וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה באירופה: מלטה אסרה על טיפולי המרה לחד-מיניים

האי שבמזרח התיכון הוציא מחוץ לחוק את השיטה שבה משתמשים גורמים שמרניים בניסיונם לשנות את הנטייה המינית של הומואים ולסביות. מי שיורשע בכך, עלול להישלח למאסר של שנה

קרנבל בוואלטה, מלטה, פברואר 2016. רויטרס
המדינה המתקדמת באירופה. פסטיבל בוואלטה, בירת מלטה/רויטרס

מלטה הפכה למדינה הראשונה באירופה שאוסרת על טיפולי המרה לאנשים בעלי נטיות חד-מיניות. הפרלמנט של מדינת האי הקטנה, שתהיה בקרוב הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, אישר את ההחלטה פה אחד ביום שנה. במסגרת החוק החדש, כל מי שיורשע "בניסיון לשנות, לדכא או לחסל נטייה מינית, זהות מגדרים או ביטוי מגדרי" ייקנס או אף יישלח למאסר.

לפי העיתון מלטה טיימס, רופאים שיעניקו מרשם לטיפולי המרה ייקנסו בסכום של עד עשרת אלפים אירו או שנת מאסר. קנסות נמוכים יותר ועונש מאסר קצר יותר ייגזרו במקרים אחרים. עוד קובע החוק החדש כי "שום נטייה מינית או זהות מגדרית היא לא הפרעה, מחלה או מחסור מכל סוג שהוא", והגיל המינימלי שבו אנשים יכולים לעבור שינוי לניתוח מין ללא אישור הוריהם ירד ל-16.

מלטה יישמה סדרת רפורמות חברתיות מתקדמות מאז מפלגת הלייבור המקומית נבחרה ב-2013. האי שבים התיכון נבחר פעמיים כמדינה האירופית שבה מכבדים בצורה הטובה ביותר את חברי הקהילה הגאה. תומכי טיפולי ההמרה טוענים כי הם משתמשים בשיטות פסיכולוגיות או ייעוץ נפוצות כדי לעזור לאנשים לשנות מרצונם את נטייתם המינים, אך השיטה הוקעה על ידי רבים.

הגופים המקצועיים המייצגים את הפסיכולוגים, הפסיכיאטרים, רופאי המשפחה והיועצים בירכו על החוק. לטענתם, הוא אוסר על שיטה "לא הומנית". "אנחנו גאים מאוד שהיה לנו תפקיד מרכזי בניסוחו של החוק", מסרו הגופים בהודעה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully