וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעזה לטורקיה - ומשם לתוניסיה: המסלול שעבר מהנדס המל"טים שחוסל

18.12.2016 / 14:29

איש חמאס ג'יהאד א-סעיד טוען כי המוסד החל לעקוב אחרי מוחמד א-זווארי אחרי שעזב לאחרונה את הרצועה. הוא עבר בדרך גם בלבנון, ואז הגיע לביתו בעיר ספקס, שם חוסל בידי מתנקשים. בכיר לשעבר במוסד: "לא רק לנו היה אינטרס במותו"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ריאיון עם עופר מלכה, בכיר לשעבר במוסד, לאולפן וואלה! NEWS)

המהנדס מוחמד א-זווארי, שהיה מעורב בפרויקט ייצור המל"טים של חמאס וחוסל בתוניסיה, היה נתון למעקב צמוד של המוסד מאז עזב לאחרונה את רצועת עזה - כך אמר היום (ראשון) ג'יהאד א-סעיד, חבר חמאס, לאתר ספוטניק בשפה הערבית. לדבריו, א-זווארי, שלפי דיווחים היה מעורב גם בפיתוח של צוללות הנשלטות מרחוק, הגיע מהרצועה ללבנון, משם עבר לטורקיה, עד ששב לעיר ספקס שבדרום תוניסיה.

בזרוע הצבאית של חמאס ובדיווחים שונים בתוניסיה מתעקשים כי המוסד אחראי לחיסולו של מי שהיה חבר הארגון בעשור האחרון - אולם עופר מלכה, בכיר לשעבר במוסד, אמר כי לא מודבר בהכרח בפעולה של ישראל. "מדובר בעבודה נקייה ומקצועית, אבל לא תמיד מדובר באינטרס ישראלי מובהק", אמר בריאיון לוואלה! NEWS. "כבר למדנו שכשמחפשים את המניע, המציאות עולה על כל דמיון".

עוד כתבות בנושא:
החיסול בתוניסיה: "מהנדס המל"טים פיתח גם צוללות בשלט רחוק"
חמאס מאשים את ישראל: "דמו של מהנדס המל"טים לא נשפך לשווא"
הרעייה המסתורית, התפטרות הבכיר ומשתיקי קול: תעלומת חיסול המהנדס

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"גורמים שונים חשבו שהוא לא מל"ו צדיקים". א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

כלי תקשורת שונים בתוניסיה טענו כי סוכני המוסד הם אל שירו 20 כדורים בא-זווארי בעת ששהה במכוניתו בעיר ספקס, וגם חמאס הצטרף להערכות והזהיר כי "על האויב לדעת שדמו של המהנדס לא נשפך לשווא". אלא שלפי מלכה, "בצפון אפריקה יש גורמים רבים שבוחשים בעניינים – האחים המוסלמים, דאעש, ארגונים שונים ומשונים ומדינות. גם לאירופים היה אינטרס בחיסול האיש הזה, שעלול היה להביא גם אליהם מל"טים חמושים. ישראל לא תבכה את מותו של האיש, אבל היו עוד גורמים שחשבו שהוא לא מל"ו צדיקים".

"צפון אפריקה היום היא מהחממות הטובות בעולם לטרוריסטים והתחנה האחרונה לפני הקפיצה לאירופה", הוסיף מלכה. "המדינות שהמשטרים בהן נפלו נותרו בלי שלטון מרכזי. יש אזורים רבים שנשלטים על ידי כנופיות. לא לחינם אדם כזה גר באיזו עיירה באמצע המדבר. זה מקום פחות מפוקח שאפשר לחיות בו מתחת לרדאר".

בנוגע לתזמון הפעולה, אמר מלכה כי הדבר עשוי לנבוע מקו אדום שנחצה בנוגע למל"טים. "התזמון נוגע לצוואר בקבוק או להתפתחות טרנד המל"טים הזה, כשהאינטרס הוא להשאיר את זה בגדר נושא שלא מתפתח", אמר. "יש רחפנים שאפשר לקנות ברשת ואנחנו לא רוצים להגיע משם למצב של חימוש שיכול להגיע ממקום למקום. היה מי שרצה לעצור מוקדם את התפתחות ענף המל"טים".

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"התזמון עשוי להיות קשור בהתפתחות טרנד המל"טים". א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

כשנשאל מדוע ישראל לא מקבלת אחריות על החיסול, אם אכן עמדה מאחוריו, אמר: "ישראל לא לוקחת אחריות אולי כי היא לא עשתה את זה בכלל, אבל אין סיבה לקחת אחריות כי תמיד טוב להשאיר את האירועים בגדר הנסתר. זה נותן יותר נופך ומרתיע הרבה יותר. היד הנעלמה, הארוכה, כל אותם ביטויים שיש בהם לעצור את מי שזה מרתיע אותו".

בתוניסיה פורסמו דיווחים שונים על המבצע עצמו, ובין היתר נקשר שמה של אישה שהגיעה מהונגריה, נפגשה עם א-זווארי בכסות של עיתונאית כשהיא מלווה בידי שני גברים, ויצאה מהמדינה. "כל כלי תקשורת מספר סיפור אחר", אמר מלכה. "הסיפור על העיתונאית הוא נחמד ומלהיב את הדמיון וטוב למיסתורין, אבל לא בהכרח קשור. צריך לבדוק מי זאת, אולי נעשה שימוש בשמה, אולי היא בכלל לא קיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully