וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר טורקיה בישראל: "מקווה ששיתוף הפעולה יסייע גם לפלסטינים"

12.12.2016 / 13:14

הדיפלומט הטורקי כמאל אוקם הגיש את כתב האמנה שלו לנשיא המדינה. "זוהי התחלה חדשה ביחסינו הבילטרליים ובחידוש הקשרים בין המדינות", אמר אוקם. ריבלין בירך את השגריר ושלח תנחומים בעקבות הפיגוע באיסטנבול שאירע בסוף השבוע

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(בשבוע שעבר: שגריר ישראל בטורקיה הגיש את כתב האמנה שלו לנשיא ארדואן)

שגריר טורקיה בישראל כמאל אוקם הגיש הבוקר (שני) את כתב האמנה שלו לנשיא המדינה ראובן ריבלין. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הגיש שגריר ישראל בטורקיה איתן נאה את כתב האמנה שלו לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במשכן הנשיאותי באנקרה. בכך הושלם צעד משמעותי בחידוש היחסים בין המדינות, שנותקו לאחר תקרית המרמרה לפני שש שנים וחזרו למסלולם בקיץ האחרון עם החתימה על הסכם הפיוס.

בתחילת הטקס, ברחבת הקשתות של בית הנשיא, נוגן המנון טורקיה ולאחריו הציג השגריר בפני נשיא המדינה את אנשי משלחתו, רעייתו ושני בניו. השגריר אוקם אמר כי מדובר ב"כבוד גדול" עבורו, ושהוא אסיר תודה על קבלת הפנים שקיבל. "זוהי אכן התחלה חדשה ביחסינו הבילטרליים ובחידוש הקשרים בין המדינות שלנו אשר ידעו כבר ימי שיתוף פעולה פורה בעבר", אמר.

לדברי השגריר, הנשיא וראש הממשלה של טורקיה הסמיכו אותו "לחקור כל זווית אפשרית לשיתוף פעולה בין המדינות". הוא הוסיף כי בכוונתו לעשות זאת באופן יסודי. "אנחנו יכולים להתגבר על כל אתגר יחד עם ישראל כידידה קרובה. אנחנו מקווים ששיתוף הפעולה הזה בינינו יסייע גם לעמים אחרים ובמיוחד לרשות הפלסטינית".

לקריאה נוספת:
טורקיה: פלג כורדי קיצוני קיבל אחריות על הפיגוע באיסטנבול
סוף לפרשה: בית המשפט בטורקיה סגר את תביעת קורבנות המרמרה
שגריר ישראל בטורקיה הגיש אמנה לארדואן – והשלים צעד בשיקום היחסים

נשיא המדינה ראובן ריבלין שגריר טורקיה הנכנס כאמל אוקם, 12 בדצמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"התחלה חדשה ביחסים". ריבלין והשגריר אוקם/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אוקם הגיע לישראל בסוף השבוע האחרון. ריבלין בירך אותו על הגעתו ואמר שמדובר ב"זכות וכבוד" לקבל את פניו. "היום הוא רגע היסטורי של ממש", אמר ריבלין. "לידידות בין המדינות שלנו היסטוריה עשירה,ואני מקווה שהפיוס והמינוי של שגרירים חדשים, יפתחו דף חדש ומבטיח ביחסינו".

ריבלין פתח את דבריו בדברי תנחומים לעם הטורקי בעקבות פיגוע הטרור באיסטנבול בסוף השבוע, שגבה את חייהם של 44 בני אדם. "אדוני השגריר, חיי אדם הם ערך מקודש. טרור הוא טרור הוא טרור בכל מקום שבו הוא פוגע, בבריסל, בפריז, באיסטנבול, בירושלים או בקהיר. זוהי חובתנו לעמוד איתנים יחד מול האיום הנורא הזה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין שגריר טורקיה הנכנס כאמל אוקם, 12 בדצמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"חובתנו לעמוד איתנים יחד מול האיום הנורא הזה". ריבלין ובני משפחתו של אוקם/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נשיא המדינה הביע את הערכתו לנשיא ארדואן, והודה לו שוב על הסיוע שהגישה טורקיה בשריפות שהשתוללו בישראל בחודש שעבר. "ישראל – כמו טורקיה, רואה חשיבות רבה בשיקום חייהם של אזרחים החיים בעזה. שיקום התשתיות, הכלכלה, האנרגיה, המים ועוד. יש לעשות זאת בשיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית", אמר ריבלין. הנשיא והשגריר הודו לד"ר יוסף צ'חנובר שהגיע למעמד הגשת כתב האמנה, על חלקו המשמעותי בהובלת הפיוס בין טורקיה לישראל.

עם מינויי השגרירים ההדדיים, נכנסות טורקיה וישראל למעשה לשלב האחרון בהסכם הפיוס שנחתם ביולי האחרון והוא חזרה לנורמליזציה של פעילות דיפלומטית. על פי תנאי הסכם הפיוס, ישראל העבירה 20 מיליון דולרים לטורקיה 25 ימים לאחר חתימתו, שתכליתם, על פי הנוסח, "בפיצוי למשפחות השכולות במהלך תקרית המשט". כמו כן, סוכם כי אף אזרח ישראלי לא יואשם בעבירות פליליות או ייקנס בעקבות האירוע, שבו נהרגו עשרה טורקים בהשתלטות חיל הים על המשט לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully