וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: סוחר עזתי העביר ציוד לחפירת מנהרות לפעילי חמאס

11.12.2016 / 14:46

הסוחר העביר פילטרים, המוגדרים כציוד מכני שאסור להכניס לרצועת עזה, בתוך משלוחים של פילטרים מותרים במעבר לרצועה. על פי כתב האישום, הוא ידע שארגון הטרור עושה שימוש בפילטרים כדי לחפור מנהרות

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: תיעוד עבודות הפרויקט למניעת חפירת מנהרות מעזה לשטח ישראל)

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד סוחר עזתי, ראאד שמלך, בגין עבירות רבות וחמורות נגד ביטחון המדינה. על פי כתב האישום, שמלך, סוחר בשמנים ופילטרים של כלי רכב ברצועת עזה, ניצל את אישור הכניסה לישראל שניתן לו לצורך עסקיו. הוא קשר קשר עם סוחר חלקי חילוף עזתי ובמסגרתו, בהזדמנויות שונות במהלך השנה, הכניס לעזה דרך מעבר כרם שלום ציוד מכני הנדסי, בלי היתר מתאים.

סוחר חלקי החילוף היה מעביר את הציוד לשלושה פעילי חמאס האחראים על ציוד חפירת המנהרות. בשלב מסויים, פנו השלושה לשמלך כדי לרכוש ממנו ישירות פילטרים ושמנים, בלי תיווכו של הסוחר השני. שמלך מכר את הפילטרים, המהווים כלי ציוד מכני הנדסי, לפעילי חמאס האחראים על ציוד חפירת המנהרות. על פי כתב האישום, שמלך היה מודע לכך שארגון הטרור עושה שימוש בציוד לשם חפירת מנהרות. הוא נהג להסתיר את הפילטרים האסורים בין הפילטרים המותרים לכניסה לרצועת עזה.

עוד בוואלה! NEWS:
בזמן התפילה: 25 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע בכנסייה בקהיר
גם איוונקה תוכשר: הרבנות מקדמת הכרה בגיורים שבוצעו בחו"ל
"אשרוף אותך ואת זאת שילדה אותך": אב מיפיע נאשם בהתעללות בבנותיו

איש חמאס בתוך מנהרה ברצועת עזה, אוגוסט 2016. AP
פעיל חמאס במנהרה מתחת לקרקע ברצועת עזה/AP

במהלך 2016, במועד שאינו ידוע במדויק בחודשים פברואר ואפריל, העביר שמלך לתחומי רצועת עזה דרך מעבר כרם שלום כעשרה פילטרים של חברת קטרפילר, המהווים כלי ציוד מכני הנדסי, ללא היתר מתאים.

כתב האישום מייחס לשמלך עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן שירות או העמדת אמצעים לארגון טרור ועבירות נוספות. כמו כן, הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully