וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על שגריר ארה"ב החדש: "עליו להכיר שהרוב רוצה שתי מדינות"

17.12.2016 / 15:15

יו"ר האופוזיציה התייחס למינויו הצפוי של דייוויד פרידמן, התומך במפעל ההתנחלויות, ואמר כי אין להתערב במינויי הממשל בוושינגטון. על החשדות נגד ח"כ סלומינסקי אמר: "תמוה ששרת המשפטים התעלמה מהנושא"

צילום: באדיבות CBS, עריכה: יוסי אלטר

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס היום (שבת) במהלך אירוע "שבתרבות" בתיאטרון הבימה שבתל אביב למינוי שגריר ארצות הברית החדש בישראל, דייוויד פרידמן. לדבריו, על ישראל לא להתערב במינויים של הממשל האמריקני, אך "על השגריר המיועד יכיר בכך שרוב הציבור בישראל לא מוכן לספח שלושה מיליון פלסטינים, אלא רוצה להיפרד מהם ומאמין בצורך לממש את חזון שתי המדינות". פרידמן נודע כתומך מפעל ההתנחלויות ובימין בירכו על מינויו הצפוי.

הרצוג התייחס בנוסף גם לחשדות נגד ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) ואמר כי במקום שר החינוך נפתלי בנט, היה מציע לחבר הכנסת להשעות את עצמו. "זה תמוה בעיני ששרת המשפטים, אישה ומנהיגה חשובה בפוליטיקה ובמיוחד בבית היהודי, בחרה להתעלם לחלוטין מהנושא ולא להתייחס אליו, להבדיל מיו"ר הסיעה שלה", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
"מינוי השגריר מאשר את התכנית להעביר את השגרירות לירושלים"
פולין: אלפים חסמו את הפרלמנט במחאה נגד הגבלת חופש העיתונות
שתי נשים נפגעו קשה משאיפת עשן בשריפה שפרצה בדירה בפתח תקווה

ישיבת סיעת המחנה הציוני, הכנסת. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
קרא לתושבי עמונה לפתוח במחאה לגיטימית. הרצוג/נועם מושקוביץ

בנוגע לפינוי הצפוי של עמונה, אמר הרצוג כי פגש את חלק מהנהגת ההתנחלות לפני כמה שבועות וכי "אכן כואב מאוד שאדם חייב לפנות את ביתו". עם זאת, הוא ציין כי "נעשה פה מעשה גזל והציונות נבנתה על גאולת קרקע ולא על גזל קרקע. אני כואב את העובדה שהמתיישבים סירבו למתווה".

הרצוג קרא לתושבי עמונה: "תעשו מחאה לגיטימית אבל אל תרימו יד על חיילים ושוטרים. אל תשכחו שיש את היום שלמחרת. הניסיון מלמד שגם כאשר מתיישבים פונו מבתיהם הם הצליחו להקים יישובים חזקים וטובים לתפארת, כפי שעשו תושבי חבל עזה בעקבות ההתנתקות".

על הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ובקשתו מתושבי עמונה שלא לפגוע בחיילים, אמר הרצוג כי מדובר ב"דמגוגיה זולה". "חבל שנתניהו לא משקיע בטיפול בעוני, ביוקר המחייה ובדיור, באותה אנרגיה שהוא משקיע בעמונה ובהסתה כלפי ציבורים שונים במדינת ישראל", הוסיף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נערכים לקראת פינוי מאחז עמונה. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
"קוראים לשמאל לשמור על איפוק". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

מנגד, ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ בירכו על מינויו של פרידמן והתייחסו לתגובת השמאל בנושא: "המינוי מסמן את השינוי וההזדמנות לקידום מדיניות לאומית, בניה בכל מרחבי ארצנו והיפרדות מהתכנית המסוכנת של שתי המדינות", מסרו. את התנהלותם של גורמים בשמאל כלפי שיקול דעתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ כינו "חסרת אחריות".

"לא יעלה על הדעת שבשל היצמדות השמאל לתכנית שתי המדינות, שכבר מזמן אינה ריאלית - ייגרמו חברי כנסת לנזקים אסטרטגיים עם ארצות הברית - בת בריתנו הגדולה ביותר. שגרירה הוא נציגו הרשמי של הבית הלבן והנשיא הנבחר ומהווה הקשר החשוב ביותר לחיבור האסטרטגי הזה. אנו קוראים לשמאל הישראלי לשמור על איפוק ולהפסיק לפגוע באינטרס הלאומי של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully