וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ברקו לאישה שהתלוננה נגד עוזרה: "אל תפתחי את היחסים האינטימיים"

13.12.2016 / 18:29

בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי אחת המוזמנות סיפרה שהותקפה מינית על ידי העוזר של חברת הכנסת מהליכוד ואף אחד לא סיפק מענה לתלונה. ח"כ ברקו ענתה לה: "נפגעת? תפני למשטרה"

צילום: מתוך אתר ערוץ הכנסת, עריכה: אוהד פיטר

(בווידיאו: ח"כ ענת ברקו באולפן וואלה! NEWS על הציוץ נגד ח"כ אורלי לוי אבקסיס)

בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי התקיים היום (שלישי) דיון תחת הכותרת "החמרה בתופעת ההטרדות והתקיפות המיניות בערים מעורבות". במהלך הדיון פרצה מהומה כשאחת המוזמנות סיפרה שהותקפה מינית על ידי עוזר של ח"כ ענת ברקו (הליכוד). לדבריה, ח"כ ברקו הגנה על העוזר ואף אחד במסדרונות הכנסת לא סיפק מענה לתלונתה.

"המקרה הועבר לח"כית והיא 'כיסתחה' על העוזר הנאמן", סיפרה. "הנושא הועבר לקצין הכנסת ומשם זה הועבר לממונה על הטרדות מיניות בכנסת ומשם זה הועבר ליועץ המשפטי בכנסת ונאמר שאין מי שיטפל בו, אלא רק המשטרה, ואת גברת ברקו איימת עליי שאני מטרידה אותך".

במהלך דבריה, התפרצה ח"כ ברקו לדבריה ואמרה: "אם יש לך איזו השגה, תפני למשטרה ואל תפתחי את היחסים האינטימיים שלך כאן בפני כולם. אם לך היה קשר שעלה על שרטון ונפגעת, תפני למשטרה. גם לעוזרים פרלמנטריים יש זכויות". האישה פרצה בבכי וצעקה חזרה לעבר ח"כ ברקו: "יחסים אינטימיים? תתנצלי". כשהדיון הסלים והפך להטחת האשמות זו כלפי זו, הוצאה ח"כ ברקו מהדיון בוועדה.

לקריאה נוספת:
ברקו: "שאורלי לוי תפסיק לדבר על פמיניזם, ישנתי באוהל בצבא"
ח"כ ברקו לחלי גולדנברג: "אינך ראויה להיות שחקנית"; גולדנברג: "זה לא מכובד"
צפו בח"כ ברקו מסבירה בכנסת: "אין עם פלסטיני כי אין פ' בערבית"

חברת הכנסת ד"ר ענת ברקו במליאת הכנסת, 11 בפברואר 2016. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"צר לי שהיא בחרה שלא להביא את תלונתה בפני הגורמים המוסמכים". ח"כ ברקו/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

לאחר הדיון פרסמה ח"כ ברקו הודעת הבהרה. "לפני כמה חודשים פנתה אליי מתלוננת שטענה כי העוזר הפרלמנטרי שלי הטריד אותה מינית מילולית במהלך חילופי מסרונים ביניהם. היא עצמה ציינה בפניי כי הם שוחחו ונפגשו מחוץ לכנסת. הצעתי למתלוננת לפנות למשטרה ואף פניתי מידית ליועץ המשפטי של הכנסת. תלונה זו אף טופלה על ידי הממונה בכנסת לפי החוק למניעת הטרדה מינית, וזאת בליווי הלשכה המשפטית של הכנסת, ובמסגרת זו נמסר למתלוננת מה הן האפשרויות העומדות בפניה. מעבר לכך פניתי בעצמי למשטרה ושאלתי אם אני יכולה להתלונן עבור אותה מתלוננת. ואולם, נמסר לי שהמתלוננת חייבת להתלונן באופן אישי. צר לי כי המתלוננת בחרה שלא להביא את תלונתה בפני הגורמים המוסמכים ולדבר בעניין זה בפני ועדה רבת משתתפים בכנסת, שאין לה כלים וסמכות לבחון טענותיה".

מהכנסת נמסר בתגובה: "בתלונה נטען כי היועץ הפרלמנטרי שלח למתלוננת מסרונים בעלי אופי מיני. התלונה נבחנה הן על ידי ח"כ ברקו והן על ידי הממונה בכנסת, בליווי הלשכה המשפטית של הכנסת. לאחר בחינת הדברים עלה ספק רב אם לאירוע הנטען יש קשר לעבודה בכנסת. על כל פנים, טיפול במישור המשמעתי לא היה רלוונטי נוכח זהותם של המעורבים שאינם עובדי הכנסת. לאור זאת הציגה הממונה בפני המתלוננת את האפשרויות העומדות לרשותה בהתאם לחוק, ובהן האפשרות להגיש תלונה במשטרה. התייחסותן של הממונה בכנסת ושל ח"כ ברקו אף הועברו בכתב למתלוננת. הטיפול בנושא נעשה באופן מקצועי וללא דופי, הן מצד ח"כ ברקו והן מטעם הממונה בכנסת".

"ברקו מוכיחה שמיזוגניה איננה נחלת גברים בלבד"

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (מחנה ציוני) התייחסה לתקרית ולדבריה של ח"כ ברקו. "היא מוכיחה שמיזוגניות איננה נחלתם של גברים בלבד. כשבחורה מתלוננת על הטרדה מינית ויש מי שחושב כי כך מתנהלות מערכות יחסים אינטימיות, ברור שמדובר באישה שמזלזלת בנשים ופוגעת בכבודן בלי למצמץ", אמרה.

"ברקו ששלחה את ח"כ אורלי לוי אבקסיס לדגמן, הצליחה כעת להתעלות על המבוכות שהיא עצמה יצרה בעבר. הטרדה מינית היא הטרדה מינית. אין בה אינטימיות ואין בה הסכמה. יו"ר הקואליציה דוד ביטן צריך לשלול מברקו את השתתפותה בדיונים, כדי למנוע את השתלחותה בנשים בפרט ובכל מי שחושב אחרת ממנה בכלל. ראוי שברקו תתייחס לתלונות בכובד ראש, תקיים בדק בית, לפני שהיא מלבינה פניו של אדם, פניה של מתלוננת, ברבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יותר מ-500 תקיפות והטרדות על רקע לאומני מ-2006 עד 2014". מלינובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שיזמה את הדיון בוועדה לקידום מעמד האישה סביב הטרדות מיניות בערים מעורבות אמרה כי "חייבים להכיר בתופעה של תקיפות והטרדות מיניות של נשים על ידי בני מיעוטים בערים מעורבות. אני דורשת כי יוקצו תקציבים לצורך טיפול בתופעה הקיימת". לדבריה, "היום הוכיחה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה יחד עם חברי סיעת הרשימה המשותפת והיעדרותן הבולטת לעין של חברות הכנסת מהשמאל שטובת הנשים בישראל היא מהם והלאה. בעודם מדברים גבוהה גבוהה ראינו שכאשר מגיעים למעשים, הצורך להראות טוב ולהישמע פוליטיקלי קורקט גובר על טובת אזרחיות המדינה וביטחונן".

אף שבוועדה טענה נציגת המשטרה כי חלה ירידה במקרים של תקיפה על רקע לאומני, מילנובסקי אמרה כי בידיה נתונים המצביעים על יותר מ- 500 תקיפות והטרדות שבוצעו על רקע לאומני בין השנים 2006 ו-2014 רק באזור ירושלים, ומתוכן 70 מקרי אונס. "צר לי כי משטרת ישראל עיוותה וסילפה את הנתונים בדיון ולא התייחסה למספרים הקונקרטיים כמו שצריך. במידה ולא מכירים בתופעה, לא יוכלו לטפל בה. בעוד חברי הכנסת מהרשימה המשותפת עסוקים בלהאשים אותי בגזענות, הם מתעלמים ממהות הדיון והוא קידום ביטחונן של הנשים בישראל".

(עדכון ראשון: 17:38)

  • עוד באותו נושא:
  • ענת ברקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully