וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בגרמניה חייב ילדה מוסלמית להשתתף בשיעורי שחייה מעורבים

8.12.2016 / 20:53

בית המשפט החוקתי דחה את ערעור הוריה של בת ה-11, שטענה כי הבורקיני, בגד ים המכסה את כל הגוף, מבליט את צורתו ובכך מפר את אמונתה. ההחלטה עשויה לחזק את ניסיונה של מרקל לאסור על לבישת בורקה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בית המשפט העליון בגרמניה פסק אתמול (רביעי) כי על ילדות מוסלמיות להשתתף בשיעורי שחייה מעורבים בבית ספר - זאת אחרי שדחה עתירה של ילדה בת 11, שטענה כי אפילו לבישת בורקיני, בגד ים המכסה את כל הגוף ומשמש בעיקר נשים מוסלמיות דתיות, מפרה את חוקי הלבוש האסלאמיים.

לפי התקשורת הגרמנית, בית המשפט החוקתי היושב בעיר קרלסרוהה דחה את ערעור הוריה של הילדה, שביקשו לאפשר לה שלא להשתתף בשיעורי השחייה מאחר שהבורקיני אינו צנוע מספיק. גרמניה נתונה בדיון ציבורי סוער סביב מקומו של האסלאם בחברה, כשהיא מנסה לשלב כמעט מיליון מבקשי מקלט, רובם מוסלמים, שנמלטו ממלחמות ומרדיפה ונכנסו למדינה השנה ובשנה שעברה.

הילדה אמרה בפני בתי משפט בערכאות נמוכות יותר כי בגד הים חושף את צורת גופה, מה שפוגע בדת שלה. בית המשפט החוקתי ציין כי בתי המשפט הללו מצאו כי טענה זו אינה נכונה וקבעו כי "אין תקנות מחייבות באסלאם" המגדירות לבוש הולם.

לקריאה נוספת בנושא
פוזלת ימינה: לפני שהיא מגנת אירופה, מרקל היא קודם כל פוליטיקאית
מרקל תומכת באיסור על בורקה: "חוקי גרמניה קודמים לשריעה"
סערה בגרמניה: פליט אפגני חשוד שרצח ואנס בת של בכיר באיחוד

אישה מוסלמית הלובשת בורקיני רוחצת בחוף הים במרסיי, צרפת. 17 באוגוסט 2016. רויטרס
אישה לבושה בבורקיני במארסיי, צרפת/רויטרס

הקנצלרית אנגלה מרקל, שמפלגתה נענשה בבחירות מחוזיות שהתקיימו בשנה האחרונה בשל מדיניות הדלת הפתוחה שלה, הציעה ביום שלישי לאסור על לבישת בורקה, המכסה את כל פניה של האישה.

מפלגתה הנוצרית-דמוקרטית, שמאבדת תמיכה לטובת אלטרנטיבה לגרמניה - מפלגת הימין הקיצוני שטוענת כי האסלאם סותר את החוקה - הקשיחה את עמדתה כלפי שילובם של מהגרים במהלך ועידת המפלגה השבוע. הפסיקה אתמול עשויה להעניק תוקף לניסיונות עתידיים של הממשלה לאסור את לבוש הבורקה אחרי הבחירות לפרלמנט בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully