וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים תתכנס - אך קצב עדיין מסרב לטיפול המרכזי בעברייני מין

7.12.2016 / 18:35

ביום ראשון תדון שוב הוועדה בבקשת הנשיא לשעבר והאנס המורשע לשחררו ממאסר. לוואלה! NEWS נודע כי לא חל כל שינוי מהפעם האחרונה שבה קבעה כי אין לשחררו - מאחר שלא קיבל טיפול מקצועי וייעודי לעבירות שבגינן נכלא

עריכה: ניר חן סטילס: ניב אהרונסון, טליה קדוש, דניאל בוק, יותם רונן. קרדיט וידאו: מאצי הוף, שי מכלוף קרדיט עיצוב גרפי: אביחי ברוך

(סיכום המשדר בוואלה! NEWS לאחר שוועדת השחרורים דחתה את בקשת קצב ביולי האחרון)

נשיא המדינה לשעבר והאנס המורשע משה קצב יעמוד ביום ראשון מול ועדת השחרורים, אולם לוואלה! NEWS נודע כי לא חל כול שינוי בטיפול שעובר קצב בתוך כלא מעשיהו מאז ועדת השחרורים הקודמת שלו, שהתכנסה באוגוסט. קצב אמנם ממשיך בשיחות פרטניות עם עובדת סוציאלית ודווח על תחילתה של הבנה ואמפתיה שהוא מתחיל לגלות כלפי קרבנותיו, אולם לפי שעה הוא עדיין מסרב להשתתף בטיפול קבוצתי.

לרוב מדובר בטיפול היעיל ביותר בעברייני מין, כך שלמעשה אין הבדל כלל מבחינת מאמצי השיקום שהוא עושה בכלא מאז שוועדת השחרורים קבעה באוגוסט שאין לשחררו. גם אז, נהג קצב להיפגש עם עובדת סוציאלית, זכות ששמורה לכל אסיר ומהווה מעין "תחזוקה" לשהות בבית הכלא, ולא טיפול שיקום ייעודי ומקצועי לעברייני מין.

עוד בנושא:
"איבדנו את החמלה?": אחיו של משה קצב מוחה על השארתו במאסר
קצב "לא הכיר בעבירות המין" – אז למה המליצה הרשות לשיקום האסיר לשחררו?
בפעם השנייה: ועדת השחרורים דחתה פה אחד את בקשת קצב לשחרור מוקדם

משה קצב ביום בו הורשע באונס – בבית המשפט – שנת 2010. AP
טען שלא יכול להשתתף בטיפול קבוצתי מחשש להדלפת המידע. קצב/AP

קצב נימק בזמנו את רצונו לא להשתתף בטיפול קבוצתי, בשל החשש שדברים ידלפו מהטיפול ואף ניסה להציע החתמה על הסכם סודיות - אולם בשב"ס דחו את הבקשה. בהחלטת ועדת השחרורים נקבע כי "מן הראוי שהאסיר ימשיך בהליך טיפולי תוך כדי מאסרו ובאם יעשה כן, יוכל להתייצב לפני הוועדה בתוך שישה חודשים מהיום מבלי צורך להגיש בקשה לקיום דיון חוזר. ראוי להדגיש כי אין המדובר בשיחות המתמקדות רק בתמיכה ועידוד ועוסקות בקשיי המאסר, אלא כאלה המתמקדות בבעיותיו".

בתכנית שהציגה הרשות לשיקום האסיר ומקובלת על קצב, הוא מוכן להשתתף בטיפול קבוצתי מחוץ לכותלי הכלא. כשנשאל בוועדת השחרורים לגבי טיפול קבוצתי אמר: "אני לא מרגיש בנוח לשבת ולחשוף את נפשי בפני אסירים אחרים". עורך דינו, ציון אמיר, לא הגיב לדברים. משב"ס נמסר כי אין הם מוסרים מידע לגבי אסירים.

מתוך החלטת הוועדה שדחתה את בקשתו באפריל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באוגוסט האחרון החליטה הוועדה פה אחד לדחות את בקשתו של קצב שנידון לשבע שנות מאסר. הדיון שהתקיים בעניינו של קצב באוגוסט האחרון היה לאחר קבלת חוות דעת חיובית מהרשות לשיקום האסיר, שהובילה לשקילה מחודשת של בקשתו לאחר שנדחתה.

בחוות דעת זו צוין כי קיימים "ניצנים ראשונים" לכך שהנשיא לשעבר עבר תהליך משמעותי עקב השתתפותו בפעילויות שונות בכלא. הוועדה, שכאמור דחתה את בקשתו, הסכימה כי ניכרים בדבריו של האסיר "אותם ניצנים ראשונים", אך לדעת חברי הוועדה "עדיין לא הושלם התהליך מבחינתו של האסיר, והוא נזקק עדיין לחידוד והעמקה של עניין זה".

ארבעה חודשים קודם לכן, בחודש אפריל, דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של קצב להפחית שליש מתקופת מאסרו. בין היתר קבעה הוועדה, על פי עמדת הפרקליטות, כי קצב לא קיבל אחריות על מעשיו, לא השתתף בתכנית שיקומית ולא הביע חרטה או התנצל בפני הקורבנות. לאחר שנדחתה בקשת השחרור המוקדם אמר קצב כי לא יערער על ההחלטה. לבסוף, הגיש ערעור במועד האחרון להגשת, וכן הגיש קצב לבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully