וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: הבית שבו נולד היטלר ישמש קרן צדקה לבעלי מוגבלויות

אחרי שהפרלמנט אישר את ההשתלטות על המבנה שבו נולד הצורר הנאצי ב-1889, הוחלט לבסוף שלא להרוס את המקום שהפך מוקד עלייה לרגל של ניאו-נאצים, אלא לשנות את ייעודו. "סמל נגד הפשעים של היטלר"

צילום:יותם רונן, עריכה: ניר חן

(דיון באולפן וואלה! NEWS על היטלר והציונות)

הבניין שבו נולד אדולף היטלר ישמש מוסד צדקה אחרי שהפרלמנט של אוסטריה אישר את ההשתלטות על המבנה ששימש מוקד עלייה לרגל של ניאו-נאצים. הבעלים גרלינדה פומר סירב למכור את המבנה שבעיירה בראונאו אם אין, הסמוכה לגבול עם גרמניה בצפון המדינה, או לאפשר את שיפוציו.

בתחילה תכנן שר הפנים להרוס את המבנה, אך אתמול הודיע וולפגנג סובוטקה, יחד עם ראש העיירה ומושל המחוז, על ההחלטה להעבירו לקרן צדקה המסייעת לאנשים עם קשיי למידה. הם הסבירו כי השארתו של המבנה שבו נולד מנהיג גרמניה הנאצית ב-1889 יהיה "מסר פועם" ו"סמל מובהק נגד הפשעים שביצע היטלר".

עוד בוואלה! NEWS:
תופעה חדשה בבריטניה: "מסיבות" מילת נשים לילדות קטנות
החל הפינוי במזרח חאלב; "תומכי אסד ירו על שיירה הומניטרית"
"לא נגמר השמן": לצד משפחת פרס, אובמה הדליק חנוכייה בפעם האחרונה

הבית בו נולד אדולף היטלר בעיירה בראונאו אם אין שבאוסטריה. AP
לא ייהרס. המבנה שבו נולד היטלר/AP

משפחתה של פומר החזיקה בבניין הפינתי, עד שבשנות ה-70 שכר השלטון האוסטרי את הבניין ממנה, והפך את הנכס למרכז לאנשים בעלי מוגבלויות. הסכם השכירות נגמר לפני כחמש שנים, כשפומר לא הסכימה לערוך במקום שיפוצים. בחודש יולי השנה הועברה החלטה ממשלתית המאפשרת למדינה לנשל את פומר מהנכס.

הסוגייה עוררה מהומה רבה בעיירה, המונה 17 אלף תושבים. חלק מהתושבים ביקשו שהאתר יהפוך למרכז לקליטת פליטים, בעוד אחרים היו מעוניינים שייבנה במקומו מוזיאון המוקדש לשחרור האומה האוסטרית מהכיבוש הנאצי. המתנגדים להריסת הבניין הסבירו כי הוא חלק מההיסטוריה של העיירה ושל המדינה כולה, ועל כן יש להגן עליו.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully