וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר בית פלש לדירה, גרם לשריפתה ולפציעת שני שכנים - ולא ייאסר

15.12.2016 / 14:17

דר רחוב בן 62 מטירת כרמל הדליק נרות כדי להתחמם בדירה שבה שהה בניגוד לחוק וגרם לשריפה ולפציעתם של שני שכנים בעת מנוסתם. הפרקליטות דרשה עונש מאסר של שנה עד שנתיים, אך השופט קבע כי יש להתחשב במצבו: "הרשויות צריכות למצוא לו פתרון מגורים"

אילוסטרציה. ShutterStock
"יש למצוא ככל הניתן פתרון מגורים הולם לנאשם". אדם חסר בית/ShutterStock

חסר בית בן 62 מטירת כרמל, שגרם ברשלנות לשריפת דירה אליה פלש, לא ישלח למאסר - כך פסק בית משפט השלום בחיפה בתחילת השבוע. השופט שלמה בנג'ו קבע כי על הנאשם ייגזר עונש מאסר על תנאי וקנס של 500 שקלים בלבד, בעוד הפרקליטות ביקשה לגזור עליו עונש מאסר של שנה עד שנתיים. "על הרשויות למצוא ככל הניתן פתרון מגורים הולם לנאשם ולסייע לו במידת האפשר", קבע.

מקרה השריפה אירע בחודש דצמבר 2012. הנאשם התגורר אז בדירת אחיו, השייכת לחברת "עמידר". כשהאח עזב ועבר לגור בבית אבות, הוא נותר ללא רשות בדירתו, שאף נותקה מחשמל.

באחד הלילות הדליק הנאשם נרות על מנת להתחמם ונרדם. במהלך הלילה הוא התעורר והבחין באש שהתפשטה בדירה, נמלט החוצה והזעיק עזרה. שניים מדיירי הבניין נפגעו במהלך מנוסתם מפני הלהבות. לדיירת אחת נגרם שבר בעמוד השדרה ודייר אחר נפגע משאיפת עשן.

הנאשם, אותו ייצגה עו"ד שרון רינגר מהסניגוריה הציבורית, כפר תחילה באשמה שיוחסה לו. אולם מאוחר יותר, חזר בו במסגרת הסדר טיעון, הודה במעשה והורשע במעשה פזיזות ורשלנות.

עוד בוואלה! NEWS:
לחץ על סלומינסקי להשעות עצמו: "תקיפה מינית זו לא התנהגות לבבית"
רבנים קוראים לסירוב פקודה אחרי דחיית המתווה: "אל תהיו עיוורים"
הפסקת אש בחאלב החלה; "המורדים יתפנו בתוך שעות"

גבר חשוד ששפך על אחותו חומצה בגלל סכסוך בטירת כרמל, אפריל 2014. שלומי גבאי
"ראוי שהגורמים הנוגעים בדבר יעשו לפתרון המצוקה". טירת כרמל/שלומי גבאי

במהלך המשפט נחשף סיפור חייו הקשה של הנאשם. על אף היותו גרוש, אבא לארבעה ילדים וסב לנכדים, בני משפחתו אינם נמצאים עמו בקשר זה שנים רבות. בטרם עבר לגור עם אחיו - וכן מאז השריפה בדירה - הוא ישן ברחובות ובחדרי מדרגות של בניינים.

הנאשם העיד על עצמו כי שירת שירות צבאי מלא ואף המשיך לשירות מילואים. לאחר שאביו מת הוא שקע בדיכאון עמוק, החל לצרוך סמים קלים ובהמשך הפך למכור לסמים קשים. אישה שרחמיה נכמרו עליו דואגת לו לאוכל, מכבסת עבורו בגדים ומעבירה לו הודעות. השופט בנג'ו כתב בהכרעת הדין כי "ראוי שהגורמים הנוגעים בדבר יתנו את לבם ויעשו לפתרון מצוקה זו, ותבוא עליהם הברכה".

עוד אמר השופט בנג'ו בעת הקראת גזר הדין כי "הפגיעה שלה גרם הנאשם לערך החברתי היא גבוהה והוא נהג ברשלנות", אך עם זאת ציין כי הנאשם מיהר להזעיק עזרה וכי יש לתת משקל לנסיבות חייו ולמצבו הקשה. לפיכך, לא ראה השופט מקום להיעתר לבקשת המדינה להטיל קנס כספי על הנאשם. "מדובר בדר רחוב נעדר כל יכולת כלכלית ממשית", נימק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

משרד השיכון: "הנאשם לא פנה אלינו בבקשה לסיוע"

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "מבדיקתנו עולה כי משנת 2013 המבקש לא פנה למשרדנו בבקשה לקבלת דירה או סיוע בשכר דירה. אף על פי כן, מאחר ובפניה מדובר בדר רחוב פנינו למשרדנו המחוזי על מנת שיבדקו עם לשכת הרווחה באזור מגוריו אם הוא עונה להגדרת המשרד לדרי רחוב, וזאת על מנת לשלבו בתכנית לסיוע בשכר דירה באופן מידי".

עוד נמסר כי החלטה זו נמצאת בסמכות לשכת הרווחה באזור מגוריו של מי שמגיש בקשה לסיוע בשכר דירה. "עד החלטתה של לשכת הרווחה אין אנו יכולים לטפל בבקשה. במידה ולא יענה להגדרת 'דר רחוב' משרדינו יעביר לידיעת לשכת הרווחה כי ניתן לטפל בבקשתו גם במסגרת הרשמה רגילה באחת מחברות הסיוע בשכר דירה".

מעיריית טירת כרמל נמסר: "האיש מוכר לגורמי הרווחה. בלשכת הרווחה בעירייה ניסו לזמנו לטיפול בנושא ההתמכרות אך הוא סירב. הצענו לו לפנות למשרד השיכון ולבקש פתרון דיור אך גם לכך סרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully