וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורסים לנו ולחיילים את הבריאות": תלונה על פסולת מזהמת בי-ם

18.12.2016 / 20:25

לדברי תושבי שועפאט, תחנת המעבר לפסולת בניין שהוקמה בסמוך לבתיהם מסכנת אותם ואת החיילים במחסום הסמוך. אחד התושבים: "אני לא יודע איך אישרו זאת", המשרד להגנת הסביבה: מודדים אבק במקום

תחנת גריסת פסולת הבניין שהקימה העירייה בפתח מחנה הפליטים שועפאט. דצמבר 2016. ועד פעולה שכונת השלום, תמונות גולשים
"סובלים מזה". התחנה בשועפאט/תמונות גולשים, ועד פעולה שכונת השלום

תושבי מחנה הפליטים שועפאט טוענים כי תחנת גריסת פסולת הבניין שהקימה העירייה בפתח המחנה מסכנת את בריאותם. לדבריהם, אף השוטרים המוצבים במחסום הכניסה למחנה ביקשו מהם לפעול לסילוק המפגע.

לפני מספר חודשים נפתחה מחדש תחנת מעבר לפסולת בניין סמוך למרכז התחזוקה של הרכבת הקלה בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים, במרחק קטן מבתי מחנה הפליטים שועפאט. ועד תושבי השכונה, שנלחם בימים אלה בתכנית העירייה להקים מטמנת עפר באזור, טוען כי ענני האבק העולים מן המגרסה מסוכנים ועלולים לגרום לסרטן אצל התושבים.

"הורסים לנו את הבריאות עם כל האבק הזה", אומר דאוד אבו אדהם, תושב המקום. "אנחנו סובלים מזה וגם החיילים על המחסום סובלים וכל מי שעובר סובל. נמאס לנו ואני לא יודע איך העירייה נתנה אישור לעשות דבר כזה בכניסה לשכונה של מאה אלף איש. המרחק למחסום הוא פחות מחמישים מטר. כל האבק עלינו ועל החיילים", אמר. עוד סיפר אבו אדהם כי אנשי כוחות הביטחון שבמחסום פנו אליהם כמה פעמים וביקשו שיטפלו במפגע: "החיילים גם כן סובלים מהאבק הזה. הם אומרים לנו 'תעשו משהו'. אחרי שהתלוננו החיילים שמו איזה רשת, משחק ילדים, שתתפוס את האבק. הם אומרים לנו 'נחנקנו. כל היום אנחנו עומדים פה עם האבק הזה וצריכים לשתות מים'". לוואלה!NEWS נודע כי הסוגיה הגיעה אף לשולחנם של גורמי הרפואה במשטרת ירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי נובמבר השחון ביותר זה מאה שנה, החורף הגיע בשיא עוצמתו
גוגל Earth חושף את הנזק שהאדם גורם לכדור הארץ
תמה ועידת האקלים הבינלאומית: "על טראמפ להצטרף למאמץ"

תחנת גריסת פסולת הבניין שהקימה העירייה בפתח מחנה הפליטים שועפאט. דצמבר 2016. ועד פעולה שכונת השלום, תמונות גולשים
התחנה בשועפאט/תמונות גולשים, ועד פעולה שכונת השלום

עו"ד שני סיידוף פרל, ממשרד עורכי הדין אורלנסקי אייזנברג מוזסון, פנתה בשם ועד התושבים לעיריית ירושלים וטענה כי היתר הבנייה לתחנה ניתן שלא כדין: "העירייה עשתה מחטף של ממש, כאשר הקמת תחנת המעבר נעשתה בניגוד לייעוד הקרקע, ללא פיקוח מספק ותוך פגיעה של ממש, אגב יצירת מטרד קשה לכלל תושבי השכונות הסמוכות לתחנת המעבר, ולמעשה למאות אלפי תושבי ירושלים", כתבה.

לדבריה, "בראש ובראשונה גורמת תחנת המעבר למפגע נשימתי של ממש לתושבים הגרים בסמוך אליה. כתוצאה מהפעלת תחנת המעבר, עולה כמות עצומה של אבק לאוויר אשר מזהמת את האוויר ומקשה על הנשימה. האבק הסמיך עלול לגרום, באופן ישיר, לתחלואה קשה של תושבי האזור בכלל וילדים בפרט, כמו גם להעלות את הסיכוי למחלות שונות, כאשר השכיחה ביותר היא מחלת האסטמה". עוד הוסיפה סיידוף פרל כי "תחנת המעבר גורמת למפגע תחבורתי קשה וזאת לאור העובדה כי לא הונחה התשתית המתאימה לקבלת כלל משאיות הענק המובילות את הפסולת. בשעות הבוקר, מדי יום, נרשמת תנועת משאיות חריגה לאזור תחנת המעבר ועומס של ממש בצומת 'קוקה קולה' הסמוך. כמו כן, תחנת המעבר יוצרת מפגע קולי עת העבודות בה גורמות לרעשים רבים מהן סובלת, בעיקר, שכונת ראס חמיס". עוד טענה בשם התושבים כי "הקמת תחנת המעבר, במקום אסטרטגי זה, בשטח הפתוח היחיד שבאזור, מונעת את התפתחות השכונות הערביות במזרח ירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אם תימצא חריגה - נאכוף"

מפעיל האתר מסר כי בכל עניין יש לפנות לעיריית ירושלים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "למקום קיים אישור עסק הניתן לאחר אישור כלל הגורמים והמשרד להגנת הסביבה – שהינו גורם המקצוע שנותן אישור להפעלת תחנת מעבר. באשר לתלונות על מפגעי רעש ואבק, יש לפנות למשרד להגנת הסביבה שהינו הגורם המקצועי הרלוונטי לנושא".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "בסמוך למחסום שועפט פועלת תחנת מעבר לפסולת בניין, השייכת לעיריית ירושלים, תחת קבלנים מפעילים שונים ובהפסקות מאז שנת 2009. מחודש מרץ 2016 התחנה פועלת באמצעות קבלן שזכה במכרז חדש שפרסמה העירייה. כיום קולטת התחנה עודפי חפירה וחציבה מאתרי בנייה בירושלים, הנגרסים במקום לצורך מחזורם והפיכתם לאגרגטים לבנייה. לתחנה רישיון עסק כדין שהנפיקה עיריית ירושלים. המשרד להגנת הסביבה מטפל בהסדרת הדרישות הסביבתיות הקשורות בהקמתה ובתפעולה של התחנה באמצעות תנאים ברישיון עסק. אנשי מקצוע של המשרד עורכים בקרה שוטפת על קיום התנאים ברישיון העסק, לוודא עמידה בתנאים הסביבתיים ולמניעת מפגעים".

עוד נמסר כי במשרד "התקבלה פניית תושבים, באמצעות עורך דין, בנוגע למטרדי אבק ורעש במקום. מאז קבלת הפנייה נערכו מדידות אבק במקום, אך טרם התקבלו התוצאות הסופיות. בכוונתנו לבצע גם מדידות לעוצמת הרעש בתחנה. אם ימצא כי התחנה פועלת בחריגה מהתנאים ברישיון ותוך גרימת מפגעים סביבתיים, יפעל המשרד בצעדי אכיפה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully