וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין פה לוחמים, רק אנשים פשוטים": סיור במוסול עם שבוי דאעש

הארגון הקיצוני פרסם סרטון חדש שבו העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי, המוחזק בידיו, מציג את חייהם הקשים של תושבי העיר שבעיראק, שנגרמו לטענתו מתקיפות המערב. "אם זו מלחמה נגד הלוחמים, למה הם פוגעים באזרחי מוסול?", תהה

עריכה: טל רזניק

ג'ון קנטלי, העיתונאי הבריטי המוחזק על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מאז 2012, הופיע אתמול (חמישי) בסרטון חדש מהעיר מוסול שבעיראק. קנטלי נראה עובר בין אזורים שונים בעיר, שלעבר מרכזה מתקדמים הכוחות העיראקיים, ומצביע על הקשיים בחייהם של התושבים שנגרמו, לטענתו, מהפצצות הקואליציה בהובלת ארצות הברית המסייעת בכיבוש מחדש של העיר.

בתחילת הסרטון עומד קנטלי בסמוך לאחד הגשרים שלטענתו נהרסו בידי מטוסי הקואליציה. "מוסול היא עיר של גשרים, ופעם חמישה גשרים חיברו בין מזרחה למערבה", אומר קנטלי. "לפני 20 יום, המטוסים של הקואליציה שמו לעצמם למטרה להרוס את כל הגשרים. נותר רק גשר אחד".

השבוי הבריטי ציין כי הרס הגשרים פגע בחופש התנועה של האזרחים. "הקואליציה אומרת כי התקיפות נועדו כדי לעצור את לוחמי הג'יהאד, אבל אין פה לוחמים, הם בחזית, הרחק מכאן", הדגיש. "עלינו לשאול את עצמנו, אם זו מלחמה נגד הלוחמים, למה הם פוגעים באזרחי מוסול?".

עוד כתבות בנושא:
דאעש מינה דובר חדש - שמתמקד בטורקיה: "לפגוע בה בכל מקום"
מתכוננים למותו: "הנהגת דאעש תיפגש למנות יורש לאל-בגדאדי"
"לקראת קטסטרופה הומניטרית": 650 אלף איש במוסול נותרו בלי מים

ג'ון קנטלי, העיתונאי השבוי בידי דאעש, מדווח ממוסול: "הקואליציה נלחמת נגד התושבים במוסול". מערכת וואלה! NEWS
"המטוסים של הקואליציה שמו לעצמם למטרה להרוס את כל הגשרים". קנטלי בסרטון החדש/מערכת וואלה! NEWS

בהמשך מופיע קנטלי ליד מאגר מים לאורך נהר החידקל שנפגע באחת מתקיפות מטוסי הקואליציה. "זו אחת הסיבות לכך שלתושבי מוסול מגיעים מעט מאוד מים", אמר, והוסיף כי דאעש פעל לתיקון המאגר והצינורות שנפגעו, אך תקיפה נוספת במקום הובילה שוב להריסתם. "הגשרים הם עניין של נוחות, והמוסלמים הם קשוחים ויכולים להסתדר, אך בני האדם לא יכולים לחיות בלי מים", הדגיש קנטלי.

הכתב מציג ילדים הממלאים בקבוקים במכלים שהציב דאעש ברחובות. "אלו ילדים ולא לוחמי ג'יהאד", אמר. "קר מאוד בחורף, והטמפרטורות מגיעות ל-0 מעלות בערב. יש מעט חשמל ומעט מאוד מים".

בתום הסרטון מופיע קנטלי בסמוך לגשר היחיד שנותר בעיר, ומראיין אנשים שמספרים כי חייהם הפכו קשים הרבה יותר מאז שהופצצו רוב הגשרים. "אני לא יכול לראות לוחמי ג'יהאד, אתם יכולים לראות? אלו רק אנשים פשוטים", אמר, והדגיש כי למרות כל הקשיים, דאעש דואג לכך שחיי המסחר יתנהלו כסדרם. "מאחורי המצלמה, באזור שאותו אתם לא יכולים לראות, יש שווקים שוקקים שבהם אנשים קונים בגדים, אוכל וכל מה שהם צריכים, אך הפצצות והטילים מקשים על חייהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלו ילדים ולא לוחמי ג'יהאד". מילוי בקבוקי מים ברחובות מוסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

קנטלי נחטף בסוריה בנובמבר 2012 במהלך ביקורו השני במדינה, שמטרתו הייתה העברת דיווח על המלחמה. הוא נשבה לצד העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שהוצא לאחר מכן להורג בזמן צילומי סרטון תעמולה.

דאעש השתמש בקנטלי עבור כמה סרטונים, והוא "כותב" טור במגזין הארגון "דאביק", שבו מרעיף שבחים את שוביו. אביו של קנטלי, פול, שנאבק לשחרור בנו, מת ב-2014. אחותו ג'סיקה מתחה ביקורת על יכולת הממשלה הבריטית להביאו הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully