וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: גורמים בינלאומיים מנהלים מלחמת התשה משפטית נגד ישראל

שר הביטחון אמר בדיון בכנסת כי ישראל מתמודדת עם כ-260 בג"צים שהוגשו נגדה: "רובם נועדו לפגוע במערכת". על הדיווחים כי ישראל תקפה בסוריה: "לא נאפשר העברת נשק כימי לחיזבאללה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (חמישי) במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון בכנסת כי ישנה "מלחמת התשה משפטית" המתנהלת נגד ישראל על ידי גורמים בינלאומיים, ביניהם מדינות באירופה. "כרגע ישראל מתמודדת עם כ-260 בג"צים. זה פוגע בפעילות של המחלקה המשפטית במשרד הביטחון, אנחנו לא ערוכים לזה מבחינת כוח אדם", אמר.

"רוב הבג"צים נועדו לפגוע בעבודת המערכת כולה", הוסיף ליברמן. "אי אפשר שכל אחד יגיש בג"ץ ואולי כדאי לעבוד על זה עם מערכת המשפט".

לקריאה נוספת:
ליברמן על התקיפות בסוריה: "מונעים הברחת נשק להשמדה המונית לחיזבאללה"
ליברמן על פרשת הצוללות: איראן לא יכולה להפיק מידע מהעסקה
ליברמן: "יעלון לא ידע על הצוללות? אולי יש לו בעיות זיכרון"

שר החוץ אביגדור ליברמן בפורום סבן בארצות הברית. 3 בדצמבר 2016. פורום סבן, מערכת וואלה! NEWS
"אי אפשר שכל אחד יגיש בג"ץ". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, פורום סבן

ליברמן התייחס גם לתקיפה אתמול בשדה התעופה הצבאי ליד דמשק בסוריה, שמשמש גם את חיזבאללה, ולדיווחים כי ישראל אחראית לתקיפה. "ישראל לא תאפשר העברת נשק איכותי, מתוחכם או כימי מסוריה ללבנון לטובת חיזבאללה", אמר שר הביטחון. הוא הבהיר כי "למדינת ישראל אין שום עניין להתערב במלחמת האזרחים בסוריה, אך המדיניות שלנו והעמדות שלנו ברורות מאוד.

"הן מתבססות על שלושת הקווים האדומים: לא נאפשר שום פגיעה באזרחי מדינת ישראל, לא נאפשר שום פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ולא נאפשר הברחת נשק", אמר. "ישראל תקבל את ההחלטות שלה באופן חופשי לחלוטין מבלי להתחשב בנסיבות המגבילות האחרות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כלי טיס בלתי מזוהים תקפו את שדה התעופה הצבאי מאזה שליד דמשק, סוריה. דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
תיעוד של אזור התקיפה בסוריה, אתמול/צילום מסך, טוויטר

בהמשך דבריו התייחס ליברמן גם לדיונים על תנאי אנשי הקבע בצה"ל. "אחד הנכסים החשובים שיש למדינת ישראל הוא אנשי קבע איכותיים. ראינו בחודשים האחרונים שיח שאין לו מקום לגבי התנאים והמשכורות", אמר. "אם רוצים לשמור על אנשי הקבע, צריך להבין שנגד שמשקיע יום ולילה ביחידות מחסני החירום, חוזר עם משכורת ברוטו של 6,500 שקלים ועוד יורדים לחייו - זה לא דבר מעודד".

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) התייחס לתקציב הביטחון ולשיתוף הפעולה של האוצר וצה"ל, ואמר כי "בתקציב הביטחון הנוכחי ישנם הישגים אסטרטגיים לביטחון ישראל, שהגענו אליהם בזכות שיתוף הפעולה והאמון ההדדי של האוצר ושל מערכת הביטחון. אך ללא המשכיות ותחזוקה של השותפות, מעבר לממד האישי, יש חשש כי ההסכמות שהושגו יישחקו לאורך הדרך".

חברי הכנסת מנואל טרכטנברג, סתיו שפיר ושי פירון במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
"בתקציב הביטחון ישנם הישגים אסטרטגיים". טרכטנברג/נועם מושקוביץ

במהלך הדיון התייחס יו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), לקיצור שירות החובה לחיילים, שצפוי להיכנס לתוקף בעוד ארבע שנים. "לפני עשרות שנים היה שירות של שנתיים וחצי, כשהיו יותר מדינות אויב ממה שיש היום", אמר. "יש לנו תחנות בדיקה שנדע לומר בזמן אמת איפה הדברים האלה עובדים".

דיכטר התייחס גם לניצחונו של מרואן ברגותי בבחירות להנהגת פתח. "חוק קיצור השירות לא חל על ברגותי. רב המרצחים הזה שפוט לחמישה מאסרי עולם + 40 שנה. כדאי שיפקחו עיניים גם ברמאללה, גם בפריז וגם אצלנו, לוודא ולהבטיח שלא יהיה לו קיצור שירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully