וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: ניצחונו של אסד מובטח והוא ישפיע על כל האזור

בנאום ראשון מאז התקיפות שיוחסו לישראל בסוריה אמר מזכ"ל חיזבאללה כי "אנחנו לא תומכים ב'שליחת מסרים' בכל אמצעי מלבד בצורה ישירה". על הדיווחים לפיהם ארגונו התחייב לא להגיב לתקיפות אמר: "אין לכך שום ערך"

צילום: סרטוני גולשים עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: כלי טיס בלתי מזוהים תקפו שדה תעופה צבאי בסוריה, השבוע)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר הערב (שישי) כי "הנוצרים והמוסלמים מתנגדים יחד לאתגרים שמופנים כלפיהם מצד ישראל והכופרים". בנאום ראשון מאז התקיפה בשדה התעופה הצבאי אל-מאזה ליד דמשק בסוריה, בה האשים הארגון את ישראל, הוא הוסיף כי "לניצחון המובטח" של נשיא סוריה בשאר אסד בחאלב תהיה השפעה על כל האזור, "על כל המלחמה בסוריה וגם במוסול".

הבוקר הכחיש חיזבאללה את הדיווחים ולפיהם התחייב בפני רוסיה שלא להגיב לתקיפות האוויריות בסוריה המיוחסות לישראל. בהודעה שפורסמה באתר של הזרוע הצבאית בארגון נכתב כי הדיווחים התבססו על "תקשורת האויב", שראו אור בין היתר בלבנון.

נסראללה התייחס בדבריו גם לדיווחים הללו ואמר כי "אין לנו 'מקורות' בחיזבאללה, ולכן כל מה שנאמר בשמם אין לו ערך. אנחנו לא תומכים ב'שליחת מסרים' בכל אמצעי מלבד בצורה ישירה".

לקריאה נוספת:
ליברמן על התקיפות בסוריה: "מונעים הברחת נשק להשמדה המונית לחיזבאללה"
באישון לילה, מהשטח האווירי של לבנון: השיטה החדשה של התקיפות בסוריה
פצצות של 10 טון: צה"ל תקף מתקן של דאעש בסוריה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום מול אלפי תומכים בביירות בירת לבנון, 11 באוקטובר 2016. רויטרס
נסראללה/רויטרס

בהמשך דבריו התייחס לענייני פנים בלבנון ולבחירת הנשיא החדש לאחר משבר פוליטי שנמשך שנתיים וחצי במדינה. "אנו נמצאים בשלב גורלי וחשוב מאוד בכל הנוגע ללבנון. אנחנו והנישא מישל עאון היינו ועודנו נמצאים בקשרים טובים. הקשר בנוי על אמון ואנו בקשר מתמשך", אמר.

על ביקורו הצפוי של עאון בערב הסעודית, המתנגדת לחיזבאללה, אמר: "איננו כועסים על הביקור במדינות המפרץ, ולא ביקשנו ממנו שערב הסעודית לא תהיה אחת מהמדינות שאין להגיע אליהן". נסראללה הביע תמיכה בהקמת הממשלה החדשה על ידי ראש הממשלה החדש סעד אל-חרירי, וציין כי כל הצדדים השותפים בפעולת הקמת הממשלה מעוניינים בהקמתה ולא רוצים להכשיל את התהליך.

כלי טיס בלתי מזוהים תקפו את שדה התעופה הצבאי מאזה שליד דמשק, סוריה. דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
שדה התעופה הצבאי אל-מאזה ליד דמשק לאחר התקיפה, השבוע/צילום מסך, טוויטר

שלשום דיווחה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה כי מטוסים של חיל האוויר שהגיחו מלבנון תקפו כמה מבנים במתחם ביטחוני בשדה התעופה אל-מאזה. התקיפה הובילה לשריפה גדולה במקום והדי פיצוצים נשמעו באזור. מנגד, בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א נטען כי במתקפה, שלא גרמה לפצועים, שוגרו טילי קרקע-קרקע מהר אביטל שברמת הגולן.

לישראל יוחסה תקיפה נוספת בשבוע שעבר. ביום רביעי בשבוע שעבר פורסם ברשת הטלוויזיה הממלכתית בסוריה כי מטוסים של חיל האוויר שיגרו בעת ששהו בשמי לבנון שני טילים לעבר אזור ממערב לדמשק. כמה שעות קודם לכן פורסם בכלי תקשורת ערביים כי יעדי התקיפות היו מחסן נשק השייך לצבא סוריה ושיירת כלי רכב של חיזבאללה, שהותקפה בסמוך לכביש דמשק-ביירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully