וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין זועמים על דבריו של טראמפ: "הוא חסר מושג כמו ילד"

בבייג'ינג מסרו כי הם מודאגים מאוד אחרי שנשיא ארה"ב הנבחר אמר כי הוא אינו מחויב בהכרח למדיניות הרואה בטייוואן חלק מסין. בעיתון המפלגה הקומוניסטית היו תקיפים יותר: "לנהל נגדו מאבק נחוש"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סין אמרה היום (שני) כי היא מודאגת מאוד מדבריו של נשיא ארצות הברית הנבחר, שאמר כי וושינגטון אינה מחויבת למדיניות המכירה בכך שטייוואן היא חלק מ"סין אחת". דובר של משרד החוץ מסר כי מדיניות זו היא הבסיס ליחסים בין שתי המדינות וקרא לממשל החדש להבין את הרגישות של הסוגייה. טראמפ אמר את הדברים בריאיון שפורסם אתמול ברשת פוקס, כשבוע אחרי ששוחח עם נשיאת טייוואן צאי אינג-וון, הנשיא המכהן או הנבחר הראשון של ארצות הברית שעושה זאת מאז 1979.

בעיתון של המפלגה הקומוניסטית "גלובל טיימס" היו תקיפים יותר. הם תיארו את טראמפ כ"בור כמו ילד" ובמאמר מערכת שיצא בגרסה הסינית של העיתון נכתב בכותרת: "טראמפ, הקשב טוב: 'סין האחת' אינה פתוחה למשא ומתן". עוד נכתב בעיתון הנוטה להשתמש בשפה לאומנית ותקיפה כי "סין צריכה לפתוח במאבק נחוש נגדו. רק אחרי שיעבור כמה מכשולים ויבין כי לא ניתן לאיים על סין ועל יתר העולם הוא יקבל תפיסה מסוימת. אנשים רבים עלולים להיות מופתעים מכך שהמנהיג החדש של ארצות הברית הוא איש עסקים. ואולם, בשדה הדיפלומטי, הוא בור כמו ילד".

עוד על המתיחות בין טראמפ לסין
טראמפ הודף את הביקורת: סין לא התייעצה על צעדים שפוגעים בארה"ב
סגנו של טראמפ: "השיחה עם נשיאת טייוואן הייתה מתוך נימוסים"
טראמפ שוחח עם נשיאת טייוואן - וגרם למבוכה דיפלומטית מול סין

נושא: נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בנאום גרנד ראפידס במישיגן, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
לא מעוניין לקבל תכתיבים מסין. טראמפ בעצרת במישיגן/רויטרס

"אני לחלוטין מבין את המדיניות הזאת, אבל לא יודע מדוע עלינו להיות מחויבים לכך אלא אם אנחנו עושים הסכם עם סין סביב נושאים אחרים, כולל מסחר", אמר אתמול טראמפ בריאיון. הנשיא הנבחר המשיך להיות תקיף כלפי סין והבהיר לה כי אין זה בסמכותה להחליט אם הוא יקבל שיחה ממנהיגת טייוואן. הוא ביקר את המדיניות הנוכחית שלה, את פעילותה בים סין הדרומי ואת עמדתה כלפי קוריאה הצפונית.

"אני לא רוצה שסין תכתיב לי והשיחה הזאת הועברה אליי", אמר טראמפ. "זאת הייתה שיחה טובה מאוד, וקצרה. למה מדינה אחרת יכולה לבוא ולהגיד לי לא לקבל שיחה?". לדבריו, "אם להיות כן, זה היה חוסר כבוד לולא עניתי לשיחה הזאת". הוא דחה את הדיווחים כי השיחה תוכננה מבעוד מועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully