וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן התפילה: 25 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע בכנסייה בקהיר

11.12.2016 / 16:22

הפיצוץ הקטלני אירע בסמוך לקדתרלת סנט מרק בבירת מצרים. לפי הדיווחים, הפצצה הייתה במשקל 12 ק"ג. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה שאירעה לפני חג המולד. "הפיצוץ זעזע את המקום, הכל היה אבק"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 25 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בפיצוץ שאירע היום (ראשון) בכנסייה הסמוכה לקדתרלה הקופטית סנט מרק בקהיר - כך מסר משרד הבריאות של מצרים. לפי דיווחים שונים, הפיצוץ אירע בחלק שבו מתפללים נשים וילדים. מקורות ביטחוניים מסרו לרויטרס כי הפצצה הייתה במשקל של 12 ק"ג. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על הפיגוע, שהתרחש לפני חג המולד ועלול להגביר את המתיחות בין הרוב המוסלמי למיעוט הנוצרי במדינה.

"בזמן שהכומר קרא לנו להתכונן לתפילה, אירע הפיצוץ", סיפר לרויטרס אחמד שוכרי, שהיה במקום. "הפיצוץ זעזע את המקום, האבק כיסה את האולם וחיפשתי את הדלת, אף על פי שלא הצלחתי לראות שום דבר. הצלחתי להימלט כשברקע יש צעקות ואנשים רבים היו על הרצפה". לשכתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי גינה את אירוע הטרור והכריזה על שלושה ימי אבל. גם אל-אזהר, המוסד האסלאמי החשוב ביותר, גינה את הפיגוע.

ביום שישי נהרגו שישה שוטרים מפיצוץ מטען צד בכביש בעיר המוביל לפירמידות של גיזה. זה היה הפיגוע הקטלני ביותר בבירה זה שישה חודשים. "תנועת חסם", ארגון המזוהה עם "האחים המוסלמים" ומתנגד לנשיא עבד אל--פתאח א-סיסי, קיבל אחריות על הפיגוע בקהיר. ואולם, הארגון הוציא היום הודעת התנערות מהפיגוע בכנסייה.

לקריאה נוספת על מצרים
אזרחי מצרים "לא שורדים": הצבא מחלק מזון, בתי הקפה נותרו מיותמים
סיסי מביע תמיכה באסד: "בעמדה הטובה ביותר להילחם בטרור"

כנסייה קופטית בקהיר לאחר פיצוץ שהרג 25 אנשים, מצרים, 11 בדצמבר 2016. רויטרס
"הפיצוץ זעזע את המקום". זירת הפיגוע בקהיר, היום/רויטרס

זה אחד הפיגועים הקשים ביותר נגד הנוצרים קופטים במדינה, שמונים כ-10% מכלל האוכלוסייה. ב-2013 נהרגו שני בני אדם מחוץ לקתדרלה, אחרי שאנשים שהתאבלו על מותם של ארבעה נוצרים קופטים במהומות על רקע דתי התעמתו עם תושבים מקומיים. הקופטים טוענים לאפליה ממוסדת נגדם. בפברואר השנה נידונו שלושה צעירים נוצרים לחמש שנות מאסר אחרי שהורשעו בהעלבת האסלאם. השלושה הופיעו בסרטון שבו לעגו למתפללים מוסלמים, אך טענו להגנתם שהם יוצאים נגד דאעש הרואה בהם כופרים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כנסייה קופטית בקהיר לאחר פיצוץ שהרג 25 אנשים, מצרים, 11 בדצמבר 2016. רויטרס
הוכרזו שלושה ימי אבל. זירת הפיגוע בקהיר, היום/רויטרס
כנסייה קופטית בקהיר לאחר פיצוץ שהרג 25 אנשים, מצרים, 11 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בקהיר, היום/רויטרס

"האחים המוסלמים" הוצאו מחוץ לחוק לאחר הפלת הנשיא מוחמד מורסי והוגדרו ארגון טרור, אולם משטרו של א-סיסי טוען שהם עדיין מהווים איום חמור על ביטחון המדינה. "תנועת חסם" קיבלה אחריות גם על ניסיון התנקשות בבכיר במערכת המשפט בחודש ספטמבר. הארגון טוען כי השופטים במדינה גזרו עונש מוות או מאסר עולם על אלפי אזרחים תמימים. מאות מתומכי "האחים המוסלמים" נידונו למוות מאז ההפיכה לפני יותר משלוש שנים.

מאז עלה א-סיסי לשלטון בהפיכה ב-2013, התגברו אירועי הטרור במצרים. עם זאת, הם ברובם התמקדו בכוחות הביטחון בצפון חצי האי סיני. שלוחת דאעש היא הארגון הפעיל ביותר באזור, והיא אף אחראית להפלת מטוס הנוסעים הרוסי באוקטובר אשתקד. המצב הביטחוני פגע קשות בענף התיירות של מצרים, מקור הכנסה מרכזי לכלכלה החולה שלה.


(עדכון ראשון: 11:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully