וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן מנהל בית החולים על העצירים ששובתים רעב: "עושים מניפולציות"

19.12.2016 / 10:45

בהתכתבות פנימית, ביקש הרופא לפטור את בית החולים מטיפול בשני העצירים, שהחריפו את מחאתם והכריזו גם על שביתת נוזלים, כך נודע לוואלה! NEWS. הם, מנגד, מאשימים את הצוות הרפואי בהתעללות: "נמנעה מאיתנו גישה למקלחת במשך חודשיים"

צלמים זמניים מורשים

התכתבות פנימית של סגן מנהל בית החולים אסף הרופא, בנושא שני העצירים הביטחוניים שובתי הרעב שמאושפזים שם, חושפת את עמדת הצוות הרפואי כלפי השניים, כך נודע לוואלה! NEWS. מההתכתבות עולה כי העצירים נתפסים כמי ש"עושים מניפולציות", וכי הצוות הרפואי מבקש, באופן יוצא דופן, להיות פטור מטיפול בהם. מנגד, שני העצירים, השובתים רעב מזה 86 ימים ובששת הימים האחרונים הכריזו כי גם על שביתת נוזלים, טוענים להתעללות מצד צוות בית החולים.

במכתב ששלח סגן מנהל בית החולים, ד"ר יצחק שרף, ב-7 בדצמבר בעניינם של שני העצירים טען כי הוא מתקשה לתת חוות דעת אמתית לגבי השניים. זאת, מכיוון שהם מסרבים לבדיקה גופנית, לבדיקות ניטור לב ולקבלת טיפול. עוד כתב ד"ר שרף כי חוות הדעת היחידה שיוכל לתת לגבי המטופלים היא על סמך תלונותיהם והתרשמות הצוות הרפואי ממצבם החיצוני.

במכתב חושף ד"ר שרף את התרשמותו מהשניים: "ביום שישי האחרון עלה הרושם כי אנו נתונים למניפולציה מצד שובתי הרעב, ולא ברור לחלוטין האם ובאיזה אופן או שביתת הרעב מקוימת", כתב. "רושם זה עלה לאחר שאחד השובתים נטע בנו רושם מסוים לגבי מצבו הקוגניטיבי שהשתנה מקצה אל הקצה מיד כשרצינו להתחיל אצלו טיפול. בנוסף, נמצאו בסמוך למיטתו מצרכי מזון ושתיה שמחזקים הרגשה זאת. קיימת התלבטות לגבי כמות השתן האמתית שהם נתנו", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
החשד לטלטול ברמלה: אלו הסימנים שהובילו את ביה"ח לדווח למשטרה
יולדת בת 35 מתה בבית החולים הדסה כתוצאה מתסחיף מי שפיר
"נתנה חיים לבן שלי": לבו של עילי הושתל בבן 8 - והצילו ממוות

עצירים מנהליים המאושפזים באסף הרופא שובתים רעב יותר מ-80 יום. מערכת וואלה! NEWS
לדברי הרופא, אין לדעת אם העצירים אכן שובתים רעב. שדיד בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS

עוד כתב הרופא כי "גם שובת הרעב השני התנהג בצורה מסוימת ושינה התנהגותו". לאחר מכן רמז שרף כי לדעתו מועברים אל השניים דברי מאכל ושתייה בהסתר. "בהיותנו מוסד רפואי ולא גוף אחר, ושובתי הרעב בהגדרתם כרגע הם ככל מאושפז אחר, בחלק גדול מן הזמן כולל ביקורי קרובים וכדומה, אין לנו פיקוח על מה שקורה שם".

הנכתב נחתם בבקשה יוצאת דופן של ד"ר שרף לפטור את בית החולים מטיפול בשניים. "כתוצאה ממה שמתואר למעלה, נסדק האמון השורר בין רופא למטופל, כאשר המטופל מנסה להוליך שולל את מטפלו. היות שאינני שוטר, ואין זה מתפקידי לעקוב או לחקור מטופלים, על מנת שאף אחד לא יפגע ושחוות הדעת תישארנה אובייקטיבית, ביקשתי לשחרר אותנו מהטיפול בהם", כתב.

במכתב אחר, שנשלח שלושה ימים לאחר מכן, ציין ד"ר שרף כי דווח לו על ידי אנשי שירות בתי הסוהר כי "השובתים צרכו בזמנו סוכר בכמויות גבוהות מאד עד כדי כך שנאלצנו להזהירם שהם עלולים לסבול מסיבוכים בריאותיים. אחד מהם צרך עד כ-50 שקיות סוכר ליום", כתב.

מנגד, לוואלה! NEWS נודע כי שני העצירים שובתי הרעב פנו בסוף השבוע האחרון לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות בבקשה לפתוח הליך בירור בחשד להתנהלות לא אתית של הצוות הרפואי והנהלת בית החולים כלפיהם. השניים, אנס שדיד בן ה-19 ואחמד אבו פארה בן ה-29, תושבי נפת חברון, נעצרו בתחילת אוגוסט בחשד להסתה ברשתות החברתיות ופעילות ביטחונית עוינת, בהתאמה. הם פתחו בשביתת רעב לפני כשלושה חודשים במחאה על דחיית בג"ץ את העתירה שהגישו לשחרורם, בטענה כי מצבם הבריאותי אינו מחייב התערבות כרגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצוות לא נענה לקריאותינו לעזרה". אבו פארה בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שפורסם ביום חמישי האחרון, השניים תועדו בצילום מתוך בית החולים לאחר שהחריפו שביתתם, כאשר הם במצב הכרתי מעורפל, מסוחררים ולאחר אירועי אובדן הכרה, שהובילו את הצוות המטפל להזין אותם בנוזלים וויטמינים עם מלחים תוך ורידי. כעת הם טוענים באמצעות באת כוחם, עו"ד אחלאם חדאד, כי הם חווים התעללות מצד הצוות המטפל. הארגון הגיש בשמם את הבקשה לבירור במשרד הבריאות וכן שלח בקשה להתייחסות מהנהלת בית החולים כבר לפני עשרה ימים, אך טרם נתקבלה תגובה משני הצדדים.

על פי המכתב שהגישו בעמותה למשרד הבריאות ועיקריו מובאים כאן, עולים דפוסי התנהלות חמורים ויחס קשה ומשפיל של הצוות הרפואי והן הביטחוני כלפיהם, הכולל התנכלויות, איומים ופגיעה בפרטיות. השניים מדווחים כי הצוות הרפואי לא נענה לקריאות העזרה שלהם וממעט לתקשר איתם. בנוסף, נטעו כי העצירים הוחזקו בתנאי היגיינה ירודים וכי במשך 55 ימי אשפוזם בבית החולים נמנעה מהם גישה למקלחת. לטענתם, רק לאחר כחודשיים מתחילת האשפוז הותר להם להתקלח לראשונה, וזאת ללא כל עזרה סיעודית כלשהי, למרות שמצבם הבריאותי מתדרדר מיום ליום והמצב ההכרתי שלהם מעורפל.

אבו פארה סיפר כי שומר בית החולים נכנס לחדרו מספר פעמים, איים עליו, והשתמש בביטויים מבזים ומשפילים הכוללים קללות. לדברי האסיר, באחת הפעמים נכחו צוותים רפואיים בחדר, שהוציאו בסופו של דבר את השומר מהחדר, אבל הוא שב לחדרו שוב ושוב לאחר מכן, כשהוא ממשיך לקלל אותו.

"שחרור מהמעצר המנהלי - צו השעה"

תלונה נוספת שהגישו השניים קשורה בטענת ד"ר שרף במכתבו, על הימצאות בקבוקי שתייה ליד מיטתם. לטענת שדיד, ביום שישי ה-2 בדצמבר, בזמן שהעבירו אותו למחלקת טיפול נמרץ, החל הצוות הרפואי לבצע חיפוש בחפציו האישיים. אחרי החיפוש אמרו לו אנשי הצוות "אתה לוקח סוכר, יש בקבוק מיץ שאתה שותה ממנו". לדברי שדיד, הבקבוק המוזכר הוא זה שאותו בית החולים סיפק לו כדי לרוקן את השתן שלו לתוכו. עוד טוענים האסירים במכתב כי הועברו בין חדרים ומחלקות באופן תכוף ללא כל סיבה או הסבר.
לפני יומיים הגיש ארגון רופאים לזכויות אדם עתירה לבג"ץ בבקשה לדיון דחוף בשחרורם של השניים בטענה כי הפסקת צריכת נוזלים גורמת לנזק רב מערכתי שעלול להסתיים במוות בתוך עשרה ימים. עו"ד חדאד ציינה בבקשה כי רופאי בית החולים מדווחים על התדרדרות נוספת במצבם הבריאותי, וכי ספק אם יוכלו להציל את השניים ולהחיות אותם אם יכנסו למצב של חוסר הכרה וקריסת מערכות.

דיון בעניינם של העצירים נקבע ליום שלישי, אך לדברי עו"ד חדאד בית החולים מסרב לתת חוות דעת רפואית בעניינם. בית המשפט מינה רופא מבית חולים וולפסון שיבדוק את השניים ויחווה דעתו. בארגון רופאים לזכויות אדם מציינים, כי מצבם הבריאותי של שני שובתי הרעב הינו הקשה ביותר מבין מקרי שביתות הרעב שאירעו בשנים האחרונות. "רק שחרורם מצו המעצר המנהלי יציל את חיי שני העצירים. זה צו השעה מבחינה בריאותית ומוסרית", מסרו.

מבית החולים אסף הרופא נמסר בתגובה: "שובתי הרעב מקבלים טיפול רפואי כשאר החולים המאושפזים במרכז הרפואי. הצוות הרפואי והסיעודי פועלים על פי כללי האתיקה והוראות משרד הבריאות. כל הטיפולים הניתנים להם נעשים בהסכמתם בלבד, על כן טענותיהם מופרכות ואין כל אמת בבסיסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully