וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי מפקחי הבנייה: גם עובדי המוסד לבטיחות ולגהות הכריזו על עיצומים

7.12.2016 / 19:42

כשהועבר תחום העבודה לידיו של השר כץ, הוא אמר כי הדבר יבטיח את רווחת העובדים. עם זאת, עובדי המוסד לבטיחות ולגהות הכריזו על סכסוך עבודה בטענה ל"אווירת פחד וטרור", יום אחד בלבד אחרי שמפקחי הבנייה הכריזו על עיצומים

שר הרווחה כץ: "מאות מיליוני שקל לא הועברו לניצולי השואה". ניב אהרונסון
הבטיח, אך העובדים טוענים אחרת. השר חיים כץ/ניב אהרונסון

עובדי המוסד לבטיחות וגהות במשרד העבודה הכריזו היום (רביעי) על סכסוך עבודה ועל נקיטת צעדים ארגוניים בטענה כי מתבצעת פגיעה חמורה בעובדים. זאת, רק יום אחד לאחר שוועד מפקחי הבנייה הודיע לשר העבודה חיים כץ על עיצומים. ההכרזה מאפשרת לעובדי המוסד להכריז על שביתה בתוך פחות משבועיים. כאשר קיבל לידיו השר כץ גם את תחום העבודה, הוא אמר כי הדבר יבטיח את רווחתם של עובדי המשרד.

יו"ר ועד העובדים במוסד שלום ויסמן הכריז טען כי הכריז על סכסוך העבודה בשל טענות לניוד עובדים, צמצומם, פגיעה בתנאי העובדים, התנהלות פוגענית כלפיהם ואף העלבתם. לדבריו, הנהלת המוסד לבטיחות וגהות מתעמרת בעובדים כדי לזרז את עזיבתם, מתעלמת מהוועד ודורשת לסיים את העבודה גם במחיר העסקתם של העובדים במשך יותר מ-12 שעות ביום. בנוסף, ויסמן טוען כי ההנהלה דורשת למחוק את השעות האלה.

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת השחרורים תתכנס - אך קצב עדיין מסרב לטיפול המרכזי בעברייני מין
הצעה על קצבת נכות של ח"כ גילאון עברה - והוא בכה בהתרגשות. צפו
תיעוד: המסתערבים עוצרים את החוליה שאחראית ל-4 פיגועים בגדה

אמבולנס מד"א. ראובן קסטרו
המוסד פועל למניעת תאונות עבודה ומחלות מקצוע/ראובן קסטרו

כמו כן, יו"ר הוועד טוען עוד כי משרדי מחוז ירושלים של המוסד נסגרו ועובדיו הועברו לתל אביב לפני שנוהל משא ומתן על תנאי פרישתם. בהודעת ועד העובדים נמסר כי "השלטת אווירת פחד וטרור , עידוד הלשנה של איש על רעהו והנחיות שלא ניתן בפועל לעמוד בהן, הביאו את וועד העובדים לנקודה זו".

עיקר פעילות המוסד לבטיחות וגהות במשרד העבודה מתמקדת במניעת תאונות ומחלות מקצוע במקומות העבודה, על ידי הדרכות בטיחות, הכנת תכניות בטיחות למפעלים ולמוסדות ועל ידי אמצעים נוספים. "התחום שלנו חשוב כי הוא עוסק בחיי אדם ואנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו בריכוז, ברצון ולא בתנאים של התעמרות ותחת לחץ", אמר ויסמן. מחר יערכו העובדים כינוס חירום בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אדישות ממשלתית מופגנת"

אתמול הודיע ועד מפקחי הבטיחות של משרד העבודה והרווחה כי יפתחו בצעדים ארגוניים שלדבריהם נכפים עליהם בשל התעלמות המשרד מצרכיהם. במכתב ששלח ועד המפקחים לשר כץ ולמנכ"ל משרדו אליעזר יבלון, נאמר כי העובדים "לא יישאו על גבם ועל בסיס השכר המצומק את האדישות הממשלתית המופגנת כלפי אופן העסקת עובדיה".

הם הוסיפו כי "אם ממשלת ישראל, מעוניינת לשכור לשורותיה חוטבי עצים ושואבי מים שכל תפקידם יתמקד בבדיקה אם יש או אין גידור בעת הקמת מבנים - שתתכבד ותעשה זאת. כל עוד מבקשים להעסיק מהנדסים, ומצפים מהם לתת תפוקה של 300% עם משאבים המתאימים לישראל של 1950, לא נהיה הכתובת לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully