וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: חשש לחיי מאות תושבי חאלב שיצאו מהאזורים בשליטת המורדים

דובר נציבות האו"ם לזכויות אדם אמר כי מאות תושבים הוכרזו נעדרים לאחר שעברו אל מערב העיר הנתון לשליטת כוחות צבא אסד. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על חידוש התקיפות, על אף הצהרות מוסקבה על נצירת האש. רוסיה: צבא סוריה שולט על 93% מחאלב

רוייטרס

דובר נציבות האו"ם לזכויות אדם הביע היום (שישי) חשש לחייהם של מאות תושבים במזרח העיר חאלב שבצפון סוריה, שעזבו בימים האחרונים את השכונות שבשליטת המורדים ועברו אל חלקה המערבי, הנתון לשליטת כוחות צבא אסד.

הדובר, רופרט קולוויל, אמר כי כמה מאות בני אדם נעדרים, אך לא נקב במספר מדויק. "קיים חשש כי מאות בני אדם שחצו אל אזורים בשליטת הממשל יכלאו ואף יעברו עינויים", אמר. עוד הוסיף קולוויל כי כמאה אלף אזרחים נמצאים באזור שבשליטת המורדים הממשיך "להתכווץ" כהגדרתו וכי בכמה מקרים מנעו מהם כוחות המורדים מאזרחים לעזוב. לדבריו, ישנם דיווחים על מקרי היעלמות של תושבים שהופרדו ממשפחותיהם במהלך עזיבת אזורי הקרבות.

לקריאה נוספת:
רוסיה: צבא סוריה נצר אש במזרח חאלב כדי לאפשר פינוי אזרחים
המורדים בדרך לקריסה מוחלטת: אסד כבש את העיר העתיקה בחאלב
"מה קרה לבאנה?": ההיעלמות המסתורית של הילדה שמצייצת מהתופת בסוריה

מאות בני אדם שיצאו ממזרח חאלב הוכרזו נעדרים. רויטרס
תושבים אולצו להיפרד מבני משפחותיהם. חאלב, היום/רויטרס

קולוויל נשא דברים בג'נבה שבשוויץ, שם אמורים להיפגש מחר נציגים מרוסיה ומארצות הברית כדי לדון במשבר בחאלב. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב האשים היום את הממשל האמריקני ב"גרירת רגליים" במגעים להשגת הסכם שיאפשר את יציאתם הבטוחה של כוחות המורדים מהעיר הנצורה. לדבריו, וושינגטון מתנהלת באופן "תמוה" ומציגה עמדות סותרות בשיחות עם מוסקבה. הוא הוסיף כי קיים סיכוי טוב להשגת הסכם אם ארצות הברית לא תשנה את דעתה לגבי הפגישה הצפויה מחר בג'נבה.

בתוך כך דיווח היום הארגון הסורי לזכויות אדם על חידוש ההפגזות והתקיפות האוויריות מצד כוחות צבא אסד על האזורים בשליטת המורדים בעיר. זאת, על אף הודעתו של לברוב אתמול על הפסקת הפעילות הצבאית של צבא רוסיה בתחומי העיר, במטרה לאפשר לאזרחים לעזוב את המקום.

מנגד, גורם רשמי ממשרד ההגנה הרוסי אמר כי המטוסים הרוסים והסורים לא תקפו בעיר מאז ה-18 באוקטובר. הוא הוסיף כי 10,500 איש נמלטו ביממה האחרונה ממזרח חאלב, וציין כי צבא סוריה שולט כעת על 93% מהעיר, וכבש עד כה 52 אזורים שונים מכוחות האופוזיציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאות בני אדם שיצאו ממזרח חאלב הוכרזו נעדרים. רויטרס
נציגים מרוסיה ומארצות הברית ידונו מחר בג'נבה במצב בעיר. חאלב, היום/רויטרס
מאות בני אדם שיצאו ממזרח חאלב הוכרזו נעדרים. רויטרס
הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על חידוש הלחימה הבוקר. חאלב, היום/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully