וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה חודשים לאחר התבוסה: לוחמי דאעש נכנסו מחדש לתדמור

11.12.2016 / 1:00

כוחות הארגון פלשו במתקפת פתע לעיר הסורית ההיסטורית, וכבשו את רוב חלקיה. זאת, לאחר שצבא אסד כבש אותה בחודש מרץ והביא לנסיגת דאעש מהאזור. על פי דיווחים מקומיים חיל האוויר הרוסי הפציץ את לוחמי הארגון בניסיון להדפם

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: בריטניה שחזרה באפריל את שער הניצחון של תדמור, שהוחרב בידי דאעש)

לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) השתלטו אמש(שבת) על רוב חלקי העיר תדמור – כך דיווחו ארגוני זכויות אדם. זאת, אחרי שמוקדם יותר דווח כי הארגון שב אל העיר הארכיאולוגית, כתשעה חודשים לאחר שנהדף ממנה על ידי הצבא. על פי הדיווח, פרט לחלקיה הדרומיים של העיר, רובה מוחזקת בידי הארגון הסוני. הכוחות נכנסו לתדמור לאחר שכבשו במתקפת פתע הרים אסטרטגיים באזור וכן את צפון העיר. על פי דיווחים מקומיים, הצבא הרוסי הגיב לפלישת לוחמי הארגון ופתח בתקיפות אוויריות נרחבות.

בחודש מרץ הצליח צבא אסד לכבוש מחדש את העיר העתיקה מידי דאעש, מהלך שהיווה את הנסיגה הגדולה ביותר של הארגון מאז החלו התקיפות של צבא רוסיה ב-2015. הכיבוש שינה בזמנו את חוקי המשחק והביא לניצחונות משמעותיים של צבא אסד. אמש דווח כי צבא סוריה שלח כוחות תגבור לתדמור, לאחר שלוחמי דאעש החלו להתקרב לאתר.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: לפחות 15 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת במרכז איסטנבול
סעודות, ריקודים – וזעם: אין שום ייאוש בעמונה המתוחה
דיווח: טראמפ ימנה מנכ"ל תאגיד המקורב לרוסיה לשר החוץ

הקרבות בעיר תדמור שבסוריה, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
צבא סוריה שלח כוחות תגבור לתדמור/צילום מסך, טוויטר

במקביל, מתנהל הקרב המדמם על העיר חלאב. לפי שעה השתלט הצבא על יותר מ-90% משטחי המורדים במדינה ונראה כי בקרוב ישלים את כיבושה. מדינות המערב ממשיכות במאמצים להשגת הפסקת אש שתאפשר הכנסת עזרה לעיר ההרוסה.

כמו כן, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, הודיעו על השלב השני במבצע לכיבוש מעוז דאעש א-רקה. זאת לצד ההודעה האמריקנית על שליחת 200 אנשי צבא שיסייעו במבצע, וצפויים לעמוד בחזית. השלב השני כולל שחרור אזורים ממערב לא-רקה, שיובילו לבידוד העיר.

הקרבות בעיר תדמור שבסוריה, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש הצליחו להיכנס לעיר לאחר שמונה חודשים/צילום מסך, טוויטר

(עדכון ראשון: 21:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully