וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות מתחייב: "אביא לקיצור שבוע העבודה ל-40 שעות"

15.12.2016 / 19:38

אבי ניסנקורן מתכונן לבחירות ומתייחס לדוח העוני שפרסם הביטוח הלאומי, שלפיו למרות העלייה בשיעורי התעסוקה, שיעור העוני נותר גבוה. בשיחה עם וואלה! NEWS הוא קורא להצמיד את הקצבאות לשכר הממוצע במשק כדי למנוע את שחיקתן

אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות החדשה. תל אביב 17 באפריל 2016. מגד גוזני
"חצי משרה - בעיה גדולה". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן/מגד גוזני

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן קורא לשר האוצר משה כחלון להצמיד את קצבאות הנכות והזקנה לשכר הממוצע במשק - כך אמר היום (חמישי) לוואלה! NEWS יו"ר ההסתדרות, בעקבות פרסום דוח העוני של הביטוח הלאומי לשנת 2015. בכך מצטרף ניסנקורן לעמדת מנכ"ל הביטוח הלאומי שלמה מור יוסף.

הבוקר פירסם המוסד לביטוח לאומי את דוח העוני לשנה שעברה, ולפיו רמת העוני נותרה חמורה והגבוהה במדינות המפותחות, ומצב העניים החמיר. יו"ר ההסתדרות התייחס למצב העובדים העניים ואמר כי חלק גדול מהמשרות שנוצרו בשנים האחרונות הן משרות חלקיות ובשכר נמוך.

"אביא את המשק למצב בו נעבוד 40 שעות בשבוע, זה היעד ואנחנו נגיע אליו", אמר ניסנקורן, אך העדיף לסייג את דבריו: "אני לא רוצה להתחייב לזה, אבל נגיע אליו". כיום שבוע עבודה מלא עומד על 43 שעות עבודה. לדבריו של יו"ר ההסתדרות, אם היעד הזה יוגשם, חלקיות המשרה תעלה. הוא הוסיף כי "כל מי שעובד בחלקיות משרה עלול להיכנס למעמד העוני", וקרא לצמצם את המשרות החלקיות. "בגלל זה אני רוצה להוריד את שעות העבודה השבועיות ל-40. זה ישפר את המוטיבציה לעבור למשרות מלאות ולא להישאר בחצי משרה, שהיא בעיה גדולה של העוני".

עוד בוואלה! NEWS:
בנט לסלומינסקי: "אם התלונות נכונות לא תוכל להמשיך לכהן כח"כ"
מצרים: נמצאו שרידי חומר נפץ במטוס שהתרסק בים התיכון
תושבי עמונה: מוכנים למאבק על ביתנו, קוראים לציבור להגיע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד להצהרות הממשלה לפיהן מצב האבטלה מעולם לא היה טוב יותר, יו"ר ההסתדרות טוען כי שיעור תעסוקה גבוה לא מהווה דרך יציאה בטוחה ממעגל העוני. "אדם שעובד בחלקיות משרה יכול להיות עני", אמר ניסנקורן.

אמנם ניתן לייחס את ההצהרה של ניסנקורן על צמצום שעות העבודה במשק לרוח התקופה - חודשים ספורים לפני הבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות - אך לא ניתן להתעלם מהצעדים שעשה עד כה במהלך תפקידו לצמצום הפערים בחברה. בין השאר פעל ניסנקורן להעלות את שכר המינימום, לקלוט את עובדי הקבלן בבתי החולים להעסקה ישירה ולהעלות את שכר המאבטחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסנקורן קורא לשר האוצר לשנות את ההוראה המצמידה את הקצבאות למדד המחירים לצרכן ולא לשכר. "מצד אחד, השכר עלה, אך מצד שני הקצבאות רק נשחקו", אמר ניסנקורן, "זה מה שהביא להעמקת העוני". הוא הוסיף כי "בגלל שהמדד קפוא והשכר עולה, יש קבוצות בחברה שרק הולכות אחורה". לדבריו, אם המגמה תמשיך כך בשנים הקרובות, "זה יצור עיוות שיקשה על הקשישים והנכים. צריך לתקן את זה".

בעקבות מהלכיו של יו"ר ההסתדרות, הפעימה השנייה של העלאת שכר המינימום תיכנס לתוקף בתחילת שנת 2017, ושכר המינימום יעמוד על 5,000 שקלים. בעוד שנה צפוי שכר המינימום לעלות בעוד 300 שקלים לחודש. "שיפור השכר הוא מצוין אבל לא פותר את נושא הקצבאות." מסכם ניסנקורן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully