וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודות, ריקודים – וזעם: אין שום ייאוש בעמונה המתוחה

11.12.2016 / 0:10

בקור המקפיא בבנימין מתכנסים מאות בני נוער, מוכנים להגן על המאחז עקב השמועות על פינוי קרוב. "עוד אפשר לתקן", מאמינים התושבים, והצעירים נעים בין ריסוסי כתובות נגד בג"ץ לניסיונות להתחמם במסיבת טראנס מאולתרת

צילום: משה שטיינמץ

מאות בני נוער משתרכים על שביל הנחש בן שני הקילומטרים, המוביל מהגבעה של עמונה ליישוב האם, עפרה. הם בילו את השבת במאחז בהמתנה לפינוי, אחרי שביום חמישי פשטה השמועה ששעת השין תהיה במוצאי שבת. על כל מקום פנוי במכונית שיוצאת מעמונה מתחרים שבעה או שמונה טרמפיסטים. כך שהרוב מוותרים וצועדים ברגל, עם קיטבגים עמוסים וסנדלי שורש בשיא הצינה, בכביש החשוך.

עוד בטרם נכנסה השבת הבינו ביישוב שהפינוי לא יגיע בימים הקרובים, במיוחד לאור העובדה שהמדינה צפויה לבקש מחר או מחרתיים דחייה נוספת לפינוי מבית המשפט, אבל מאות הצעירים לא ויתרו. הנשים ישנו בצריפי עץ שהוקמו כאן לאחרונה וכבר קושטו, מבחוץ, בגרפיטי מאיר עיניים בעד סירובי פקודה ונגד בג"ץ, כולל אחד המבהיר כי בית המשפט העליון נמצא בישבנו של המרסס האלמוני.

לקריאה נוספת:
לקראת השבת המתוחה בעמונה: הרבנים מנסים להוריד את גובה הלהבות
"הפעם הולכים עד הסוף": הכנות אחרונות לקראת פינוי עמונה
תושבי עמונה פוצצו דיון של בכירי יש"ע: "סוגרים עסקה מאחורי גבנו"

שבת במאחז עמונה. יותם רונן
מכינים את הצמיגים/יותם רונן

הגברים ישנים בחממות חקלאיות שנפרשו בין הקרוואנים המועדים לפינוי. המארגנים אמנם הזמינו אוהלי ענק באינטרנט, אך כשהגיעו התברר שמדובר בעודפי צבא ממלחמת ויאטנם, מחוררים לחלוטין. "איך משיגים פה בשר עכשיו?", חולמים שניים על מדורה וארוחה.

בזמן שעוד ועוד צעירים, נערי גבעות, בנות אולפנה ותלמידי ישיבה חרדים חוזרים אל שגרת חייהם, רבים אחרים נשארים כאן לכל מקרה שלא יקרה, כולל האפשרות שבקשת הדחייה היא בכלל תרגיל הטעיה לקראת הפינוי. עשרות מהם עדיין בבית הכנסת, מוציאים את השבת מאוחר ככל שאפשר, מנסים לראות את הירח בין העננים לקיים את מצוות קידוש לבנה או סועדים את ארוחת מלווה מלכה מתוך שלל חמגשיות הענק שהובאו לכאן בערב שבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שבת במאחז עמונה. יותם רונן
"מוציאים את השבת מאוחר ככל האפשר, זוללים מחמגשיות את סעודת מנחה/יותם רונן

"יש דין ויש דיין", מזהירה אביטל מהיישוב עטרת שדודיה פונו מהגוש. "שרון פינה וחטף אירוע מוחי, אין כזה דבר שמישהו יפנה ולא ייפגע". היא בת 21 וממליצה לשוטרים לסרב פקודה: "אם עכשיו מביאים לי מישהו שהשתתף בפינוי, אין מצב שאני מתחתנת איתו".

בן 18 מיצהר וחברו מחברון, שמזדהה כשמוליק, מאמינים שלא יהיה פינוי. "אנחנו פה, באים והולכים. לא יהיה פינוי ולא תהיה אלימות. זה יימנע בזכות ההמונים שבאים לפה", אומר שמוליק. בינתיים, בכל צומת שבילים ביישוב הקטן עורמים צמיגים ובחצר אחד הבתים מתארגנת מסיבת טראנס ספונטנית עם מילים מהמקורות.

שבת במאחז עמונה. יותם רונן
"שבת מדהימה ועוצמתית". מתפללים שהשמחה תנצח/יותם רונן

גברי היישוב התכנסו לישיבה בעופרה. הנשים יתכנסו בעמונה מאוחר יותר הערב. בבית הקבע שלה תמר ניזרי חוששת שזו הייתה השבת האחרונה. "עברה עלינו שבת מדהימה ועוצמתית. היו מאות אורחים, אולי יותר מאלף אנשים היו בעמונה. עוד אפשר לתקן", היא אומרת, "לא איבדנו תקווה. מתוך השבת הזו אנחנו קוראים לנבחרי הציבור שלנו להמשיך ולדרוש את הישארותנו כאן על ההר הטוב הזה".

בזמן שכל מי שיכול מנסה לעשות כדי למנוע את הפינוי, בכיכר המרכזית של ההר חיילי רבינו נחמן רוקדים על הטנק וסביבם המוני הצעירים, רוקדים עם סטיקלייטים ביד, בקור המקפיא, ומתפללים שהשמחה תנצח.

(עדכון ראשון: 22:39)

  • עוד באותו נושא:
  • עמונה
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully