וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הדיון בעניינו: הפרקליטות מתנגדת לשחרור מוקדם של קצב

8.12.2016 / 12:36

המדינה מתנגדת לשחרורו של הנשיא לשעבר והאנס המורשע, שדיון בעניינו צפוי להתקיים בשבוע הבא. אתמול נחשף בוואלה! NEWS כי לא חל כל שינוי במצבו של קצב מהוועדה הקודמת, והוא עדיין מסרב לקחת חלק בטיפול המרכזי בעברייני מין

עריכה: ניר חן סטילס: ניב אהרונסון, טליה קדוש, דניאל בוק, יותם רונן. קרדיט וידאו: מאצי הוף, שי מכלוף קרדיט עיצוב גרפי: אביחי ברוך

(בווידאו: סיכום משדר וואלה! NEWS לאחר ועדת השחרורים של קצב ביולי)

הפרקליטות מתנגדת לשחרורו של הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב לפני סיום עונשו - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. ביום ראשון צפויה להתכנס ועדת השחרורים ולדון בבקשתו של קצב לשחרור מוקדם, לאחר שדחתה את בקשתו כמה פעמים בחודשים האחרונים.

אתמול נחשף בוואלה! NEWS כי לא חל כול שינוי בטיפול שעובר קצב בתוך כלא מעשיהו מאז ועדת השחרורים הקודמת שלו, שהתכנסה באוגוסט. קצב אמנם ממשיך בשיחות פרטניות עם עובדת סוציאלית ודווח על תחילתה של הבנה ואמפתיה שהוא מתחיל לגלות כלפי קרבנותיו, אולם לפי שעה הוא עדיין מסרב להשתתף בטיפול קבוצתי.

לרוב מדובר בטיפול היעיל ביותר בעברייני מין, כך שלמעשה אין הבדל כלל מבחינת מאמצי השיקום שהוא עושה בכלא מאז שוועדת השחרורים קבעה באוגוסט שאין לשחררו. גם אז, נהג קצב להיפגש עם עובדת סוציאלית, זכות ששמורה לכל אסיר ומהווה מעין "תחזוקה" לשהות בבית הכלא, ולא טיפול שיקום ייעודי ומקצועי לעברייני מין.

עוד בנושא:
ועדת השחרורים תתכנס - אך קצב עדיין מסרב לטיפול המרכזי בעברייני מין
קצב "לא הכיר בעבירות המין" – אז למה המליצה הרשות לשיקום האסיר לשחררו?
דברי קצב בוועדת השחרורים נחשפים: "להעניש רק כי נאבקתי על האמת שלי?"

משה קצב ביום בו הורשע באונס – בבית המשפט – שנת 2010. AP
מסרב להשתתף בטיפול קבוצתי. קצב/AP

קצב נימק בזמנו את רצונו לא להשתתף בטיפול קבוצתי, בשל החשש שדברים ידלפו מהטיפול ואף ניסה להציע החתמה על הסכם סודיות - אולם בשב"ס דחו את הבקשה. בהחלטת ועדת השחרורים נקבע כי "מן הראוי שהאסיר ימשיך בהליך טיפולי תוך כדי מאסרו ובאם יעשה כן, יוכל להתייצב לפני הוועדה בתוך שישה חודשים מהיום מבלי צורך להגיש בקשה לקיום דיון חוזר. ראוי להדגיש כי אין המדובר בשיחות המתמקדות רק בתמיכה ועידוד ועוסקות בקשיי המאסר, אלא כאלה המתמקדות בבעיותיו".

בתכנית שהציגה הרשות לשיקום האסיר ומקובלת על קצב, הוא מוכן להשתתף בטיפול קבוצתי מחוץ לכותלי הכלא. כשנשאל בוועדת השחרורים לגבי טיפול קבוצתי אמר: "אני לא מרגיש בנוח לשבת ולחשוף את נפשי בפני אסירים אחרים". עורך דינו, ציון אמיר, לא הגיב לדברים. משב"ס נמסר כי אין הם מוסרים מידע לגבי אסירים.

מתוך החלטת הוועדה שדחתה את בקשתו באפריל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully