וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא דחה את בקשת החנינה של יונתן היילו, שהרג את הגבר שאנס אותו

18.12.2016 / 12:57

ריבלין לא אישר את הבקשה של היילו, המרצה 12 שנות מאסר, בטענה כי הנימוקים שהעלה כבר עמדו לדיון בבית המשפט, כשהורה לשנות את סעיף הרצח להריגה. "עם כל הצער והכאב לא נמצאה הצדקה למתן חנינה". יוזם מכתב הח"כים לשחרורו: "מאוכזבים יחד עם המשפחה"

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: רוני כנפו

נשיא המדינה ראובן ריבלין דחה היום (ראשון) את בקשת החנינה של האסיר יונתן היילו, המרצה 12 שנות מאסר בגין הריגת ירון איילין, שאנס אותו. בנימוקי הדחייה הובהר כי מוסד החנינה אינו גוף להגשת ערעור נוסף על החלטות בית המשפט, וכי עיקר נימוקי בקשת החנינה, המתארות מדוע בוצע המעשה, כבר עמדו לדיון בבית המשפט העליון ונלקחו בחשבון על ידו, כשהחליט להמיר את סעיף ההרשעה להריגה ולהפחית שש שנים מעונשו של היילו.

"עם כל הצער והכאב על נסיבותיו הקשות של מר היילו, שהיה גם קורבן למעשים קשים, לא נמצאה בשלב זה הצדקה למתן חנינה", נכתב בנימוקי הדחייה. עוד הובהר כי במידה ותוגש בקשת חנינה נוספת בעתיד, ניתן יהיה לשקול את הבקשה, תוך מתן משקל נכבד לתהליך שיקומו בשירות בתי הסוהר.

עוד כתבות בנושא:
יונתן היילו הגיש בקשה לחנינה: "המנוח התעלל בו בחייו – וגם במותו"
65 ח"כים פנו לנשיא: הענק חנינה ליונתן היילו שרצח את האנס שלו
לא רצח אבל גם לא הגנה עצמית: הטענה שהובילה להפחתת עונשו של היילו

יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ
בקשת חנינה עתידית תישקל פעם נוספת. היילו/נועם מושקוביץ

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), שיזם מכתב שבו קראו 65 ח"כים לנשיא לאשר את בקשת החנינה, אמר: "אנחנו מכבדים את החלטת הנשיא, אבל בלב כבד. 65 הח"כים שהתאגדו לשחרורו של יונתן מאוכזבים יחד עם המשפחה. יונתן שילם מחיר כבד, הן כקורבן והן כמבצע העבירה, וכמו שפסק בית המשפט, ישנם מקרים אנושיים שאפילו החוק צר מלהכיל".

"לפני כחודשיים ביקרתי את יונתן וראיתי שנותרה בו תקווה להשתחרר בהקדם ולשקם את חייו", הוסיף חסון. "אני מתפלל ומפציר בו שלא ייאבד את התקווה הזאת, כי יום שחרורו לא רחוק ובקרוב הוא יוכל להתחיל את הליך השיקום והחזרה לשגרה בחיק משפחתו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא המדינה ראובן ריבלין בכנס ההשכלה הגבוהה השישי. נובמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
דחה את בקשת החנינה. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

היילו, תושב נתניה בן 25, הורשע בבית המשפט המחוזי בלוד בגין רצח ירון איילין בן ה-27 בשכונת קריית נורדאו בשנת 2010. הוא טען במשפטו כי איילין סחט אותו ואנס אותו פעמיים בעבר, עוד לפני האירועים שהתרחשו בליל הרצח, שבו, לטענתו של היילו, איילין - בעל עבר פלילי והרשעה באונס - ניסה לסחוט ולאנוס אותו בפעם השלישית, כך שמעשיו נבעו מהגנה עצמית. בית המשפט העליון המיר במאי האחרון את עבירת הרצח בהריגה וקיצר את העונש ל-12 שנות מאסר.

בקשת החנינה הוגשה ביוני האחרון באמצעות פרקליטו של היילו, עו"ד אלון אייזנברג, ובה הובאו תיאורים קשים מתוך חקירתו במשטרה, המעידים על ההתעללות שהייתה מנת חלקו. "הוא ביצע את זממו, אמרתי לו שאני לא רוצה והוא איים עלי", צוטט היילו בחקירת המשטרה שהובאה בבקשה. "אחרי זה חברים שאלו אותי למה אני נבוך... הייתי חושב על זה הרבה, הייתי מתעלף מהמחשבה, הייתי מעורפל – ובגלל זה כל האפליפסיה, וההתעלפויות".

בבקשת החנינה ביקש עו"ד אייזנברג מהנשיא ריבלין לחוס על היילו: "מוסד החנינה הוא אי קטן של שכל ישר ורגש בתוך ים הכללים המשפטיים. מקום שבו המשפט מכיר במגבלותיו ומודה כי לעתים כדי להגיע לתוצאה הנכונה יש לעשות גם חסד", נכתב. "מידת הרחמים המתוקה כאות וכמופת לאצילות היא". עוד נכתב כי מפרטי הבקשה ומפסיקת בית המשפט העליון ניתן להתרשם בבירור כי היילו מעולם לא תכנן לפגוע באיילין וכי הוא פעל כפי שפעל מתוך "תחושה ודאית שהוא עומד להיאנס פעם נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully