וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השבת המתוחה בעמונה: הרבנים מנסים להוריד את גובה הלהבות

9.12.2016 / 14:35

השמועות על פינוי מוקדם כבר במוצאי שבת, שמשכו אל המאחז עשרות צעירים בימים האחרונים, הביאו רבנים בולטים במגזר לפרסם קריאה נגד אלימות. "בלי הרמת יד, בלי ביזוי ובלי שנאה", כתב הרב שלמה אבינר שאף ביקש מנשים לא להגיע מחשש לפגיעה בצניעותן

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(עשרות צעירים הגיעו לעמונה בשל השמועות על פינוי מוקדם, אתמול)

חרושת השמועות על פינוי עמונה כבר במוצאי שבת הובילה את חוגי הימין המתנחלי להיערך למאבק, ועשרות צעירים כבר הגיעו למקום בימים האחרונים. ואולם רבני המגזר קראו הבוקר (שישי) שלא לנקוט באלימות נגד כוחות הביטחון ואף מבקשים מנשים לא להגיע למאחז. "עלולה להיות פגיעה נוראה בצניעות", אמר הבוקר הרב שלמה אבינר, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית.

הרב אבינר פרסם הבוקר קריאה למתנחלים ובה הפציר בהם להימנע משימוש בכוח בעת פינוי המאחז. "קריאה גדולה ללוחמי עמונה: בלי הרמת יד, בלי ביזוי, בלי שנאה", כתב. "לעת נוראה כזאת, שעומדים לגרש יהודים נאמנים מביתם בארצם, עלינו לשנן לנו את הכללים הגדולים של המאבקים הציבוריים שקבע לנו רבנו הרב צבי יהודה במאמרו המפורסם 'את אחי אנכי מבקש' - בלי 'שימוש בכוח הידיים והשרשת השנאה והבוז שבלב'".

לקריאה נוספת:
"הפעם הולכים עד הסוף": הכנות אחרונות לקראת פינוי עמונה
קשיים ביישום המתווה להעתקת תושבי עמונה לחלקות סמוכות
תושבי עמונה פוצצו דיון של בכירי יש"ע: "סוגרים עסקה מאחורי גבנו"

תושבי המאחז עמונה לפני הפינוי המשוער ב25 בדצמבר , 7 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
"לנוער אין מה לעשות שם". צעירים בעמונה מתכוננים לפינוי, שלשום/ראובן קסטרו

לדבריו, אלימות נגד כוחות הביטחון וכן כלפי המתנחלים היא מעשה נבלה. "אסור לתת מכות, אסור לקבל מכות, אסור לתת דחיפה, אסור לקבל דחיפה – אסור, אסור, אסור. זה טרף כמו חזיר", קבע. הוא אף המליץ לצעירים להימנע מהגעה למקום מחשש לשלומם. "במיוחד אין לנוער מה לעשות שם, כי זה עלול להיות טראומה נוראה, ובמיוחד אין לבנות מה לעשות שם, כי זה עלול להיות פגיעה בצניעות נוראה".

במכתב שהופץ היום בשם רבה של עמונה, הרב יאיר פרנק, יחד עם ועד היישוב, הוכרז על התנגדות פסיבית בלבד. "נאחז באדמת הארץ האהובה, אך לא נרים חלילה יד על שוטר", נכתב. "לא ננהג באלימות אקטיבית מכל סוג שהיא. כל מי שבא לכאן מתחייב לקבל זאת ומי שלא מסוגל לכך - שילך".

אביחי בוארון עו"ד תושב עמונה, דצמבר 2016. ראובן קסטרו
"ילדותי לחשוב שנמנע את הפינוי". אביחי בוארון/ראובן קסטרו

ועד עמונה ורבה כתבו בפנייה, שמיועדת "לידידנו הבאים לעמונה", כי הם עדיין מתפללים שהפינוי ימנע. "אם חלילה הגענו ליום פינוי - המטרה שלנו היא לא למנוע אותו. ילדותי לחשוב כך, חשוב שכל אדם שמגיע לכאן ידע ויפנים זאת, בראש ובראשונה כדי שלא יחוש אכזבה", נכתב.

הם הבהירו כי המטרה היא להביע את הכאב על הריסת היישוב "וכאבה הגדול של הארץ... אנחנו גם מאמינים שיש בכך להשפיע לעתיד שלא יהיו עוד פינויים חלילה". גם הם קראו לנשים להיזהר על צניעותן: "אישה ונערה, היזהרי לשמור על צניעותך וכבודך, אם הגעת למצב שצניעותך נפגעת פשוט קומי ולכי".

בממשלה צפויים לבקש הארכה נוספת לפינוי

על אף החשש בקרב תושבי עמונה, נראה כי הפינוי לא צפוי להתרחש בימים הקרובים. ביום ראשון הקרוב צפויה הממשלה לבקש מבג"ץ הארכה נוספת של 30 יום לפינוי, שלפי פסיקת בג"ץ צריך להתבצע עד 25 בדצמבר.

בשבוע שעבר בקריאה ראשונה חוק ההסדרה ברוב של 58 לעומת 51 מתנגדים. הצעת חוק זו לא כוללת את הסדרת עמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully