וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים בטורקיה לאחר הפיגוע הכפול: "המצב פה מאוד מתוח"

הרב הראשי של טורקיה סיפר לוואלה! NEWS על התחושות ביום שאחרי הפיגוע ועל היחס לקהילה היהודית במדינה. קווין יולמז שמט, בעל אכסניה יהודי שגר באיסטנבול, סיפר כי "מאז הסכם הפיוס האווירה רגועה"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

יום אחרי הפיגוע הכפול באיסטנבול, שגבה את חייהם של לפחות 38 בני אדם, הרב הראשי של הקהילה היהודית בטורקיה, הרב יצחק חליבה, סיפר היום (ראשון) בראיון לאולפן וואלה! NEWS על המצב במדינה. "המצב פה מאוד מתוח מבחינת האזרחים הטורקים שעוברים ימים קשים", אמר הרב חליבה, והוסיף "טורקיה בסדר, יש אנשים שלא אוהבים את זה". הוא הוסיף כי הקהילה היהודית לא ספגה אבידות בפיצוצים. לדבריו, למרות האירוע הקשה, לא מורגש שינוי של ממש בעיר משום שיום ראשון הוא יום מנוחה ואין הרבה תנועה. "שומעים את החדשות הלא טובות בטלויזיה", אמר הרב.

הרב חליבה סיפר עוד על היחסים של הקהילה היהודית עם השלטונות הטורקיים על רקע כינון היחסים של אנקרה וירושלים מחדש. "אנחנו שמחים שבין שתי המדינות יהיה שלום וקשר דיפלומטי טוב", אמר הרב הראשי של טורקיה והוסיף כי "היחס כלפי הקהילה היהודית לא השתנה בשום דבר, הוא היה מאוד חיובי". לדבריו, "גם מבחינת הרשויות, תמיד היה קשר עם ההנהלה הכי גבוהה של טורקיה".

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השלישית: ועדת השחרורים דנה בקיצור עונשו של קצב
רצח אכזרי: שני צעירים נאשמים שחנקו למוות בן 64 אחרי יחסי מין
הרוג ושני פצועים בקריסת גג בטון בדירה בשיפוצים בבני ברק

פיגוע התאבדות מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול, 10 בדצמבר 2016. רויטרס
כוחות משטרה ורפואה במקום הפיגוע/רויטרס
פיגוע התאבדות מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול, 10 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

קווין יולמז שמט בעל אכסניה יהודי שגר באיסטנבול, סיפר כי הדרכים חסומות על ידי אנשי הצבא והמשטרה בעקבות הפיגוע. הוא ציין כי לדעתו, המצב הביטחוני במדינה לא צפוי להשתנות בקרוב. גם הוא התייחס ליחס לקהילה היהודית המקומית לפני ולאחר חתימת הסכם הפיוס עם ישראל. "מאז שנחתם הסכם הפיוס האווירה יותר רגועה", אמר. הוא הוסיף כי הקהילה היהודית מעולם לא סבלה מבעיות בטורקיה. "יש 24 בתי כנסת בסביבה שבה אני גר, והכל בסדר".

בניגוד לקהילה היהודית שחיה בטורקיה, יש גם מי שמעדיף לבוא מישראל למרות אזהרת המטה ללוחמה בטרור להתרחק מאתרי תיירות. בין הישראלים שעדיין מבקרים בטורקיה נמצא גם דודי כליפא, הבעלים של אתר האוכל "בייגלה". כליפא נפצע לפני כתשעה חודשים בפיגוע טרור שביצע מחבל שעקב אחר קבוצה של עשרה ישראלים שהייתה בסיור שערך הבעלים של אתר האוכל. בעקבות הפיגוע הוא החליט להפסיק את סיורי האוכל באיסטנבול, אך הוא ממשיך לבקר בה כדי לבחון מסעדות חדשות. בסוף השבוע ביקר כליפא באיסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully