וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מנסה להרגיע את השטח: פעילי ימין נעצרו לקראת פינוי עמונה

15.12.2016 / 21:18

במשטרה מנסים להקדים תרופה למכה ולמנוע הפרות סדר לפני פינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה. פעילי ימין נעצרו והוזהרו שלא להפר את החוק. ארגון חוננו: "המשטרה נוהגת כמו במשטרים דיקטטוריים"

צלמים זמניים מורשים

משטרת ישראל והשב"כ נערכים לפינוי המאחז הלא חוקי עמונה במטרה למנוע פרובוקציות ופעולות לא חוקיות במהלך הפינוי שצפוי בימים הקרובים. כמה פעילי ימין נעצרו והוזהרו בשל החשש כי הם מתכננים להפר את הסדר ואת החוק.
בין העצורים, צעיר שחיבר שיר נגד הפינוי. עם זאת, המשטרה שחררה את הצעיר לביתו לאחר אזהרה. שישה צעירים אחרים נעצרו בחשד שיידו אבנים במחאה על הפינוי הצפוי. גם הם שוחררו לביתם לאחר חקירה.

כמו כן כוחות הביטחון ערכו שיחות אזהרה לכמה פעילי ימין. הפעילים הוזהרו והוחתמו על מסמך בו הם מתחייבים שלא להפר את החוק והסדר. במסמכים עליהם חתמו הוזהרו פעילי הימין "שלא להפר את הסדר ולא לעשות מעשה העשוי להוות עבירה פלילית בקשר לפינוי הצפוי ביישוב עמונה". עוד נכתב כי "מובהר כי כל מעשה המהווה עבירה פלילית, יטופל על ידי משטרת ישראל כדין".

לקריאה נוספת:
תושבי עמונה: מוכנים למאבק על ביתנו, קוראים לציבור להגיע
תושבי עמונה דחו את המתווה; "חשש שהמאחז יפונה הבוקר"
ליברמן על פינוי מאחז עמונה: "לא תהיה סובלנות לפינוי אלים"

נערכים לקראת פינוי מאחז עמונה. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
המשטרה מנסה להקדים תרופה למכה. פעילי הימין נערכים לפינוי/ניב אהרונסון

ארגון חוננו דיווח כי בלשי משטרה פקדו את בית הוריו של צעיר תושב בנימין ומסרו לו דו"ח אזהרה, ומאוחר יותר פשטו כוחות משטרה על בית משפחה בחברון. השוטרים ביקשו לשוחח עם שניים מילדי המשפחה, שלא היו במקום. משלא נמצאו, התקשרו השוטרים לאחד מהם והזהירו אותו שלא יפר את הסדר בעמונה. בנוסף, אחר הצהריים באו בלשי משטרה לצעיר תושב ההתנחלות צופים והזהירו גם אותו בנוגע לפינוי. על פי נתוני הארגון, לפחות שישה צווי אזהרה כאלו ניתנו לפעילי ימין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רעולי פנים במאחז עמונה לאחר שהתושבים  שסירבו להתפנות בהסכמה, 15 בדצמבר 2016. רויטרס
"מסע דה-לגיטימציה". אוספים צמיגים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully