וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גמביה חזר בו מהודאת ההפסד בבחירות; האיחוד האפריקני גינה

10.12.2016 / 12:37

לאחר שיחיא ג'אמיע קיבל את הפסדו הראשון אחרי 22 שנים - הוא התחרט: "לאחר בדיקה מעמיקה החלטתי לדחות את התוצאות". סנגל קראה לאו"ם לכנס דיון חירום, ונשיאת ליבריה לא הורשתה להיכנס למדינה למטרות תיווך

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא גמביה יחיא ג'אמיע חזר בו היום (שבת) מהודעתו כי הוא מקבל את תוצאת הבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר במדינה ודחה את הפסדו לנציג האופוזיציה, אדאמה בארוו. "אחרי בדיקה מעמיקה, החלטתי לדחות את תוצאות הבחירות", אמר ג'אמיע בהודעה בטלוויזיה הממלכתית. הוא הוסיף כי תהליך הבחירות כלל "חריגות בלתי מתקבלות על הדעת ושורה של ליקויים חמורים". הוא קרא לבחירות חוזרות וציין: "יש צורך בהליך בחירות חדש ושקוף". בשבוע שעבר הפסיד ג'אמיע בבחירות אחרי 22 שנים בשלטון.

חרף העובדה כי רחובות בנג'ול הבירה נותרו שקטים, ולא נרשמו מחאות או הפגנות נוכח הצהרתו של הנשיא היוצא, התגובה הבינלאומית לא איחרה להגיע. מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את ההצהרה וטענה כי "זהו ניסיון בולט לחתור תחת הליך בחירות אמין ולהישאר בעמדת כוח באופן בלתי לגיטימי".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח: ב-CIA מאמינים שרוסיה ניסתה לסייע לטראמפ לזכות בבחירות
רוסיה: "היחסים בין מוסקבה לירושלים נמצאים בשיאם"
סוף לפרשה: בית המשפט בטורקיה סגר את תביעת קורבנות המרמרה

נשיא גמביה יחיא ג'אמיע. רויטרס
"יש צורך בהליך בחירות חדש". ג'אמיע/רויטרס

תגובה נוספת שנרשמה בעולם היא של השכנה סנגל, שקראה למועצת הביטחון של האו"ם לכנס דיון חירום. שר החוץ של סנגל מאנקור נדייה אמר כי יש לוודא שג'אמיע לא פוגע באינטרסים של סנגל או באזרחי סנגל שנמצאים בגמביה.

יתרה מכך, מטוסה של נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון-סירליף, המכהנת גם כיושבת ראש "הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה" (ECOWAS), איגוד רב-מדינתי משפיע, לא הורשה היום לנחות בשדה התעופה בבנג'ול. השר נדייה הסביר כי לא ניתנה סיבה לסירוב, אולם הבהיר כי הארגון היה אמור למלא תפקיד חשוב בחילוף השלטון במדינה.

בהמשך, נמסרה גם הודעה רשמית מהאיחוד האפריקני, שקרא לנשיא ג'אמיע לכבד את תוצאות הבחירות והבהיר כי חזרתו בו מהודאתו בהפסד "אינה תקפה". יו"ר נציבות האיחוד, נקוסזנה דלמיני-זומה, קראה לנשיא "לאפשר חילופי שלטון שלווים ומסודרים", והפצירה בכוחות הביטחון הגמביים לשמור על נייטרליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון-סירליף, במשרדה בבירה מונרוביה. AP
הייתה אמורה לתמוך בתהליך שינוי הממשל. ג'ונסון-סירליף/AP

הצהרתו של ג'אמיע מציבה אתגר בפני הנשיא הנכנס, בארוו, שצריך להיאבק על זכותו לקבל לידיו את מושכות המדינה. כמו כן, עליו לרכוש את אמון הצבא שרגיל היה להיות כפוף לג'אמיע זה שני עשורים. "אנחנו מתייעצים על דרכי הפעולה, אבל אנשים הצביעו", אמר ראש צוות ממשלת המעבר של בארוו, מאי אחמד פאטי, "אנחנו נשמור על השלום והיציבות ולא ניתן לאף אחד להוביל אותנו לאלימות".

ביום שישי שעבר פורסמו תוצאות הבחירות במדינה, לפיהן בארוו הצליח לגרוף 45.5% מהקולות בעוד שבג'אמיע תמכו 36.7%. עוד בטרם פורסמו התוצאות הסופיות, כבר הודה ג'אמיע בהפסדו בצעד חסר תקדים. בארוו צפוי להתחיל את תפקידו באופן רשמי בינואר.

(עדכון ראשון: 9:00)

תמיכה במועמד האופוזיציה בבחירות בגמביה אדאמה בורואוו 02  דצמבר 2016. רויטרס
מפגינים בעד בארוו בגמביה, שבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully