וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דקת דומייה לזכר המפלגה": מפגן של אווירה עכורה בוועידת העבודה

12.12.2016 / 8:30

הגוף הבוחר העליון של העבודה התכנס לדון בבחירות למזכ"לות המפלגה ולאישור סעיפי תקנון. אף שהרצוג הצליח לקבל את מבוקשו, עננה כבדה ריחפה מעל המשתתפים, ועמה ההבנה שהמרחק מלהיות אלטרנטיבה לשלטון מעולם לא היה גדול כל כך

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אוהד פיטר

אלה לא הימים הכי ורודים במפלגת העבודה, אם להשתמש בלשון המעטה. פחות משנתיים אחרי שראשי המחנה הציוני הכריזו "זה אנחנו או הוא" וגרפו 24 מנדטים, הסקרים הנוכחיים מנבאים שהמפלגה נתפסת רחוקה יותר מתמיד מלהיות אלטרנטיבה למפלגת השלטון. מדי שבוע, עימותים וחילוקי דעות אידיאולוגיים ופוליטיים מישיבות הסיעה מוצאים את עצמם תוך דקות משודרים בכלי התקשורת, ובעבודה, כמו בעבודה, יש מספיק התקוטטויות פנימיות גם כך.

כשוועידת המפלגה שהתכנסה אמש (ראשון) בגני התערוכה בתל אביב נפתחה בדקת דומייה ודברי זיכרון לשניים ממנהיגיה שהלכו באחרונה לעולמם, שמעון פרס ובנימין בן אליעזר, רבים ממאות הצירים בקהל ראו זאת כמשל. "למדתי משמעון פרס שאל לו למנהיג להיבהל מפני לעג ההמון, ומילות הזלזול של יריבים מבית. למדתי משמעון פרס שהמסע הפוליטי הוא מסע רב תהפוכות ומי שלא יודע לקבל תקופות של שפל לעולם לא יזכה לראות את ניצחון הדרך והמחנה", ספד יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג. בקהל, כך נראה, לא בטוח שהסכימו שהמחווה שראשי המפלגה בחרו לפתוח איתה את הערב בדיוק מתאימה לעת הזו. "דקת דומייה לזכר המפלגה", סינן אחד הפעילים בציניות. "לא ברור למי טקס האשכבה", הוסיף אחר.

עוד בוואלה! NEWS:
רישיונו של חזן נשלל ל-30 יום: "המשטרה עסוקה בלעשות לי שיימינג"
נתניהו על מינוי בכירים בממשלה: "טראמפ ממנה אלפים בלי ועדות איתור"
הממשלה אישרה הקמת מיזם לתיעוד עדויות יהודים יוצאי ארצות ערב ואיראן

הרצוג נשא דברים לזכר פרס בוועידת העבודה: "לימד אותי לא להיבהל מלעג ההמון". מאצ'י הוף
הקרב על המזכ"לות מצית את מלחמת הכול בכול. הרצוג, אמש/מאצ'י הוף

בראש סדר היום של הוועידה, הגוף הבוחר העליון של העבודה, הוצבו הבחירות למזכ"לות המפלגה, ושינויים בתקנון לקראת הבחירות לתפקיד, שאמורות להתקיים באמצע ינואר אחרי שורה ארוכה של דחיות. בשבועות האחרונים ניטש קרב אימים בין בכירים ועסקנים במפלגה אודות הבחירות לתפקיד כשבמוקד המחלוקת – סעיף "כפל התפקידים" בחוקת המפלגה, שמאפשר את כהונתו של חבר כנסת כמזכ"ל המפלגה. הסעיף בוטל לפני כשנתיים, אך הביטול מעולם לא נכנס לתוקף, והרצוג רצה להמשיך במגמה זו, למורת רוחם של מתמודדים אחרים – שאינם ח"כים – שאף ניסו למנוע את המהלך בכלים משפטיים אך ללא הצלחה. כשהמנדטים בסקרים האחרונים מצטמקים לאזור 12-10, גם המקום השביעי – שצפוי להיות משוריין למי שיישא בתפקיד – הופך ליוקרתי במיוחד.

הקרב על המזכ"לות, תפקיד שאותו ממלא בשש השנים האחרונות ח"כ חיליק בר, מצית במפלגת העבודה את מלחמת הכול בכול. הרצוג, ככל הנראה, מעוניין להריץ את ח"כ איתן כבל יכהן בתפקיד, בעוד יריבתו שלי יחימוביץ' מריצה מועמד משלה, היועץ הפוליטי שלה לשעבר, יאיא פינק. אחרי שהאחרונה הודיעה כי היא שוקלת להתמודד על תפקיד יו"ר ההסתדרות, גם ידו של אבי ניסנקורן נטמנה בצלחת, יחד עם יו"ר קק"ל דני עטר, עוד אחד מבכירי המפלגה, שבוחש בקלחת. יו"ר סיעת המחנה הציוני, מרב מיכאלי, הודיעה לעומת זאת כי תתמוך דווקא בח"כ מיכל בירן, ובתווך שורה ארוכה של אנשי שטח ופעילים ותיקים במפלגה שהיו שמחים להתברג בצמרת, ומעדיפים שח"כים לא יתמודדו, כדי שיהיה להם יותר קל לנצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יצחק הרצוג בוועידת מפלגת העבודה, 12 בדצמבר 2016. מאצ'י הוף
"בדרך להתרסקות". חיליק בר לצד הרצוג/מאצ'י הוף

בסופו של דבר, הוועידה אישרה את הצעתו של הרצוג, כך שח"כ מכהן יוכל לכהן במקביל כמזכ"ל, מה שסולל את הדרך ללחץ נוסף על כבל להודיע על מועמדותו לתפקיד, אך זה דרש לא מעט מאמצים. המזכ"ל הנוכחי בר ניצח מהבמה על שלוש הצבעות, מבקש מהצירים להניף את הפתקים בידיהם, אך הרוב לא היה ברור, ורק לאחר שעברו להצבעה רגלית - הניצחון של הרצוג הוכרע. מאות הצירים שתמכו בהצעה התבקשו לעבור לצד אחד של האולם, והמתנגדים – לצד השני. ההתרוצצויות והצעקות שנלוו למעמד הקרינו תחושה קלה של דמוקרטיה, אך גם תחושה קלה של בלאגן. "הוועידה תמיד הייתה מעוז של היו"ר", אמר אחד הצירים שהתבונן בהשתאות על הרוב הצמוד והקושי להכריז על ניצחון.

בהמשך הערב אישרה הוועידה סעיפי תקנון נוספים, ובהם אישור החוג החרדי הראשון במפלגה, כחלק מהניסיון להרחיב את שורות המפלגה ולפנות לקבוצות אוכלוסייה חדשות, אבל לא הייתה זו רוח חדשה מספיק כדי שהצירים יצאו בכוחות מעודדים מהדם הרע שזרם בהצבעות שקדמו לכך. אחרי העצרת שארגנו לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין בחודש שעבר, והקמפיין הרחב נגד המדיניות הכלכלית של נתניהו שהושק בשבוע שעבר, ראשי העבודה לא מצליחים להבין מדוע הם לא מצליחים להתחיל בשיקום ושינוי המומנטום הציבורי. התשובה, כנראה, היא שבעבודה, כמו בעבודה, דווקא בזמן שצריך לאחד שורות - הם לא מפסיקים לריב. "כולם עוסקים במשברים פנימיים, במקום להבין שהם בדרך להתרסקות", סיכם פעיל במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully