וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון בנאומו האחרון על המזה"ת: "חוק ההסדרה יפחית הסיכוי לשלום"

16.12.2016 / 17:31

מזכ"ל האו"ם היוצא הפציר בחברי הכנסת בישראל לשקול מחדש את קידום חוק ההסדרה שיכשיר התנחלויות על קרקע פלסטינית בגדה. "יהיו לו השלכות משפטיות שליליות עבור ישראל", אמר. הוא קרא לפתרון הסכסוך וציין: "הייאוש הפלסטיני מתגבר תחת משקל הכיבוש המשפיל"

רויטרס

מזכ"ל האו"ם היוצא באן קי מון הפציר היום (שישי) בחברי הכנסת בישראל לשקול מחדש את קידום חוק ההסדרה שיכשיר התנחלויות על קרקע פלסטינית בגדה המערבית. "אני פונה למחוקקים ומבקש מהם בתקיפות לשקול מחדש את קידום הצעת החוק, שלה יהיו השלכות משפטיות שליליות עבור ישראל ולמעשה תפחית את הסיכויים לשלום פלסטיני-ישראלי", אמר באן למועצת הביטחון במהלך התדריך האחרון שלו על המזרח התיכון.

"יש כאלה שיתהו מדוע בזמן שמתנהלים כל המשברים באזור אני בוחר להתייחס לשאלת פלסטין", אמר באן בפתח נאומו. "להם אני אומר כי למרות שהסכסוך הישראלי-פלסטיני אינו הגורם של המלחמות במזרח התיכון, פתרונו עשוי ליצור מומנטום לשלום באזור. ההיסטוריה הראתה כי השלום והביטחון יכולים להיבנות על בסיס כבוד וקבלה הדדית. הייאוש הפלסטיני והתרעומת מתגברים תחת משקל של כמעט חצי מאה של כיבוש משפיל".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב לדבריו של באן קי מון, ואמר כי "הצביעות של האו"ם כלפי ישראל שברה שיאים בעשור האחרון. בתקופה זו העביר האו"ם 223 החלטות נגד ישראל ושמונה החלטות בלבד נגד סוריה, שטובחת באזרחיה בשש השנים האחרונות". עוד הוסיף דנון כי הוא מקווה שכניסתו של מזכ"ל האו"ם החדש, אנטוניו גוטרש, שיחליף את באן שסיים את תפקידו, תביא עמה עידן חדש ביחסי ישראל והאו"ם.

עוד כתבות בנושא:
פינוי מוסכם - או דחיית המתווה: מחכים לתשובת תושבי עמונה
נורבגיה: חוק ההסדרה מעלה ספקות באשר לנכונות ישראל לפתרון שתי המדינות
חוק ההסדרה אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון במטה האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
באן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מאז שאושר בקריאה ראשונה עורר חוק ההסדרה תגובות דומות. בשבוע שעבר הביעו נורבגיה ושבדיה דאגה נוכח חוק ההסדרה. ממשרד החוץ הנורבגי נמסר כי חוק ההסדרה "מעלה ספקות באשר לנכונות ישראל לפתרון שתי המדינות". משבדיה נמסר כי הם "מודאגים מהחוק שנוגד את החוק הישראלי והבינלאומי וחותר תחת האפשרות של שתי מדינות".

חוק ההסדרה עבר ביום רביעי לפני שבועיים בגרסתו המרוככת בכנסת ברוב של 58 בעד ו-51 נגד. הגרסה הנוכחית לא כוללת את הסדרתו של מאחז עמונה, שצפויה להתפנות לפי החלטת בג"ץ עד 25 בדצמבר.

חוק ההסדרה המחודש מקודם ללא סעיף 7 השנוי במחלוקת המחיל רטרואקטיבית את החוק על מאחזים והתנחלויות שלגביהם יש פסיקת בג"ץ, ובהם עמונה. לפי הצעת החוק, בעלותם של פלסטינים על קרקעות פרטיות תישאר בידיהם, אולם המדינה תפקיע מהם את זכות השימוש בקרקע. החוק עצמו יחול על התנחלויות שבהקמתן הייתה התערבות ממשלתית ויפטור את תושביהם מהתיישבות לא חוקית בטענה שחזקת תום הלב עומדת להם. בעלי קרקעות פלסטינים שיצליחו להוכיח את בעלותם, יפוצו כספית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully