וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון מחלקת לגמלאים מענקים לחג - ובאירופה עוצרים את הסיוע

15.12.2016 / 20:23

ראש הממשלה ציפראס החליט לתת מענקים בסך מאות מיליוני דולרים לאלו שקוצצו להם הפנסיות בשנים הקשות של המשבר. בתגובה, הנושים השעו את המשך הזרמת כספי החילוץ - אך לא מבלי מחלוקות שחשפו את המשבר באיחוד

הפגנה של גמלאים באתונה, יוון, נגד קיצוצים בפנסיות, נובמבר 2016. רויטרס
הפגנה של גמלאים באתונה נגד הקיצוצים בפנסיות, בחודש שעבר/רויטרס

ממשלת יוון לא תיכנע ללחץ המופעל מצד גוש האירו לבטל מענקים חד-פעמיים לגמלאים עניים לכבוד חג המולד – כך אמר היום (חמישי) שר האוצר שהבהיר כי הממשלה צריכה לשמור על אמינות כלפי תושביה כמו גם כלפי נושיה הבינלאומיים. אתמול הודיעו הנושים כי הם משעים את הסכם הסיוע לאחר החלטתו הלא הצפויה של ראש הממשלה אלכסיס ציפראס על מתן המענקים בסך 617 מיליון אירו אחרי שיוון עמדה ביעידה לשנת 2016. הפרלמנט אישר הערב את החלטת הממשלה.

שר האוצר אוקליד צקלוטוס, המבקר בברלין, אמר כי על מדינות אירופה להראות כי הן מסוגלות לפתור את בעיותיהן ולהשיב את הביטחון בהן ברקע הישגים שרשמו מפלגות פופוליסטיות ברחבי היבשת. "התושבים צריכים לראות שההקרבה שלהם בשש-שבע השנים האחרונות מתחילה להשתלם", הסביר. "אם המובטלים והפנסיונרים לא יראו שיש להם תפקיד וחלק בצמיחה שלאחר המשבר, אז אירופה תהיה בבעיה חמורה מאוד". הוא הוסיף כי הממשלה באתונה, שמחזיקה ברוב קטן בפרלמנט, לא מתכוונת להתפטר.

היום התקיימו הפגנות נוספות של גמלאים באתונה, רבים מהם ספגו קיצוצים בקצבאותיהם מאז 2010, כחלק מצעדי הצנע שנקטו הממשלות השונות על מנת לעמוד בתנאי שלושת הסכמי החילוץ עם גוש האירו ועם גופים פיננסיים בינלאומיים. המהלך של ציפראס עורר זעם בקרב גורמים בגרמניה ובמדינות אחרות באירופה, אולם בעדות נוספת למחלוקות ביבשת יצאו היום נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר האוצר שלו להגנתה של יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully