וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטית מבצלאל נחקרה במשטרה: "הכרזה הייתה רק תרגיל בלימודים"

13.12.2016 / 22:56

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בחקירה בחשד להסתה, זומנה הסטודנטית למשרדי ימ"ר ירושלים. בסיום החקירה היא שוחררה בתנאים מגבילים. אגודת הסטודנטים בבצלאל: "נעמוד על המשמר עבור חופש הביטוי"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ניב מעוז

הסטודנטית מהאקדמיה לעיצוב בצלאל שיצרה את המיצג הכולל את תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד חבל זומנה הערב (שלישי) לחקירה במשרדי ימ"ר (היחידה המרכזית) ירושלים שבמגרש הרוסים בבירה. הסטודנטית, תושבת מזרח ירושלים שנחקרה בחשד להסתה, טענה בחקירתה כי הכרזה היא חלק מתרגיל בלימודים. בתום החקירה היא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים.

פרקליטה של הסטודנטית, עו"ד רמי עותמאן, אמר כי "כל הסיפור יצא מהקשרו". לדבריו, "התמונות שהוצגו הן לא אמיתיות. מדובר בסטודנטית בת 18 שעשתה תרגיל של שנה א' כדי ללמוד על תוכנת הפוטושופ. אין בתרגיל שום דבר שיש בו הסתה. העיתונות הוציאה את התמונות מהקשרן. החבל לא תלוי על ראשו של ראש הממשלה, אלא האמירה היא שאין תקווה מהממשלה הזו והעם רוצה תקווה".

לקריאה נוספת:
כרזת נתניהו בבצלאל: המשטרה פתחה בחקירה בחשד להסתה
על הקירות בבצלאל: פוסטרים של נתניהו - עם חבל תלייה סביב ראשו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטודנטית ועורך דינה בתום חקירתה במשטרה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגודת הסטודנטים בבצלאל שלחה מכתב פנימי לסטודנטים בהתייחסות למקרה. "עבר עלינו יום לא פשוט, הופנו הרבה חצים לכיוון הסטודנטים והסטודנטיות בבצלאל וסטודנטית אחת בפרט", נכתב, "חשוב לנו לסיכום של יום, בלי להוסיף על כל הדברים שכבר נאמרו, שאנחנו כאן ונעמוד על המשמר עבור הסטודנטים שלנו וחופש הביטוי שלהם".

עוד נכתב: "מובן שאנחנו מתנגדים להסתה ואלימות אך יודעים שלא כך היה המקרה המדובר. האקדמיה צריכה להיות מקום מוגן להביע את עמדותינו, ומרחב פיתוח עבור שפה ודימויים קשים - כל עוד הם במסגרת החוק. אנחנו נלווה את הסטודנטית וכל סטודנט, ואנחנו קוראים להמשיך וליצור ללא כל חשש או רתיעה כי זה תפקידנו בחברה".

"אנחנו מצטערים מאוד על המהירות שבה הוציאו גורמים פוליטיים את הדברים מהקשרם לצורך קידומי אג'נדות כאלו ואחרות מכלל הקשת הפוליטית, ושמחים על עבודתה המהירה של המשטרה וההבנה תוך זמן קצר כי אין במקרה שלהלן דבר עבירה כלשהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המיצג מעורר הסערה בבצלאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אישר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה בחשד להסתה. מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, הטיל את ניהול החקירה על ימ"ר ירושלים. הכרזות שנתלו במסדרונות אחד המבנים בקמפוס הוסרו אתמול בידי סטודנטים הלומדים במוסד. בעקבות ההודעה על פתיחה בחקירה נמסר מבצלאל: "האקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, היא מוסד שומר חוק. בצלאל תשתף פעולה עם כל חקירה ותפעל לפי תוצאותיה".

כחלק מהמיצג שנתלה במסדרונות הקמפוס שבהר הצופים בירושלים, כיכבו כ-20 פוסטרים שעליהם תמונתו של ראש הממשלה נתניהו, עם חבל תלייה סביב ראשו והכיתוב "ROPE" (באנגלית: חבל). הפוסטרים, שנתלו במסדרונות המחלקה לתקשורת חזותית שבאקדמיה, הוסרו אחרי שעות ככל הנראה בידי סטודנטים, ולא בידי המוסד.

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר היום נשיא המוסד האקדמי, פרופ' עדי שטרן, כי התמונות במיצג מתכתבות עם שני פוסטרים מוכרים מאוד: האחד של קמפיין הבחירות של ברק אובמה משנת 2008, והשני של ההסתה נגד ראש הממשלה יצחק רבין בטרם הירצחו. "אני חושב שכפי שזה הוצג, זה מיצג מעורר מחשבה וראוי להצגה. זאת עבודה פנים אקדמית ולא במרחב הציבורי", ציין.

שרת התרבות ח"כ מירי רגב הייתה הראשונה שהתייחסה לאירוע, ואמרה כי "חופש האמנות אינו חופש להסתה!". בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה השרה רגב כי "זה החל בפסל בכיכר העיר ועכשיו הגיע חבל התלייה. זהו כישרון אמנותי להסית ולרצוח. אם זו היתה תמונה של בוז'י, כבר היו עצורים". רגב קראה לשר החינוך נפתלי בנט לעצור בתגובה את התקציבים למוסד. "הגיע הזמן שגם אתה תציב את הגבול בין אמנות להסתה".

פרופ' שטרן הגיב בזעם לדרישת השרה. "על מה לשלול? על התרומה ההיסטורית של בצלאל לתרבות הישראלית? על זה שאמנים ישראלים מבצלאל מייצגים את ישראל בכל הזירות החשובות בעולם? על התרומה של המעצבים לתעשיה ולהייטק? זה מרחיק לכת, בכלל הבעת דעה של מישהו שאני לא יודע מי הוא".

(עדכון ראשון: 20:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully