וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' תקף את נתניהו על דבריו על מדינה פלסטינית: "לא ימין"

12.12.2016 / 10:00

הח"כ מהבית היהודי גינה את אמירות ראש הממשלה על קידום פתרון שתי המדינות עם נשיא ארה"ב הנבחר. "מי שמשתוקק להקים מדינה ערבית בארץ ישראל הוא לא ימין", צייץ הח"כ. בפעם הקודמת שביקר את נתניהו, הוא מנע ממנו להיכנס לדיון על עמונה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(חוק ההסדרה עבר בקריאה טרומית, סמוטריץ': "הטרור המשפטי הגיע לקצו")

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ממשיך למתוח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והפעם משום שאמר בריאיון לתכנית "60 דקות" כי יבקש מנשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ לסייע בקידום פתרון שתי המדינות. "ככה נראית החמצה של הזדמנות של פעם במאה שנה", צייץ הלילה (שני) איש הבית היהודי בצירוף תמונה מתוך דיווח על הריאיון.

"אחר כך ראש הממשלה ייעלב כשאגיד שהוא לא ימין. מי שמשתוקק להקים מדינה ערבית בארץ ישראל הוא לא ימין. נקודה", המשיך סמוטריץ', ואזכר אמירות שלו שעוררו בשבוע שעבר את זעמו של נתניהו. בריאיון ל"הארץ" לפני יותר משבוע טען הח"כ כי "נתניהו הוא לא ימין" והוסיף ש"כנראה אם נתניהו היה במקומו של דוד בן גוריון לא הייתה קמה מדינה. לבן גוריון היה אומץ: כנגד כל הסיכויים, הוא הקים מדינה".

בתגובה לדברים, בשבת שעברה, מנע נתניהו את כניסתו של סמוטריץ' לדיון שנערך בנושא פינוי המאחז הלא חוקי בעמונה. סמוטריץ' אמר לאחר מכן כי "אם ראש הממשלה נפגע, אני מוכן להתנצל". בהמשך, בריאיון לגל"צ, הבהיר סמוטריץ' כי יש לו "כבוד מאוד גדול לראש הממשלה. אני איש צעיר במערכת והוא אדם מבוגר ועם הרבה ניסיון והוא ראש הממשלה של כולנו". עם זאת, ציין כי "זה לא סוד שיש לנו מחלוקת אידיאולוגית איתו. אם מי שיש לו מחלוקת עם ראש הממשלה מאבד את היכולת לעבוד איתו בצורה עניינית, לדעתי יש לנו בעיה מאוד קשה".

לקריאה נוספת:
ללא סעיף עמונה וחרף התנגדות היועמ"ש: חוק ההסדרה אושר בקריאה טרומית
מתיחות במחנה הציוני: חברי סיעה דורשים להחרים את סמוטריץ'

ח"כ בצלאל סמוטריץ', ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
"ראש הממשלה אינו ימין". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

בריאיון לתכנית של רשת CBS, אמר ראש הממשלה כי לא שינה את עמדתו ושהוא עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות שחיות בשלום זו לצד זו, מעוגן בהסדרי ביטחון, ושהוא מעוניין כי הנשיא הנבחר יסייע לו בכך כשייכנס לבית הלבן. "אני מוכן להיכנס למשא ומתן איתם (הפלסטינים) בכל זמן", אמר נתניהו לעיתונאית לזלי סטול.

"שתי מדינות לשני עמים - זה מה שאני מתמקד בו. כן, הייתי רוצה שכאשר הנשיא טראמפ ייכנס לבית הלבן, הוא יעזור לי עם זה. אני רוצה לראות אם המדינות הערביות יכולות גם לעזור להשיג את זה. זאת מציאות חדשה, אפשרות חדשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. נובמבר 2016. רויטרס
מנע את כניסתו לדיון. נתניהו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully