקוזי במכללת נתניה, 22 במאי 2016. תומר אפלבאום, הארץ
חשוד ששילם שוחד של עשרות מיליוני דולרים לבכירים בגינאה. שטיינמץ/הארץ, תומר אפלבאום

חשדן של רשויות החוק התעורר לאחר שחברת הכרייה של שטיינמץ קיבלה זיכיון להפעלת מכרה יהלומים במחיר אפסי. מאוחר יותר, מכרה חברתו של איש העסקים את הזיכיון לחברה מדרום אמריקה תמורת מיליארדי דולרים.

היחידה הארצית של המשטרה (יאח"ה) עיכבה לחקירה הבוקר את שטיינמץ, ולאחר מכן עצרה אותו. בין היתר ערכה המשטרה חיפוש בביתו ובמשרדו. העבירות המיוחסות לו הן מתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
חוקרי יאח"ה פשטו על ביתו של איש העסקים. להב 433/יותם רונן

מהמשטרה נמסר כי היא ניהלה חקירה סמויה בתיאום עם רשויות אכיפה בחו"ל לאור החשד למעורבות ישראלים, וכי ממצאים ראשונים מצביעים על ביסוס לאותם חשדות. החקירה מנוהלת במשותף על ידי רשויות אכיפה בארה"ב, שווייץ, גינאה וישראל. פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה) וגורמים בפרקליטות המדינה מלווים את החקירה בארץ. לפי המשטרה, החקירה הגלויה בישראל עוד בראשיתה וצפויים נחקרים נוספים.

בסוכנות הידיעות רויטרס פורסם כי שר המכרות לשעבר בגיניאה, מוחמד טיהם, נעצר בשבוע שעבר בניו יורק בחשד כי היה מעורב בפרשת שוחד הנוגעת לתעשיית המכרות במדינה.

(עדכון ראשון: 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully