וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כאוס וביזה: ונצואלה עוצרת את החלפת המטבע חסר הערך

18.12.2016 / 23:38

הנשיא מדורו הודיע כי הוצאת שטר המאה בוליבר תידחה, לאחר שהשטרות לא הגיעו בזמן והתושבים הזועמים נותרו חסרי אמצעי תשלום. המטבע במדינה בעלת האינפלציה הגבוהה בעולם שווה שני סנטים אמריקניים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת ונצואלה האריכה אתמול (שבת) את השימוש בשטר של מאה בוליבר עד 2 בינואר, אחרי שהחלטתה להוציא מהמחזור את השטר הותירה את המדינה כמעט ללא מזומן ועוררה מחאות ומעשי ביזה.

הנשיא ניקולס מדורו אמר כי ההחלטה לאפשר את המשך השימוש בשטר המבוקש ביותר במדינה התקבלה לאחר ששלושת המטוסים שבמטענם היו השטרות החדשים בעלי ערכים גבוהים יותר "היו קורבן של חבלה מכוונת". הוא לא פירט מעבר לכך.

ונצואלה סובלת מהאינפלציה הגבוהה ביותר בעולם ומדורו הכריז על המהלך המפתיע להחלפת השטר לפני שבוע. השטר היה בעל הערך הגבוה ביותר במדינה אך ערכו מול הדולר האמריקני צנח לשני סנטים בלבד, בהשוואה לעשרה סנטים שהיה שווה בתחילת השנה.

במהלך השבוע, התושבים המתינו בתורים ארוכים לבנקים כדי להפקיד את השטרות שבקרוב לא יהיו שווים דבר. אחרי שהשטר יצא מהמחזור ביום שישי והשטרות החדשים לא הגיעו, רבים נאלצו להסתמך על כרטיסי אשראי או על העברות בנקאיות, ואחרים ניסו לעשות עסקאות דרך שטרות בעלי ערך נמוך יותר, השווים פחות מפני.

לקריאה נוספת בנושא
סגירת גבולות וביטול שטרות: ונצואלה נאבקת באינפלציה הגואה
מה אפשר לקנות עם שטר של 20 אלף? בוונצואלה - בקושי קולה

תושבים בוזזים מזון בעיירה לה פריה, ונצואלה, 17 בדצמבר 2016. רויטרס
עשרות נעצרו בעימותים. תושבים בוזזים מזון בעיירה לה פריה, אתמול/רויטרס
תושבים בוזזים מזון בעיירה לה פריה, ונצואלה, 17 בדצמבר 2016. רויטרס
אזרחים בוונצואלה/רויטרס

זעם האזרחים על כך שעליהם להתמודד עם כלכלה משותקת יותר מהרגיל הוביל למהומות. "הילדים שלנו רעבים", אמרה לוקרסיה מוראלס, תושבת הבירה קראקס. "הרווחנו כסף אחרי עבודה קשה ועכשיו הם אומרים שהוא לא שווה כלום? אנחנו צריכים פתרון".

הרשויות מסרו כי מהומות ומעשי ביזה נרשמו ביום שישי ושבת בשש ערים לפחות במדינה, כולל במראקאיבו, שם המשטרה עצרה ביזה של מבנה בנק, ובמדינת המחוז בוליבאר, שם ההמון פשט על כמה בתי עסק. צעירים נופפו בשטרות המאה בוליבאר וצעקו: "הם חסרי ערך", ואז נמלטו כשהמשטרה פיזרה גז מדמיע. עשרות נעצרו.

בקראקס, תושבים הלמו בסירים וגידפו את הממשלה בשל התכנון הליקוי של המהלך. מנגד, מאות מתומכי הממשלה והמפלגה השלטת צעדו ברחובות העיר כשהם לבושים חולצות אדומות ומוחים נגד "המלחמה הכלכלית" המתנהלת נגד ונצואלה.

בנוסף להשבת השטר הישן למחזור, הנשיא מדורו אמר כי הוא יאריך את סגירת הגבולות עם קולומביה וברזיל עד 2 בינואר. לדבריו, מטרת המהלך היא לעצור את "הכנופיות" האוגרות את המטבע המקומי, מה שהוביל את מתנגדיו ללעוג לטענות שלפיהן אותם פושעים יעדיפו לשמור את ההון שלהם במדינה שבה ערך המטבע צונח במהירות הגבוהה ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully