וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פינוי עמונה: נתניהו שוחח עם ארדן על הרס מבנים בלתי-חוקיים במגזר

17.12.2016 / 21:10

ראש הממשלה הנחה את השר ארדן לקדם "אכיפה שוויונית בחוק" כבר בימים הקרובים, אף שהסמכות להוציא ולממש צווי הריסה אינה בידי המשטרה, אלא בידי מנהל התכנון, הכפוף לשר האוצר כחלון. "תכנית נקמנית של ממשלת ימין קיצוני"

מליאת הכנסת היום 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
מובילים תכנית קיימת לאכיפת הבנייה. נתניהו וארדן/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שבת) עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, והנחה אותו לקדם את אכיפת הבנייה הבלתי-חוקית במגזר הערבי בימים הקרובים. לפי תכנית האכיפה, מבנים בלתי חוקיים במרכז, בדרום ובאזור ירושלים ייהרסו.

על רקע פינוי עמונה, מדובר בהודעה השלישית שנתניהו מוציא בימים האחרונים בנושא, שנידון השבוע בכנסת. "ראש הממשלה נתניהו נחוש להביא לאכיפה שוויונית בחוק, גם בתחום הבנייה הבלתי חוקית, הן במגזר הערבי והן במגזר היהודי", נמסר מלשכתו.

ברקע ההצהרות, המשטרה נמצאת בעיצומה של תכנית אכיפה לאומית במגזר הערבי שמובילים השר ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך. בין היתר, אחת המטרות של התוכנית היא אכיפה מוגברת של הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי.

נתניהו שוחח עם השר לביטחון פנים ואולם, המשטרה אינה אחראית על התהליך של הוצאה וביצוע של צוי הריסה למבנין בלתי חוקיים, אלא היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה במינהל התכנון, הכפופה למשרד האוצר ולשר האוצר משה כחלון. יחידת האכיפה אחראית על הוצאת הצווים ומימוש פסקי דין, המשטרה היא גורם מאבטח בלבד כאשר פקחי היחידה מגיעים להרוס מבנים בלתי חוקיים.

עאידה תומא במסיבת עיתונאים של הרשימה המשותפת, תל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
"הממשלה רוצה שהאוכלוסייה הערבית תשלם את המחיר". ח"כ תומא/דרור עינב

ברשימה המשותפת, התקוממו חברי כנסת נגד הנחיית נתניהו. ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה כי "ההנחיות האחרונות של ראש הממשלה משקפות את הנקמנות בהתנהלות ממשלת הימין הקיצוני בישראל. ההנחיה הזו מוכיחה שוב כי ממשלת ישראל רוצה שהאוכלוסייה הערבית תשלם את המחיר הקיומי, האזרחי והפוליטי למדיניות ההתנחלויות והכיבוש ובניסיונותיה לספק את המתנחלים".

גם ח"כ טלב אבו עראר גינה את ההחלטה, וטען כי "ממשלת נתניהו תהרוס בתים בחברה הערבית, ותעשה הכל בכדי להשאיר את עמונה בדרכים עקומות. האזרחים הערבים בונים את בתיהם על אדמות פרטיות שהועברו במשפחותיהם במשך דורות, זאת המדיניות הממשלתית שמתנגדת לאישור תוכניות מתאר שגרמה להגדרתם כלא חוקיים. אני קורא לפגישה לוועדת המעקב העליונה לדון בדרכי מחאה על הריסת בתי ערבים".

כנס חירום נערך הערב במועצת ערערה בעקבות קריאת נתניהו, בהשתתפות ראשי רשויות וחברי כנסת מוואדי עארה.
ח"כ ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת אמר בכנס: "מקור הבעיה הוא בממשלתו שלא עושה את הנדרש לתכנון ראוי ומותאם לצרכי האוכלוסייה הערבית. מדובר במעשה אבסורדי".

כמו כן, הציע להקפיא את ההריסות לתקופה של שנה, במהלכה תמנע בנייה בלתי-חוקית. "באותה תקופה יש לקיים משא ומתן מזורז לפתרון כל הסוגיה. אבל אם הממשלה תמשיך לדבר איתנו בשפת הבולדוזר, אנו נאבק ונגן על בתינו. אנחנו לא מעוניינים בעימות אלא בהידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully