וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה נאמה נגד האנטישמיות: "לא מתקבלת על הדעת"

תרזה מיי נשאה הודיעה על אימוץ רשמי את ההגדרה המקיפה לאנטישמיות: "שנאה ליהודים רק מאחר שהם יהודים". זאת ברקע העלייה במספר התקריות בממלכה והתבטאויות של פוליטיקאים מהלייבור

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

(קורבין משווה בין ישראל לדאעש, אפריל)

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הכריזה הערב (שני) כי הממלכה אימצה את ההגדרה הבינלאומית לאנטישמיות במטרה להיאבק בתופעה הגוברת. מיי הבהירה כי המשטרה, הרשויות מקומיות, האוניברסיטאות וגופים ציבוריים אחרים יוכלו לאמץ את המינוח המקיף. "לא מתקבל על הדעת שיש אנטישמיות במדינה הזאת", הדגישה. "גרוע מכך שיש עלייה במספר התקריות. המהלך הזה הוא פורץ דרך. תהיה הגדרה אחרת לאנטישמיות – שנאה ליהודים רק מאחר שהם יהודים".

בריטניה היא בין המדינות הראשונות שמאמצות את ההגדרה הזו לאנטישמיות, כפי שנקבעה בוועידה בברלין של הארגון הבינלאומי לזיכרון השואה. ברחוב דאונינג הסבירו כי המהלך נועד "להבטיח שהאשמים לא יוכלו להתחמק מאנטישמיות מאחר שהמונח לוקה בחסר או מאחר שלגופים שונים יש הגדרות שונות לכך".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, בחריין, 6 בדצמבר 2016. רויטרס
זוכה לתמיכה מצד הלייבור. ראש ממשלת בריטניה מיי/רויטרס

לפי ההגדרה, "אנטישמיות היא תפיסה מסיומת כלפי היהודים, שעשויה להתבטא בשנאה כלפיהם. הצורות המילוליות והפיזיות מכוונות כלפי יהודים או לא יהודים ו/או כלפי הרכוש שלהם, כלפי מוסדות הקהילה היהודית ומוסדות דת". ההגדרה גם קובעת כי "ביקורת נגד ישראל המכלילה את כלל היהודים תיחשב לאנטישמיות, אולם ביקורת לגיטימית אחרת המופנה כלפי מדינות אחרות לא".

בחודשים האחרונים התמקדו הזרקורים במפלגת הלייבור בעקבות דברים שאמר מנהיגה ג'רמי קורבין וחברי מפלגה אחרים נגד מדינת ישראל, שנתפסו בעיני רבים כדברים אנטישמיים. המפלגה ערכה תחקיר פנימי ובאוקטובר הודחה מתפקידה סגנית יו"ר ארגון התומך בקורבין מאחר שהטילה ספק בצורך לאבטח בתי ספר יהודיים וביום הזיכרון לשואה. דוברת מטעמו של מנהיג הלייבור מסרה כי הוא תומך בהגדרה שתאמץ ראש הממשלה מיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully