וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים קטעו את נאום השר ליצמן בדרום: "משרד הבריאות הורג את הנגב"

12.12.2016 / 11:03

במהלך כנס לצמצום האי-שוויון הפריעו פעילים לדבריו של שר הבריאות, וקראו: "בזמן שאתם יושבים פה בכנס, אנחנו בנגב מתים". בין היתר דרשו הוספת מיטות בבית החולים סורוקה בבאר שבע. ליצמן הסכים עם הפעילים ואף אפשר להם לסיים את דבריהם

עריכה: שניר דבוש

פעילים חברתיים הפריעו היום (שני) לנאומו של שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס התמודדות לאומית עם צמצום אי-שוויון בבריאות שנערך במכללה האקדמית אשקלון. מנכ"ל מועצת הנגב יוהן אטלן, פעילים נוספים של מועצת הנגב, אנשי רופאים לזכויות אדם, פורום בריאות דרום וחברי תנועת הפריפריות קראו לשר הבריאות לקחת אחריות על מצב הבריאות בדרום.

"משרד הבריאות הורג את הנגב", אמר מנכ"ל מועצת הנגב, והוסיף כי "בזמן שאתם יושבים פה בכנס, אנחנו בנגב מתים". אטלן קרא לשר ליצמן ליצור שקיפות במערכת הבריאות. "אנחנו דורשים יישום החלטת ממשלה לתוספת מיטות בסורוקה", הוסיף, "די למוות, די להפקרת תושבי הנגב".

בתום דבריו של שר הבריאות, אמר פעיל בפורום האזרחי לוואלה! NEWS כי "אין תכנית אסטרטגית מסודרת לצמצום פערים". הוא הוסיף כי "השר אלוף בהבאת משאבים נקודתיים למשבר, אבל ברור שאם המדינה הקימה ועדה, כמו ועדת גרוטו, צריך לקחת את ההחלטות שלה ולתקצב אותה באופן שנתי, כדי שנראה שינוי בשטח". הפעיל החברתי סיכם את דבריו ואמר כי "הפערים רק הולכים ומתרחבים".

עוד בוואלה! NEWS:
מחאת חיילים ברשת: "גם אני אסרב לפנות את עמונה"
בסין זועמים על דבריו של טראמפ: "הוא חסר מושג כמו ילד"
מכונת מודיעין למשימות מיוחדות: כך ישפיע ה-F35 על המפה האזורית

פעילי הפורום האזרחי מתפרצים לנאומו של שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס לצמצום אי שיוויון ברפואה באשקלון, 11 בדצמבר 2016. איה דבורין, מערכת וואלה! NEWS
"הפערים הולכים ומתרחבים". הפעילים מפריעים לשר/מערכת וואלה! NEWS, איה דבורין

רכזת פורום בריאות דרום מטעם רופאים לזכויות אדם, גלית כהן, מתחה גם היא ביקורת על מערכת הבריאות ועל העומדים בראשה. "עוד שנה עברה, ושוב ראשי מערכת הבריאות מוכיחים שחוץ מלהגיע לדרום ולהציג נתונים וגרפים, דבר לא משתנה". לדבריה, "במקום לתת תשובות לעשרות אלפי תושבי הדרום המתמודדים יום יום עם מחסור כרוני במענה רפואי, ראשי המערכת עסוקים בהסברים והבטחות, שכבר שמענו עשרות פעמים בעבר". כהן קראה לממשלה להבין "שהחיים של תושבי הדרום לא שווים פחות", ולהוסיף מיטות לבית החולים סורוקה, להפוך את תקציב קופות החולים לשקוף, לשפר את איכות הרפואה הדחופה ולפרוס אמבולנסים.

שר הבריאות, מצדו, לא התנער מהמחאה שהשמיעו הפעילים, ובמהלך דבריו הוא אף ציין כי מדובר במחאה צודקת. "אכן יש פער מתמשך במשך השנים בין המרכז לפריפריה שפוגע בשיוויון ובזכויות תושבי הפריפריה", אמר השר ליצמן, "משרד הבריאות פועל לצמצום הפער ורואה בכך יעד עליון". לדברי השר, "המשרד היחיד בו קיימת יחידה ייעודית לצמצום אי שיוויון זה משרד הבריאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שר הבריאות יעקב ליצמן בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. משה גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
נלחם גם בסופגניות. השר יעקב ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין

הוא הוסיף כי משרד הבריאות הקים מוקדי רפואה והוסיף מכשירי MRI בכל בתי החולים בפריפריה. לדבריו, הרפורמה בבריאות הנפש, שאותה יזם היטיבה עם תושבי הפריפריה. הוא ציין כי פתיחת בית החולים באשדוד והקמת המרכז הרפואי בבאר שבע יביאו לשיפור המצב בשנים הקרובות. ליצמן ביקש שלא להפסיק את דברי המחאה בנאומו והורה לאפשר לדוברים לסיים את דבריהם. במהלך דבריו, הזכיר השר גם את מלחמתו בג'אנק פוד, והפעם על הכוונת הייתה הסופגנייה. השר ליצמן אמר כי "לא חייבים לאכול כל כך הרבה סופגניות". הוא הודה שאמנם הוא לא יכול למנוע את אכילת הסופגניות, אבל הדגיש כי "זו לא מצווה כל כך גדולה לאכול סופגניות. יש מצוות חשובות וגדולות מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully