וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אכ"א נחקר במצ"ח - על אף שהדליף למפקד היחידה חומרי חקירה

14.12.2016 / 18:46

טופולנסקי נחקר בעקבות גניבת החומרים המסווגים ממכוניתו, אך כפי שנחשף בוואלה! NEWS, מפקד מצ"ח גיל ממון אינו חסר פניות בכל הנוגע לו. בטרם מונה לתפקיד, הדליף לו ראש אכ"א את החשדות נגדו לקראת חקירתו

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

ראש אגף כח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולנסקי, נחקר באזהרה במצ"ח לאחר שהשאיר חומרים מסווגים במכוניתו, שנגנבה בפריצה לביתו שבמועצה האזורית באר טוביה. במהלך חקירתו של טופולנסקי ייבדק כיצד הוחזק המחשב בביתו ואם נשמרו נהלי האבטחה המתאימים, איזה תוכן היה עליו ובאיזו רמת סיווג היה המידע.

אלא שכפי שנחשף בוואלה! NEWS, מפקד מצ"ח גיל ממון אינו חסר פניות בכל הנוגע לטופולנסקי. לפי הפרסום, טופולנסקי הדליף לממון את כל פרטי החקירה נגדו – שבמסגרתה יוחסו לו תפירת מכרזים ומינוי פסול של מקורבים – כדי שיוכל להתכונן לקראתה. התיק נגד ממון נסגר כעבור זמן קצר ונקבע כי הוא ימונה למפקד המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח). בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, נבחן הנושא בפרקליטות המדינה וטרם התקבלה החלטה.

עוד בנושא:
הותר לפרסום: מחשבים של ראש אכ"א ועליהם חומר מסווג נגנבו מביתו
מפקד מצ"ח היוצא ברמז למחליפו: "יש להילחם בתופעת 'עשה לביתך'"
בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: נבחנים פגמים בחקירת מפקד מצ"ח

ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי. דובר צה"ל
טופולנסקי/דובר צה"ל

לאחר אותה שיחה שבה התבשר ממון כי הוא עתיד להיחקר ביחידה לחקירות פנים של צה"ל, הוא התקשר לדבר עם מפקד היחידה לחקירות פנימיות (היחק"פ) נתנאל לויט, הממונה הישיר על הליך חקירתו שלו ופקודו הפוטנציאלי של מי שימונה לתפקיד מפקד מצ"ח בהמשך - מה שמעלה חשד לשיבוש של ממש. לויט כתב על כך מזכר שהופיע בחומר החקירה.

חודשיים לאחר שקיבל את המסמך לידיו, הוא נקרא לחקירה, מה שנוגד כל הליך תקין של חקירה באזהרה בו אמור החשוד לשמוע לראשונה את החשדות נגדו. מדובר בתלונה שהוגשה נגד ממון על ידי אזרח עובד צה"ל, לגבי שורת חשדות. בין היתר, יוחסו לממון עבירות חמורות של זיוף ומרמה בתפירת מכרזים למקורבים בהם חברו הקרוב, לויט, בעת ששירת כמפקד היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"מ).

מדובר צה"ל נמסר: "חקירתו של ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי, מנוהלת על ידי קצין חקירות במילואים בדרגת סגן אלוף שאין לו היכרות קודמת עם האלוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully