וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטרגדיה: המשטרה סוגרת כבישים תת קרקעיים באזור חיפה

יוסף קילינסקי בן ה-74 מקריית אתא היה בדרכו למועדון גמלאי אגד בקריית חיים - כשמכוניתו הוצפה במעבר תת קרקעי בחיפה, והוא חולץ ממנה ללא רוח חיים. אלמנתו: "היה מחדל, צריך לבדוק"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: אוהד פיטר

עקב הטרגדיה שאירעה הבוקר והובילה למותו של יוסף קילינסקי, בן ה-74, שחולץ היום (שלישי) ממכוניתו שהוצפה במפרץ חיפה, החליטו במשטרה לסגור מעברים תת-קרקעיים. ההחלטה מגיעה גם בשל הצפי להחרפה במזג האוויר. החל מהשעה 18:00 יסגרו המעברים בחלוצי התעשייה שבמפרץ חיפה וברחוב המורג באזור התעשייה המתחבר לצ'ק פוסט. כמו כן, יסגר לתנועה המעבר מתחת לכביש 70 בין כפר חסידים ליגור. בשעות הבוקר תתבצע הערכת מצב נוספת.

בינתיים, נסיבות מותו של קילינסקי עדיין לא ברורות, ואלמנתו ירדנה מכנה זאת "מחדל" וקוראת לבדוק אותן. קילינסקי, גמלאי אגד מקריית אתא, היה אב לשלוש בנות וסב לחמישה נכדים. הוא היה בדרכו למועדון גמלאי אגד בקריית חיים כשנתקע בקטע הכביש המונמך שהוצף מהגשמים.

בני משפחתו סיפרו כי עבד באגד במשך 40 שנה, ולפני 14 שנים יצא לגמלאות. הוא היה נוסע ארבעה בקרים בשבוע למועדון, "שם היה מהנפשות הפועלות, עזר, סידר". אלמנתו התקשרה אליו בסביבות השעה 8:00, אך הוא לא ענה לה, לאחר מכן התקשרה למועדון, שם אמרו לה שהוא טרם הגיע. "זה אסון כבד, אנחנו בהלם", אמרה ירדנה. "הוא היה איש משכמו ומעלה עם לב רחב ונדיב, תמיד דאג למשפחתו וחבריו. היה פעיל במועדון הגמלאים ועשה זאת מתוך רצון ואהבה גדולה. אדם צנוע ונעים הליכות. מותו הוא טרגדיה שקשה לעכל ולקבל".


לקריאה נוספת:
סערה ברחבי הארץ: כבישים נחסמו, נהג מת אחרי שמכוניתו הוצפה במנהרה
התחזית: הערב החל טפטוף - שיהפוך ביום שלישי לסערה
רגע לפני הסערה: בצפון מחכים לשלג רב - אבל לא ממהרים לשמוח

יוסף קילינסקי, נפטר מהיפותרמיה בהצפה בחיפה ב-13 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
משכמו ומעלה. יוסף קילינסקי/באדיבות המשפחה

מאז שאותר, הועלו ההשערות כי קילינסקי, שככל הנראה נקלע לשיטפון במנהרה ומשלא הצליח להיחלץ עבר למושב האחורי של מכוניתו, לקה בלבו, לקה בהיפותרמיה או טבע. ואולם, אחת השאלות העיקריות שעולות מן המקרה היא הסיבה לכך שקטע הכביש לא נחסם עם תחילת ההצפות. הכביש הוצף בעבר, ומהווה מקום מועד לפורענות בימים של גשמים עזים מאחר שהוא נמוך ואוגר מים במהירות. סוגיה נוספת היא העובדה שצוותי חילוץ ביקרו במקום מוקדם יותר היום על מנת לסייע לאישה נוספת שנתקעה בקטע הכביש – אך לא זיהו את הנהג ברכבו.

מכאן, שלאחר חילוצה של האישה, על השוטרים היה לחסום את הכביש - דבר שלא קרה. דבר נוסף שראוי היה לעשות ולא נעשה הוא ניסיון לברר לפי לוחית הרישוי את מספר הטלפון של בעל הרכב, ולברר את מצבו. שאלה נוספת שעולה מהמקרה הקשה היא מדוע לא פעלו כוחות הכיבוי להוציא את המכונית מהמים לאחר החילוץ כדי לוודא אם מישהו נותר בתוכה.

מפרטי האירוע עולה כי קצת אחרי השעה 5:30 בבוקר התקבל דיווח על הצפה ברחוב חלוצי התעשייה בחיפה. מדובר בקטע מונמך של הכביש, שמעליו עובר גשר. למקום הגיעו כוחות משטרה, כיבוי והצלה ומגן דוד אדום. בתוך המים שנקוו במקום היו תקועים שלושה כלי רכב: משאית ושתי מכוניות פרטיות. בשלב זה חסמו השוטרים את הכניסה למעבר הנמוך. על גג אחת המכוניות הפרטיות עמדה נהגת. הכבאים חילצו אותה באמצעות סירה, ונהג המשאית יצא בכוחות עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חילוץ במעבר התת קרקעי ברחוב חלוצי התעשייה בחיפה בשל הגשמים העזים, 13 בדצמבר 2016. דוברות כב"ה
המכונית השנייה שנתקעה בכביש/דוברות כב"ה
רכב שנתקע במנהרה מוצפת ברחוב חלוצי התעשייה בחיפה, 13 בדצמבר 2016. שי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המכונית השקועה בהצפות/מערכת וואלה! NEWS, שי לוי

לא ברור מדוע הנהג במכונית הפרטית השנייה לא אותר. באותה השעה שרר עדיין חושך, ולבסוף כשחולץ נמצא הנהג על הספסל האחורי במכוניתו. לפיכך, ייתכן שהמחלצים הבחינו כי כיסא הנהג ריק והסיקו כי הנהג יצא בכוחות עצמו.

מתחקיר שנערך במחוז חוף של הכבאות לבירור השתלשלות העניינים באירוע עולה כי צוות לוחמי האש פעל כנדרש, חילץ את האישה שהייתה תקועה על גג רכבה, ואשר מלכתחילה היתה הסיבה היחידה בגינה הוזעקו לוחמי האש למקום, ערך סריקות בשני רכבים נוספים שהיו במקום וזאת תחת תנאי חשיכה ועכירות קשה של המים. בכבאות הוסיפו כי לא הייתה אפשרות לדעת אם נמצא ברכב מישהו, ובטח שלא לאתרו בשל המים העכורים.

מנהרה ברחוב החלוף בחיפה בהוצפה אמש ונלכדו בה שני אנשים, 13 בדצמבר 2016. שי וקנין, תצפית TPS
צוותי החילוץ לאחר איתורו של האיש/תצפית TPS, שי וקנין
אדם לקה באירוע לבבי לאחר שמכוניתו נמצאה במנהרה שהוצפה בעקבות הגשמים בחיפה, 13 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
בודקים מדוע לא נבדקה המכונית השלישית. רכבו של ההרוג/ערן גילווארג

צוות חובשים של ארגון "איחוד הצלה" חילץ בשעת בוקר מאוחרת יותר את הגבר מהמושב האחורי במכוניתו, כשהוא רטוב וקופא מקור. צוות רפואי ממרחב כרמל של מד"א ביצע בו החייאה ופינה אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו אחרי זמן קצר.

בעירייה הודיעו אתמול כי הקימו מטה חירום לנוכח הסופה הצפויה, וכי בין השאר יטפל המטה בהצפות וחסימות כבישים. ואולם, המפגע בחולצי התעשייה לא טופל וגם לא נחסם בפני נהגים. במשטרה הבהירו כי הם לא חוסמים מראש צירי תנועה וכי משנקראו נוכח ההצפה, חסמו את הכביש.

בקטע הכביש כבר היו הצפות דומות גם בעבר; בחורף של השנה שעברה, ב-27 באוקטובר וב-24 בדצמבר, 2015, המקום הוצף. לוחמי האש חילצו באחד המקרים נוסעות במיניבוס שנכנס לתוך המים הגבוהים ומנועו כבה.

מעיריית חיפה נמסר: "במעבר התת קרקעי מוצבות משאבות שלא הצליחו לנקז את כמות המשקעים החריגה שירדה בשעות הלילה. עם קבלת הדיווח, נחסם המעבר על ידי ניידת למעבר כלי רכב. עיריית חיפה משתתפת בצערה של המשפחה".

(עדכון ראשון: 15:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully