וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בליכוד: יו"ר הקואליציה דרש להדיח את ח"כ זוהר מהוועדה. צפו

13.12.2016 / 0:41

ח"כ דוד ביטן דרש להדיח את זוהר, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, לאחר שהאחרון התנגד להצבעות בסעיפים המופיעים בחוק ההסדרים בנוגע לקופות החולים. מלשכת נתניהו ניסו להתערב במשבר ולשכנע את זוהר לסגת מהתנגדותו

עריכה: ורד לידני

קרב בליכוד: יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן דרש אתמול (שני) להדיח את ח"כ מיקי זוהר מוועדת הכספים. זוהר, המשמש כמרכז הקאוליציה בוועדה, התעמת עם ביטן על רקע התנגדותו של הראשון להצבעות בסעיפים המופיעים בחוק ההסדרים. "אתה לא מתנגד למען הפריפריה", אמר לו ביטן, "אני אגיד למה אם תצביע נגד". זוהר השיב: "כל חברי הליכוד איתי".

ביטן מצדו אמר לזוהר: "אתה מעמיד אותי במצב בלתי אפשרי", והוסיף: "כל מי שיצביע נגד יוחלף, מה זה פה? הפקרות? עוד לא ראיתי רכז שמצביע נגד עצמו". זוהר השיב: "תשכנע את היו"ר להדיח אותי". מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התערבו במשבר בין השניים, וניסו לשכנע את זוהר לסגת מהתנגדותו.

עוד בוואלה! NEWS:
יועצת פרלמנטרית נוספת לא הוכנסה לכנסת בגלל לבושה: "מבזה ופוגעני"
הפתרון החדש לתושבי עמונה: ישהו עד שנתיים בשטחים סמוכים למאחז
צורכים קנאביס? כל מה שרציתם לדעת על ההצעה החדשה לאי הפללה

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הצהיר כי יחליף את זוהר בחבר ליכוד אחר. ביטן/נועם מושקוביץ

מדובר בדיון על אחד מהסעיפים בחוק ההסדרים הנוגע להתחשבנות הכלכלית בין קופות החולים לבתי החולים. זוהר דרש להגדיל את התקציב התמיכה בקופות החולים ב-300 מיליון שקלים ובנוסף להגדיל גם את התקציב לבתי החולים הציבוריים, ואיים להצביע נגד החוק אם לא יאושרו ההגדלות. ביטן מצדו, התעקש לקיים את הדיון והצהיר שיחליף אותו בוועדה בחבר אחר מהליכוד. הדיונים הופסקו וטרם הושגה פשרה בנושא.

זוהר אמר אתמול כי "ביטן ניסה להיכנס לאוטוריטה שלי כמרכז הקואליציה ולכפות את ההצבעה וזה לא מקובל, בדיוק כמו שאף אחד לא ייכנס לאוטוריטה שלו כיו"ר הקואליציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ נאוה בוקר וח"כ מיקי זוהר. ועדת הכנסת. 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"ביטן ניסה להיכנס לאוטוריטה שלי". זוהר/נועם מושקוביץ

בתוך כך, היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון שיגר אתמול מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וליו"ר ועדת הכספים משה גפני שבו הוא מתריע על הקושי לעמוד בלוח הזמנים המתוכנן להעברת התקציב בקריאה שנייה ושלישית. "רוב הוועדות סיימו את הפרקים שנותבו אליהן, אולם ועדת הכספים שחלק לא מבוטל מהצעת החוק הועבר אליה, לא סיימה את דיוניה והסיום לא נראה באופק".

לדבריו, "בנסיבות אלה אני חייב להתריע כי יקשה עלינו עד מאד לעמוד בלוח הזמנים המתוכנן, וכי נוכח העיכובים יש לשקול אחת מהשתיים - לפצל את הפרקים שהדיון וההצבעה בהם טרם הסתיימו ולסיים את הדיון בהם במועד מאוחר יותר כדי לאפשר את הנחת הצעת החוק במועד המתוכנן, או לדחות את מועד ההנחה של הצעת חוק ההסדרים כולה למועד מאוחר יותר".

לפי לוח הזמנים המתוכנן, את חוק ההסדרים יניחו על שולחן הכנסת ב-19 בדצמבר מתוך מטרה שההצבעה במליאה בקריאה שניה ושלישית תסתיים עד ה-22 בצדמבר.

(עדכון ראשון: 22:08)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully