וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רגע היסטורי": הטייס שיביא את מטוסי ה"אדיר" במסר לישראל

ביום שני ינחתו שני מטוסי F-35 בבסיס נבטים של חיל האוויר בנגב. "אנימל", טייס הניסוי האמריקני שיטיס את אחד המטוסים בדרכם לארץ במסר מצולם. הטיסה תלווה במטוסי תדלוק אמריקניים

צילום: דובר צה"ל

ביום שני ינחתו בישראל שני מטוסי ה-F-35 "אדיר" הראשונים, מטוסי החמקן המתקדמים בעולם, בבסיס נבטים שבנגב ו"אנימל", טייס הניסוי האמריקני שיטיס את אחד המטוסים בדרכו לכאן מברך אותנו לקראת קבלתם של המטוסים המתקדמים. "זה רגע היסטורי בשבילכם, בשביל העולם ובשביל האזור במיוחד לקבל מטוס כזה", אמר "אנימל" בסרטון שצולם לקראת הגעת המטוסים.

צמד המטוסים, מתוצרת "לוקהיד מרטין", צפוי לנחות בשעה 14:30 בבסיס חיל האוויר. הטיסה לישראל מוגדרת מבצעית ותלווה במטוסי תדלוק אמריקניים, ובמהלכה ינחתו המטוסים פעמיים לצורכי בקרה. הנחיתה ההיסטורית של מטוס הקרב העתידי של ישראל תתקיים במעמד בכירי הצמרת הביטחונית של ישראל וטייסי חיל האוויר בעבר ובהווה.

לקריאה נוספת:
50 מטוסי F-35 בשירות צה"ל: ישראל תרכוש 17 חמקנים נוספים
הצלחה קטלנית: טיל ששוגר ממטוס F-35 פגע במדויק במל"ט
נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"

הטיסה הראשונה של מטוס האדיר בפורט וורת' שבטקסס, 28 בנובמבר 2016. לוקהיד מרטין, אלכסנדר גרובס, מערכת וואלה! NEWS
מטוס ה"אדיר" על הקרקע/מערכת וואלה! NEWS, לוקהיד מרטין, אלכסנדר גרובס

לפני כשנה וחצי התכנס צוות ההקמה של טייסת "נשר הזהב", והיא החלה לקלוט ולהכשיר את כוח האדם, הכולל חמישה טייסי קרב מנוסים, חיילי המערך טכני, המנהלה, האימונים והמבצעים. תהליך ההכשרה של צוותי האוויר נמשך כארבעה חודשים והתקיים בבסיס "לוק" של חיל האוויר האמריקני. במקביל, נבנה בבסיס נבטים מערך תשתיות חדש, שמורכב ממאמן טיסה מתקדם וכיתת אימונים שבה תוכנות סימולציה מתקדמות המאפשרות טיסת אימונים של מספר טייסי "אדיר" במקביל, המקושרים זה לזה כמו במציאות.

במסגרת עסקת הענק לרכש מטוסי החמקן המוגדרים "דור חמש" של מטוסי הקרב ימסרו לישראל עוד שלושה מטוסי F-35 באפריל 2017. בחודש ספטמבר 2017 יתקבלו ארבעה מטוסים נוספים, ועד תום אותה שנה יפעלו בחיל האוויר הישראלי תשעה מטוסי חמקן. ישראל רכשה 33 מטוסי חמקן מסוג F-35 עם אופציה ל-17 מטוסים נוספים - שאת רכישתם אישר הקבינט בשבוע שעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הציוד המתקדם במטוס ה-F-35

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully