וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מתחרים רשמיים: יריית הפתיחה של ניסנקורן להבטחת הכהונה הבאה

11.12.2016 / 0:20

הקמפיין של יו"ר ההסתדרות החל בסוף השבוע במפגן כוח של 200 מהוועדים הגדולים. אף שכרגע אין מועמדים נגדו, ניסנקורן פועל במרץ להגיע להסכמות מאחורי הקלעים. יחימוביץ' אמנם שוקלת להתמודד, אך לפי שעה מפלגת העבודה שמה מקלות בגלגלים בדרך להתנעת המהלך

צלמים זמניים מורשים

כחודשיים לפני המועד האחרון להצגת מועמדות בבחירות לראשות ההסתדרות החל אבי ניסנקורן את הקמפיין שלו לכהונה נוספת, על אף שלפי שעה איו מי שיתמודד מולו. כבר בסוף השבוע הזה הגיעו כ-200 ועדים לכנס של הארגון באילת, למפגן תמיכה ביו"ר המכהן אבי ניסנקורן.

במהלך הכנס אמר ניסנקורן כי הוא מזמין כל מועמד שירצה לבוא ולהתמודד מולו בבחירות, לאחר סקירה של כל הישגיו בשנתיים האחרונות. בין היתר, התגאה בשילוב אנשים עם מוגבלויות בעבודה, העסקת עובדי קבלן, העלאת שכר המינימום ועוד.

עד כה, אף מועמד לא הציג את מועמדותו לתפקיד מלבד חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אשר הודיעה בשבוע שעבר כי היא שוקלת זאת. בחודש שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי יחימוביץ' מחזרת אחר תמיכתו של שר הרווחה חיים כץ (הליכוד), יו"ר סיעת עוז בהסתדרות. בעקבות כך, בכירים במפלגת השלטון הביעו התנגדות לאור האפשרות שהשר ישתף פעולה עמה.

עוד בוואלה! NEWS:
התווכח עם פקידה - והצית שריפה במתחם ההסתדרות בתל אביב
הסוף לשיבושים בטיסות: אל על וההסתדרות חתמו על הסכם שכר חדש
סערת התאגיד: ביטן איים להעביר חוק שיפגע בהסתדרות – והתקפל

עקב ביטול הביטוח הסיעודי הקבוצתי: ההסתדרות, הרופאים והמורים הכריזו על סכסוך עבודה. אבי כהן
"נחשב לאחד מראשי ההסתדרות הטובים שהיו". ניסנקורן/אבי כהן

במהלך הכנס התייחסו בכירים נוספים בהסתדרות בציניות להתלבטותה של יחימוביץ' באשר להתמודדות לראשות הארגון. לדבריהם, אין לתמוך בפוליטיקאים ששוקלים אם להתמודד או לא, מאחר ואלה מגיעים להסתדרות רק משיקולים פוליטיים אישיים ולא מאידיאולוגיה.

יו"ר סיעת העבודה, פיני קבלו, יצא נגד חברת המפלגה וטען כי הדבר "לא יעלה על הדעת" מאחר שיחימוביץ' לא מכוונת להתמודד על ראשות סיעת העבודה בהסתדרות, אלא על סיעה אחרת. זאת, אף שחבריו לסיעה איתן כבל ועמיר פרץ עומדים בעצמם בראשן של סיעות עצמאיות.

"שלחתי מכתב להרצוג כי לא יעלה על הדעת ששלי מתכוונת להתמודד בראשות סיעה אחרת. המפלגה צריכה להחליט או שיש לה מוסדות מסודרים או שלא", אמר. "לא ייתכן שאחרי חצי שנה שאנשים מכל הארץ הגיעו להתמודד, יבוא חבר כנסת ויעשה ככל העולה על רוחו. לכן צריך למצות את הדין עם אחד שיעשה כזה דבר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ח"כ שלי יחימוביץ' ושר הרווחה חיים כץ. יח"צ, ראובן קסטרו
מנסה לחבור לשר חיים כץ. יחימוביץ'/ראובן קסטרו, יח"צ

"זה היה מפגן כוח של ניסנקורן", סיפר קבלו על הכנס. "הגיעו השנה כל הוועדים הגדולים והאיגודים המקצועים לתומך בו, כולם התייצבו סביב מועמדותו והביעו את הסכמתם שיביאו את הבוחרים להצביע בו". קבלו מגדיר אותו כ"אחד מראשי ההסתדרות הטובים שהיו".

עוד בטרם הוכרז מתמודד נוסף מולו, הגיע ניסנקורן להסכמות גם עם סיעתו של ח"כ פרץ בהסתדרות וכן מנהל מגעים עם סיעתו של ח"כ כבל. מעבר לכך, ניסנקורן מקבל אף את הרוח הגבית של יו"ר סיעת הליכוד רועי שרעבי, שמכהן גם כסגן יו"ר ההסתדרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר תתקיים ועידת מפלגת העבודה, שם צפוי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לשנות את חוקת המפלגה כך שח"כ יוכל להתמודד לתפקיד המזכ"ל. באופן הזה, יאפשר לכבל להתמודד לתפקיד - ולחסום את נציגה של יחימוביץ', יאיא פינק, מלהיבחר.

חרף קולות התמיכה הגדולים של ראשי הוועדים, בבחירות לראשות ההסתדרות ב-2012, שבהן התמודד כבל מול עופר עיני, הוכח כי אין לוועדים שליטה על העובדים מאחורי הפרגוש. כבל השיג אז 34% אחוזים מהקולות, ואם סיעת הליכוד יחד עם חיים כץ היו חוברים אליו, ייתכן שהיה גובר על עיני ומכהן בתפקיד.

(עדכון ראשון: 23:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully